Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Need for Speed 4: Road Challenge

  4:43aktualizováno  10. července 2001 10:01
Need for Speed IV: Road Challenge
BonusWeb Need for Speed IV: Road Challenge

Není tomu ještě ani rok, co jsme zažili mírné zklamání s NFS3 a už tu máme mladšího brášku. Jestli je NFS4 opět spíše zklamání, nebo jestli je důvodem k otevření nejlepšího šampáňa, to se dočtete právě teď...

Jednoho pozdního červnového odpoledne přišel jeden znavený virtuální jezdec ke svému oři (to jsem teda jako já -Leech) (my víme, my víme - by Vreco), teda stroji, aby se podělil o své zážitky z pařby nového NFS. Sice ještě ráno, když mluvil se svým nejlepším a nejsprávnějším a samozřejmě nejmoudřejším šéfem (to budu asi já - by Vreco), viděl podávání informací dost bledě (to víte, alkohol je sviňa a zvláště, když ho pijete se svými kamarády, kterým dělá radost vidět vás, jak se marně snažíte říkat mamince, že jste fakt vůbec nepili) (čemuž maminka, soudě podle našeho ranního rozhovoru, nemohla věřit :o) - by Vreco). Need for Speed IV: Road Challenge Nakonec však náš hrdina (hohoho) přemohl krutou bolest hlavy a rozhodl se svému početnému čtenářstvu věnovat další ze svých skvělých a jedinečných děl (dost už té samochvály, Leechi, i když všichni uznáváme tvé dílo a smekáme před ním - by redakce). Tak to by už jako nemastný a neslaný úvodník ke článku stačilo, takže zbystřete, napněte své zraky, slechy a všechno co můžete napnout, protože NFS4 přijíždí s ohromným burácivým řevem.

Vezměme to zkrátka. Když se mě kamarádi ptali, co teď pařím a já jim řekl, že NFS4, tak na mě všichni vyvalili své bulvy (bacha NE vulvy!) a říkali mi, že jsem "ehm, elektrický rejnok" a že je to nesmysl, že je přece jenom trojka. Náš rozhovor však slyšelo pár lidí, kteří byli mezi těmi šťastnými a měli možnost dostat se do mého, démony zmítaného pařanského doupěte, viděli NFS4 v pohybu a i přesto, že řekli, že to vypadá jako trojka, moje slova potvrdili. Opravdu NFS4 až moc nápadně, ba co přímo neskrývavě, připomíná NFS3, však taky aby ne, když byl použit ten samý engine s minimem nových přídavků. Ale to je jen dobře, protože kdyby byl NFS4 v úplně novém kabátě, tak by to mohlo znamenat, že ten necelý rok od vydání třetího dílu dělali jen na enginu a tratě jsou jen tak narychlo splácané okruhy v nějakém pofidérním editoru. Ne, autoři fikaně použili starý engine, aby mohli NFS4 co možná nejrychleji porodit hráčskému světu, a také aby si celý čas mohli vyhrát s vytvářením nových okruhů. Need for Speed IV: Road Challenge Je jenom škoda, že opět není návrat k tratím (rozuměj, jako že vyjedeš z místa A dojedeš do místa B). Jinak má NFS4 stejné technické vymoženosti jako trojka, to znamená opět až 1024x768x32 grafika, podpora EAX a A3D, taktéž podpora jakéhokoliv volantu či šajtr páky. Dokonce zůstala kupodivu i náročnost na výkon počítače, který je už v dnešní době naprosto v pohodě (takový Q3 na tom bude o poznání hůře). Technické parametry bychom měli za sebou, tak se nyní vrhněme na novinky přímo ve hře.

