Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový díl Need for Speed snad konečně naváže na slavnou minulost

aktualizováno 
Nový díl známé závodní série se snaží zaujmout otevřeným světem a maximální dynamikou. Nový je i jízdní model, který umožní šlapat na plyn opravdu naplno. První dojmy z hraní jsou veskrze pozitivní.

Need for Speed: Most Wanted

U série Need for Speed nelze začít jinak než malým ohlédnutím. Značka, která na konci 90. let patřila k tomu nejlepšímu, co závodní žánr tehdy nabízel. V posledních letech se ale utápěla v zoufalém hledání, jak dál. Příklon k realismu v rámci podsérie Shift oslovil jen část hráčů a pokus vrátit se ke kořenům také nijak neoslnil.

Proto jsme nyní svědky značného přerodu, který se silně inspiruje u bývalé konkurence. Nový díl s podtitulem Most Wanted totiž připravuje tým Criterion, jenž již na předchozí generaci konzolí silně zabodoval akční závodní sérií Burnout. A jelikož před několika lety toto studio koupil vydavatel Electronic Arts, bylo jen otázkou času, kdy se NFS začne více či méně podobat Burnoutu.

Need for Speed: Most Wanted

A zdá se, že ten moment nastává právě letos. S Burnoutem totiž má nový díl opravdu hodně podobných znaků, přestože tvůrci se při prezentacích tomuto srovnání bránili, seč jim síly stačily. Marně. Nakonec to tedy dospělo alespoň k poměrně klasickému prohlášení, že si hra "bere to nejlepší z obou značek". Problém ale trochu spočívá v tom, že při porovnání obou sérií NFS "toho nejlepšího" příliš nenabízelo.

Základem nového Most Wanted je otevřené prostředí, tvořené sítí silnic, ulic a dálnic, kde je možné se volně pohybovat a účastnit se různých závodů. I v nich pak je možné volit alternativní trasy, ale z toho, co jsme měli možnost hrát, to vypadalo, že ve většině případů bude jedna konkrétní trasa zkrátka nejvýhodnější.

Need for Speed: Most Wanted

Vyzkoušeli jsme klasický závod, soupeření v dosahování nejvyšší rychlosti nebo ve skocích přes dálnici či závod týmový. Prakticky ve všech případech hrálo velkou roli i bourání do soupeřů. Ať už vám to pomohlo zbavit se alespoň na čas potenciálně rychlejšího jezdce nebo z dané soutěže soupeře přímo vyřadit.

Tak to fungovalo například při přeskakování dálnice. Pokud jste se roztřískali, pokračovalo se už bez vás. Svým způsobem to dává i jisté základní možnosti taktizování. Můžete se snažit o co nejlepší výkon od začátku, tedy delší dobu, nebo se na začátku někam "schovat", počkat až se ostatní mezi sebou dostatečně protřídí a pak se pokusit zajet nejlepší výkon ke konci časového limitu s nižším rizikem, že vás někdo sejme.

Need for Speed: Most Wanted

Dobře působilo navázání jednotlivých závodů. V rámci zhruba dvacetiminutového multiplayerového sezení jsme stihli čtyři nebo pět různých závodů. Po skončení jednoho se na mapě vždy objevilo místo, kde startoval druhý, takže následoval krátký přesun a hurá hned do dalšího zápolení. Člověk tak měl příjemný pocit, že je zde pořád co dělat.

Jako velmi dobrý se jevil i jízdní projev. Různé modely vozů by samozřejmě měly mít odlišné jízdní modely, ale v kostce se dá říci, že chování aut je takříkajíc "kompaktní". Ovládají se dobře, ale nikoliv lacině jednoduše. Mimo jiné i díky boostu lze auta vcelku rychle dostat do vysokých rychlostí, z nichž není potřeba příliš slevovat ani v zatáčkách.

Need for Speed: Most Wanted

Ty se samozřejmě projíždějí pokud možno smykem, jehož ovládání je velmi intuitivní. Na druhou stranu ale pocítíte i hmotnost, a tedy i setrvačnost aut, takže úplně na pětníku směr nezměníte. Zejména v úsecích, kde nejsou smyky bezpodmínečně nutné, je potřeba dívat se i trochu dopředu a začít zatáčet dostatečně včas. Jinak se totiž může stát, že to pří vyhýbání se nějakému vozidlu v běžném provozu nebo jiné překážce, zkrátka "nestihnete vytočit".

Na pohled zaujme i grafické zpracování, které tvůrci označují jako nejlepší v celé sérii Need for Speed. A rozhodně se s tím dá souhlasit, zejména v kontextu nepřesvědčivé vizuální stránky série v posledních letech. Auta jsou nablýskaná, detailní a okolí také působí živým dojmem.

Need for Speed: Most Wanted

Vedle hlavní hry bude silný důraz kladen i na multiplayer a další komunitní aktivity, které budou poháněny novou generací funkce Autolog.

Fotogalerie

Takže i když jste to i na našich stránkách mohli v posledních letech číst několikrát, nyní je snad už definitivní pravda: nový díl Need for Speed má našlápnuto k tomu stát se nejlepším dílem série. Přinejmenším tedy v kontextu několika posledních dílů. A zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to nemělo vyjít.

Hra vychází pravděpodobně v tradičním termínu kolem dušiček pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.





Nejčtenější

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.