Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Necromania: Trap of Darkness

  12:00aktualizováno  9:03
Pokud vás už nebaví hraní na kladné hrdiny vycházející ze stále stejných principů, jistě uvítáte informaci o tom, že 1. října vyjde český akční titul s originálním herním systémem, tématicky spadající do temné fantasy, ve kterém nebudete mít možnost volby hry za zápornou stranu. Tady vám totiž ani nic jiného nezbude.

Necromania: Trap of DarknessNecromania je země, kterou obývají stvoření ne nepodobná osazenstvu běžného podsvětí, jež uznávají vlastní hodnoty, ctí své zákony a v principu se vlastně jejich život nijak neodlišuje od fungování nám známého světa. Jenže, jak už to tak chodí, každá harmonie má svůj konec a tady tečku za poklidným během poněkud potemnělé říše učinil nový vládce sousedního království, mocné Absurdie. Bál se totiž pavouků, kteří ve snaze odlehčit své hyperaktivitě, znuděni monotónním vražděním, intrikánstvím a loupením v Necromanii, chodili na časté exkurze do květináčů na jeho verandě. Arachnofobie je nepříjemná věc, takže se mu nemůžete divit, že sáhl k razantnímu řešení a rozhodl se své sousedy srovnat se zemí. Docela se mu to povedlo, jen s tou maličkostí, že podcenil regenerační schopnosti Ragnara, nejvyššího představitele říše zla. Milou Absurdii tak čeká překvapení v podobě sedmi nejvěrnějších služebníků Ragnara, kteří jsou odhodláni vést vojska svého pána do boje na život a na smrt.

Raději příliš nehloubejte nad tím, co vlastně v intru vyvádějí přítomní kostlivci, a už vůbec si nedávejte do souvislosti jméno vašeho úhlavního nepřítele s jistou aférou jistého amerického prezidenta a s podobou soch, jež si nikterak Necromania: Trap of Darknessnezadá se štědrostí, s jakou vytvářeli své kamenné miláčky umělci v dobách Marka Aurelia. Mohli byste si začít myslet něco o adolescenci autorů, což by vám hned zpočátku mohlo úplně zbytečně zkreslit dojem ze hry. Ještě pro jistotu přehlížejte nápisy na zdech vězení a honem se pusťte do akce.

O tom totiž tahle hra je, příliš nebloumat, rychle prohledat co nejvíce skrýší, najít všechny klíče, vyhnout se soupeřům (případně ty úspěšnější zabít a jejich klíče si přivlastnit), vypořádat se s nástrahami kolem portálu do další úrovně a pak ho s jazykem na vestě, s bušícím srdcem a s bandou koster, démonů a mágů v patách co nejrychleji zneužít k podlému a sobeckému postupu do nové lokace. Co na tom, jste přeci zlí. Necromania je totiž královstvím chaosu, kde se jakákoli kooperace považuje za trestuhodnou změkčilost, a přestože všech sedm vůdců bojuje za stejnou věc, nejdříve si musí mezi sebou vyřídit konkurenční spory.

Než se vydáte do první lokace, vyberete si jednu ze sedmi nabízených ras, jež se od sebe liší dvěma základními atributy (silou a rychlostí) a jednou speciální dovedností. Rytíř disponuje magickým ochranným prstencem, golem dokáže Necromania: Trap of Darknesssvé protivníky likvidovat sprškou kamení a třeba takový pán bestií se neobejde bez doprovodu smečky agresivních pavouků. Kromě běžného fyzického útoku mohou všichni bez rozdílu pohlaví, povolání či vyznání využívat efektů kladení pastí a odhazování hořících bomb. Veškeré podobné akce však stojí životní energii, která vám už tak ubývá nepříjemně rychle, takže si těchto radovánek užijete opravdu poskrovnu. Teoreticky by se měla taktika boje pro rychlé a slabé postavy výrazně odlišovat od silných a pomalých, ale v praxi příliš rozdílů nezaznamenáte. Máte sice možnost nalezené klíče schovat, aby vám je v případě smrti (tady velmi časté - na druhou stranu bez trvalých následků - běžné události) protivník nemohl sebrat, ale ono ukládání na pochybná místa je tak rizikové, že to po několika pokusech a následných vyplenění vzdáte a budete riskovat, že o cenný obsah vašich kapes přijdete spolu s jedním z nekonečného počtu životů.

Ve čtyřech odlišných světech (vězení, les, jeskyně a skály) o celkem dvaceti lokacích na vás čeká v menších modifikacích vždy to samé. Pár magických zdrojů životní energie, spousta úkrytů, které musíte prohledat, abyste nalezli klíče k dalšímu postupu, několik předmětů vylepšujících vaše šance na úspěch (meč a štít pro Necromania: Trap of Darknesszvýšení bojových schopností, oči odhalující nepřátelské pasti, zrychlující boty a lahvičky s manou), dva až šest zbývajících vůdců, kteří se snaží o to samé co vy, zamčené dveře a nesčetně nástrah, které můžete jednoduše aktivovat a deaktivovat stisknutím poblíž umístěné páky. Jakmile projdete portálem, stanete se vítězem daného scénáře a dostanete určitý příděl bodů, jež si zcela podle vlastního uvážení rozdělíte mezi rychlost a sílu. A tak pořád dokola.

