Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový díl Need for Speed snad konečně naváže na slavnou minulost

aktualizováno 
Nový díl známé závodní série se snaží zaujmout otevřeným světem a maximální dynamikou. Nový je i jízdní model, který umožní šlapat na plyn opravdu naplno. První dojmy z hraní jsou veskrze pozitivní.

Need for Speed: Most Wanted

U série Need for Speed nelze začít jinak než malým ohlédnutím. Značka, která na konci 90. let patřila k tomu nejlepšímu, co závodní žánr tehdy nabízel. V posledních letech se ale utápěla v zoufalém hledání, jak dál. Příklon k realismu v rámci podsérie Shift oslovil jen část hráčů a pokus vrátit se ke kořenům také nijak neoslnil.

Proto jsme nyní svědky značného přerodu, který se silně inspiruje u bývalé konkurence. Nový díl s podtitulem Most Wanted totiž připravuje tým Criterion, jenž již na předchozí generaci konzolí silně zabodoval akční závodní sérií Burnout. A jelikož před několika lety toto studio koupil vydavatel Electronic Arts, bylo jen otázkou času, kdy se NFS začne více či méně podobat Burnoutu.

Need for Speed: Most Wanted

A zdá se, že ten moment nastává právě letos. S Burnoutem totiž má nový díl opravdu hodně podobných znaků, přestože tvůrci se při prezentacích tomuto srovnání bránili, seč jim síly stačily. Marně. Nakonec to tedy dospělo alespoň k poměrně klasickému prohlášení, že si hra "bere to nejlepší z obou značek". Problém ale trochu spočívá v tom, že při porovnání obou sérií NFS "toho nejlepšího" příliš nenabízelo.

Základem nového Most Wanted je otevřené prostředí, tvořené sítí silnic, ulic a dálnic, kde je možné se volně pohybovat a účastnit se různých závodů. I v nich pak je možné volit alternativní trasy, ale z toho, co jsme měli možnost hrát, to vypadalo, že ve většině případů bude jedna konkrétní trasa zkrátka nejvýhodnější.

Need for Speed: Most Wanted

Vyzkoušeli jsme klasický závod, soupeření v dosahování nejvyšší rychlosti nebo ve skocích přes dálnici či závod týmový. Prakticky ve všech případech hrálo velkou roli i bourání do soupeřů. Ať už vám to pomohlo zbavit se alespoň na čas potenciálně rychlejšího jezdce nebo z dané soutěže soupeře přímo vyřadit.

Tak to fungovalo například při přeskakování dálnice. Pokud jste se roztřískali, pokračovalo se už bez vás. Svým způsobem to dává i jisté základní možnosti taktizování. Můžete se snažit o co nejlepší výkon od začátku, tedy delší dobu, nebo se na začátku někam "schovat", počkat až se ostatní mezi sebou dostatečně protřídí a pak se pokusit zajet nejlepší výkon ke konci časového limitu s nižším rizikem, že vás někdo sejme.

Need for Speed: Most Wanted

Dobře působilo navázání jednotlivých závodů. V rámci zhruba dvacetiminutového multiplayerového sezení jsme stihli čtyři nebo pět různých závodů. Po skončení jednoho se na mapě vždy objevilo místo, kde startoval druhý, takže následoval krátký přesun a hurá hned do dalšího zápolení. Člověk tak měl příjemný pocit, že je zde pořád co dělat.

Jako velmi dobrý se jevil i jízdní projev. Různé modely vozů by samozřejmě měly mít odlišné jízdní modely, ale v kostce se dá říci, že chování aut je takříkajíc "kompaktní". Ovládají se dobře, ale nikoliv lacině jednoduše. Mimo jiné i díky boostu lze auta vcelku rychle dostat do vysokých rychlostí, z nichž není potřeba příliš slevovat ani v zatáčkách.

Need for Speed: Most Wanted

Ty se samozřejmě projíždějí pokud možno smykem, jehož ovládání je velmi intuitivní. Na druhou stranu ale pocítíte i hmotnost, a tedy i setrvačnost aut, takže úplně na pětníku směr nezměníte. Zejména v úsecích, kde nejsou smyky bezpodmínečně nutné, je potřeba dívat se i trochu dopředu a začít zatáčet dostatečně včas. Jinak se totiž může stát, že to pří vyhýbání se nějakému vozidlu v běžném provozu nebo jiné překážce, zkrátka "nestihnete vytočit".

Na pohled zaujme i grafické zpracování, které tvůrci označují jako nejlepší v celé sérii Need for Speed. A rozhodně se s tím dá souhlasit, zejména v kontextu nepřesvědčivé vizuální stránky série v posledních letech. Auta jsou nablýskaná, detailní a okolí také působí živým dojmem.

Need for Speed: Most Wanted

Vedle hlavní hry bude silný důraz kladen i na multiplayer a další komunitní aktivity, které budou poháněny novou generací funkce Autolog.

Fotogalerie

Takže i když jste to i na našich stránkách mohli v posledních letech číst několikrát, nyní je snad už definitivní pravda: nový díl Need for Speed má našlápnuto k tomu stát se nejlepším dílem série. Přinejmenším tedy v kontextu několika posledních dílů. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to nemělo vyjít.

Hra vychází pravděpodobně v tradičním termínu kolem dušiček pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.