Dalo by se říct, že novinek je v NFS4 poskrovnu (až na jednu, ale o té až později). Ono by se dalo říct, že NFS4 je stejný "podvod" na zákazníky, jako byl třeba Fallout 2 nebo Abe´s Exodus. Shodnost použitého enginu totiž není jediná shoda s NFS3, protože nový díl obsahuje všechny okruhy použité v NFS3 (ne, že by mi to vadilo, ale do něčeho rýpat musím), což ale jistě potěší všechny závodníky, kterým se z nějakého nepochopitelného důvod NFS3 vyhnul. Naštěstí hra neobsahuje jen devět starých okruhů, ale najdete zde i deset úplně nových a nutno říct, značně kvalitních okruhů, které patří k tomu nejlepšímu, na čem jsme mohli prohánět své virtuální auta. Stejně tak je to i s nimi. Zůstaly staré a ověřené kousky jako Lamborghini Diablo, Ferrari F50 nebo McLaren F1, přibyly ale i zbrusu nová fára, která jsme ještě otestovat nemohli, jako třeba BMW M5 a Z3 (ta bondovská) nebo Pontiac Firebird. Need for Speed IV: Road Challenge S auty ale můžeme očekávat to samé jako u třetího dílu, tedy fakt, že se velmi brzo objeví na internetu kupa nových aut. Můžu ale svědomitě říct, že tak vyrovnaný startovací box jsem ještě v NFS sérii neviděl. Auta jsou totiž rozdělena do čtyř skupin podle výkonu, třeba v "nejslabší" skupině označené B je BMW Z3, zato v nejsilnější skupině označené AAA jsou jen dvě auta McLaren F1 a ten senzační okruhový Mercedes z NFS3. Další důležitou, i když jen kosmetickou novotou je konečná dotáčivost aut, takže už žádné nechtěné orgie a SM praktiky s autem na krutých horských silnicích. Taky je důležité, že konečně ty čárečky a čísílka u vlastností auta jako třeba rychlost nebo akcelerace mají konečně skutečný vliv na závod. A nejdůležitější novinkou u automobilů je, poprvé v sérii NFS, použité poškození auta. Automobil je rozdělen na několik částí a každá část se samozřejmě může poškodit, třeba jen jedním neopatrným skokem. A když už jsme načali ten závod, tak si něco řekněme o samotných druzích závodu.

Musím také říct, že zůstaly všechny staré druhy závodění a přídavkem nám budiž dva zcela nové mody, které jsou však jeden bez druhého nemyslitelné. Takže najdete klasické závody jako single track, knockout, tournament a nebo z NFS3 oblíbený Hot Pursuit, tedy honička s policajty. V NFS4, jak už jsem psal, přibyly ale i dva nové závody, nebo spíše mody. Need for Speed IV: Road Challenge Je to hlavně naprosto geniální Carier mod, kde jste po vstoupení obdařeni 20 tisíci dolarů a vyhrávejte. Nejprve si musíte koupit nějaké auto, pro začátek si budete muset vystačit s BMW Z3 nebo Mercedesem SLK, ale později, až budete mít nějaké peníze našetřené, si budete moci koupit i jiná auta. Celá tato vaše virtuální kariéra je rozdělena do několika divizí. Každá divize je dále dělena na několik turnajů. Abyste postoupili z první divize do druhé, musíte vždy vyhrát každý turnaj. Za umístění v turnaji získáte přiměřenou částku k cílovému počtu vašich bodů. Takže když dojedete první, a to platí obzvláště v Knockout turnajích, získáte poměrně slušný balík doláčů. Jenže je tu jedno ale, vaše auto se postupem jízdy poškozuje, takže vy budete muset po závodě dát za drahý peníz vaše auto opravit. Když už budete mít naškudlené nějaké ty prachy, ale nebudete mít stále ještě na nové auto, můžete své stávající upgradovat, a to celkem třikrát. Pokaždé se vám zlepší minimálně dva atributy automobilu, které při jízdě citelně poznáte. A až se vám podaří koupit nové auto, tak staré neprodávejte, nebo si alespoň jedno nechejte, protože když byste byli jen s jedním autem, hra by vás nepustila k druhému naprosto geniálnímu modu, kterým jest High Steak.

Need for Speed IV: Road Challenge
Výrobce: EA Sports
Distributor: EA
Minimální konfigurace: P166 MHz, 16 MB RAM
Doporučená konfigurace: P II 266, 32 MB RAM
3D karty: Ano

Multiplayer:

Ano
Verdikt: Nejlepší ze série Need for Speedů, hlavně díky skvělé hratelnosti.
Hodnocení 8/10
Jednoduše si vezmete vaše nejsilnější auto, nebo to které daný okruh vyžaduje a jedete jeden na jednoho. Hraje se o všechno, ten kdo vyhraje získává jako výhru automobil soupeře. Ani si nedovedete představit, jaké jsou to nervy, když jedete poslední kolo a těsně za zády vám "funí" soupeř, snažící se vás mermomocí předjet, navíc se před vámi objeví nějaké ty nepříjemné zatáčky.

Ve hře je taktéž obsažen multiplayer, který je opět nejzábavnější při hře policajtů a normálních aut. Co ještě o NFS4 napsat? Je to asi zatím nejlepší hra z NFS série, kterou jsem kdy hrál. Má opět dokonalou grafiku, perfektní zvuk, dravou muziku budící ve vás adrenalin, nové, skvěle hratelné mody, staré a taktéž skvělé druhy závodů, no prostě v kostce by se dalo říct, BERTE TO, pokud tedy přemýšlíte o životě virtuálního jezdce vážně.

Autor:




Nejčtenější

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Další z rubriky

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.