Jeden typ neutrálních potvor na celý svět (tedy pět lokací), stále stejná podoba klíčů, naprosto totožné portály a magické zdroje snad nemohou po několika hodinách hraní už bavit vůbec nikoho. Nevadí, ono se to totiž za jednu postavu dá dohrát během dvou odpolední a díky malé variabilitě mezi jednotlivými rasami ani nemá příliš cenu pokoušet se znovu o pokoření titulu za další druh hrdiny. Kdyby to bylo alespoň okořeněno slušným příběhem. Ale tady se vlastně vše dozvíte už v intru, v průběhu hry narazíte na mluvené slovo jen ve formě několika průpovídek, které vám sice při prvním zaznění vyloudí pobavený úsměv na rtech, ale když se na vás sesypou desetkrát za misi (těch misí je dvacet a odehrajete je během patnácti hodin), tak si dokážete představit, jak vám pak přijdou zábavné. Dokonce ani mezi jednotlivými světy se nedozvíte z příběhu ani zbla. Necromania: Trap of DarknessJediné, co v briefinzích získáte, jsou informace o nástrahách aktuální části Necromanie.

S grafickou stránkou si autoři také moc hlavy nelámali, v rámci jednoho světa jsou mapy velmi podobné, jen se postupně zvyšuje jejich členitost. Neustále se opakující objekty, pár textur společných pro celou oblast a neohrabaná animace pohybu jednotek působí poněkud archaicky. Už staré dobré Diablo mělo pohyb postaviček daleko realističtější, o lepší podobě prostředí ani nemluvě, nehledě na to, že tady narozdíl do Diabla nejsou scénáře generované a pokud se do určité mapy vydáte znova, naleznete dveře, pasti i magické zdroje vždy tam, kde už jste je jednou viděli. Dokonce i klíče se nacházejí ve stejné sekci jako minule. Jediným náhodným prvkem je rozmisťování předmětů a výskyt bojovníků na začátku mise. Zato zpracování dynamické složky prostředí dopadlo velmi dobře, vodní hladina stejně jako obláčky mlhy vypadají opravdu věrohodně. Zvukové efekty nijak nevybočují z kvality zbylých aspektů hry, jež na mě působí tak trochu nízkorozpočtovým dojmem, takže si nechte zajít chuť na realistické znění líté bitvy nebo kroků po jehličí zvlhlém protivníkovou krví. Podobnou kritiku si ale rozhodně nezaslouží hudební doprovod. Jak scénické, tak rockové motivy výborně podtrhují atmosféru, jen je trošku škoda, Necromania: Trap of Darknessže se ani tady autoři neoprostili od své modifikace rčení "Co je malé, to je hezké." do podoby "Co je hezké, toho je málo." a krátké skladbičky tak i přes svou vysokou úroveň po chvíli omrzí.

Celkově hra působí rozpačitým dojmem, herní systém je až příliš jednoduchý, píše se rok 2002 a akční arkáda může získat vysoké hodnocení jen v případě, že bude vynikat po stránce technického zpracování, což se autorům Necromanie ne nepovedlo, ale oni se o to ani nesnažili. Na druhou stranu, díky zmíněné jednoduchosti je koncept dotažený do konce a nalézt zde nějakou mezeru v pravidlech, jež by snižovala hratelnost, se mi ani přes nemalou snahu nepovedlo. Umělou inteligenci protivníků by titulu mohla závidět nejedna akce nebo RPG, které si letos vysloužily hodnocení nad 80%, ale to samo o sobě na kvalitní hru nestačí. I když přihlédnu k nižší ceně, nemohu zavřít oči nad velmi krátkou herní dobou a nehoráznou opakovatelností, jež Necromanii řadí přinejlepším do šedého průměru. Za nápisy na zdech si navíc zaslouží ještě pár procent dolů.

Necromania: Trap of Darkness
Výrobce: DarkSoft
Vydavatel: Cinemax
Distribuce v ČR: AT Computers
Stáhněte si: demo, screenshoty
Oficiální homepage: http://www.necromania.cz/
Minimální konfigurace: procesor 350 MHz, 128 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 700 MHz, 192 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Akční arkáda s výbornou hudbou, vtipkováním na hranici dobrého vkusu a odbytým zpracováním.
Hodnocení 47%

Autor:


Témata: Diablo, Socha, Umělec


Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Dark Souls 3
Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Další z rubriky

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.