Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový díl Need for Speed snad konečně naváže na slavnou minulost

aktualizováno 
Nový díl známé závodní série se snaží zaujmout otevřeným světem a maximální dynamikou. Nový je i jízdní model, který umožní šlapat na plyn opravdu naplno. První dojmy z hraní jsou veskrze pozitivní.

Need for Speed: Most Wanted

U série Need for Speed nelze začít jinak než malým ohlédnutím. Značka, která na konci 90. let patřila k tomu nejlepšímu, co závodní žánr tehdy nabízel. V posledních letech se ale utápěla v zoufalém hledání, jak dál. Příklon k realismu v rámci podsérie Shift oslovil jen část hráčů a pokus vrátit se ke kořenům také nijak neoslnil.

Proto jsme nyní svědky značného přerodu, který se silně inspiruje u bývalé konkurence. Nový díl s podtitulem Most Wanted totiž připravuje tým Criterion, jenž již na předchozí generaci konzolí silně zabodoval akční závodní sérií Burnout. A jelikož před několika lety toto studio koupil vydavatel Electronic Arts, bylo jen otázkou času, kdy se NFS začne více či méně podobat Burnoutu.

Need for Speed: Most Wanted

A zdá se, že ten moment nastává právě letos. S Burnoutem totiž má nový díl opravdu hodně podobných znaků, přestože tvůrci se při prezentacích tomuto srovnání bránili, seč jim síly stačily. Marně. Nakonec to tedy dospělo alespoň k poměrně klasickému prohlášení, že si hra "bere to nejlepší z obou značek". Problém ale trochu spočívá v tom, že při porovnání obou sérií NFS "toho nejlepšího" příliš nenabízelo.

Základem nového Most Wanted je otevřené prostředí, tvořené sítí silnic, ulic a dálnic, kde je možné se volně pohybovat a účastnit se různých závodů. I v nich pak je možné volit alternativní trasy, ale z toho, co jsme měli možnost hrát, to vypadalo, že ve většině případů bude jedna konkrétní trasa zkrátka nejvýhodnější.

Need for Speed: Most Wanted

Vyzkoušeli jsme klasický závod, soupeření v dosahování nejvyšší rychlosti nebo ve skocích přes dálnici či závod týmový. Prakticky ve všech případech hrálo velkou roli i bourání do soupeřů. Ať už vám to pomohlo zbavit se alespoň na čas potenciálně rychlejšího jezdce nebo z dané soutěže soupeře přímo vyřadit.

Tak to fungovalo například při přeskakování dálnice. Pokud jste se roztřískali, pokračovalo se už bez vás. Svým způsobem to dává i jisté základní možnosti taktizování. Můžete se snažit o co nejlepší výkon od začátku, tedy delší dobu, nebo se na začátku někam "schovat", počkat až se ostatní mezi sebou dostatečně protřídí a pak se pokusit zajet nejlepší výkon ke konci časového limitu s nižším rizikem, že vás někdo sejme.

Need for Speed: Most Wanted

Dobře působilo navázání jednotlivých závodů. V rámci zhruba dvacetiminutového multiplayerového sezení jsme stihli čtyři nebo pět různých závodů. Po skončení jednoho se na mapě vždy objevilo místo, kde startoval druhý, takže následoval krátký přesun a hurá hned do dalšího zápolení. Člověk tak měl příjemný pocit, že je zde pořád co dělat.

Jako velmi dobrý se jevil i jízdní projev. Různé modely vozů by samozřejmě měly mít odlišné jízdní modely, ale v kostce se dá říci, že chování aut je takříkajíc "kompaktní". Ovládají se dobře, ale nikoliv lacině jednoduše. Mimo jiné i díky boostu lze auta vcelku rychle dostat do vysokých rychlostí, z nichž není potřeba příliš slevovat ani v zatáčkách.

Need for Speed: Most Wanted

Ty se samozřejmě projíždějí pokud možno smykem, jehož ovládání je velmi intuitivní. Na druhou stranu ale pocítíte i hmotnost, a tedy i setrvačnost aut, takže úplně na pětníku směr nezměníte. Zejména v úsecích, kde nejsou smyky bezpodmínečně nutné, je potřeba dívat se i trochu dopředu a začít zatáčet dostatečně včas. Jinak se totiž může stát, že to pří vyhýbání se nějakému vozidlu v běžném provozu nebo jiné překážce, zkrátka "nestihnete vytočit".

Na pohled zaujme i grafické zpracování, které tvůrci označují jako nejlepší v celé sérii Need for Speed. A rozhodně se s tím dá souhlasit, zejména v kontextu nepřesvědčivé vizuální stránky série v posledních letech. Auta jsou nablýskaná, detailní a okolí také působí živým dojmem.

Need for Speed: Most Wanted

Vedle hlavní hry bude silný důraz kladen i na multiplayer a další komunitní aktivity, které budou poháněny novou generací funkce Autolog.

Fotogalerie

Takže i když jste to i na našich stránkách mohli v posledních letech číst několikrát, nyní je snad už definitivní pravda: nový díl Need for Speed má našlápnuto k tomu stát se nejlepším dílem série. Přinejmenším tedy v kontextu několika posledních dílů. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to nemělo vyjít.

Hra vychází pravděpodobně v tradičním termínu kolem dušiček pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.





Nejčtenější

1-2 Switch
VIDEO: Jak se hraje na konzoli Switch

Podívejte se, jak se hraje na připravované konzoli Switch od Nintenda a na ukázky z her.   celý článek

Hra Pussywalk
KOMENTÁŘ: Přestaňte si myslet, že vše víte nejlépe. Nejste prezident

Internetové diskuse mnohdy působí jako sjezd fundovaných odborníků. Často čtu nějakého Honzu Nováka, co zakladateli prestižní společnosti ve dvou větách radí,...  celý článek

World of Warcraft
Warcraft z roku 2005 se kvůli pirátům nemusí dočkat oficiálního serveru

Provozovatelé dřívějšího pirátského serveru Nostalrius pro World of Warcraft z roku 2005 své následovníky požádali o smazání dat. Jejich aktivity údajně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.