Need for Speed Pro Street – první dojmy

  • 255
Společnost Electronic Arts včera v Praze uspořádala prezentaci chystané závodní hry Need for Speed Pro Street, na níž bylo možné zažít i první hratelnou ochutnávku, takže jsme neváhali a vyrazili.

Need for Speed Pro Street Společnost Electronic Arts včera v Praze uspořádala prezentaci chystané závodní hry Need for Speed Pro Street, na níž bylo možné zažít i první hratelnou ochutnávku, takže jsme neváhali a vyrazili směrem k hotelu Josef, kde se calá akce konala.

Než nám lidé z EA půjčili ovladače do našich zpocených pracek, vyslechli jsme si klasickou prezentaci, kterou si vzali na starost producent hry John Doyle a marketing manager značky Need for Speed James Deverill. Byli jsme tak seznámeni jak s novinkami, tak i s věcmi, kterých se tvůrci drží již několik sezón, jako například úzkou vazbu na dění na skutečné scéně pouličního závodění, čehož obrazem je ostatně i Pro Street, které podle slov tvůrců v nejrychlejším možném termínu zareagovalo na vývoj, kterým se pouliční závodění ubírá.

Need for Speed Pro Street

Tvůrci se rozhodli, že pořádně zpracují dým valící se od smykujících pneumatik.

Z novinek nás pak mimo jiné zaujala skutečnost, že poprvé v sérii se ve hře objeví skutečné lokace, kde se pouliční závodníci scházejí a kde závodí. Navíc nebude Pro Street podobně jako předchozí díly vázáno na jediné město, ale podle slov tvůrců se hra „stává globální“, takže se bude závodit na několika místech po celé zeměkouli. Sice máme trochu strach, aby to ve výsledku neznamenalo, že se na konci akorát stanete nejlepším závodníkem na celém světě, namísto dřívějšího nejlepšího závodníka ve městě, ale nechme se překvapit. Slovo „global“ totiž bylo ke slyšení tak často, že v tom určitě bude muset být něco víc :-).

Need for Speed Pro Street Dalším význačným bodem prezentace bylo předvedení nově implementovaného poškození automobilů. To působilo skutečně dost přesvědčivě a dalo se věřit slovům tvůrců o tom, že fyzikální engine skutečně počítá všechno sám jen a pouze na základě toho, co se ve hře děje (prezentována byla verze pro X360, která bude „shodná“ s verzemi pro PS3 a PC, jak se toto podaří zapracovat ve verzích pro PS2, případně Wii, v tuto chvíli netušíme). Místy jsme sice zaznamenali, že tu se mohl plech ulomit o něco dříve a onde, že kusy karosérie vlají kolem auta až příliš okatě, ale vzhledem k tomu, že předváděný software byl ještě o dva týdny starší než alfa-verze, brali jsme to zatím spíše jen tak pro představu než že bychom činili kategorické závěry. Jisté náznaky fixace jsme u producenta hry ovšem zaznamenali u kouře. Tvůrci hry se totiž rozhodli, že pořádně zpracují dým valící se od smykujících pneumatik, což se jim sice ve výsledku povedlo skutečně na výbornou, ale místy člověk nabýval dojmu, že tou jedinou a největší novinkou je právě tento element. Vzhledem k tomu, že zde bylo možné Need for Speed Pro Street závodit zatím pouze na jediné trati (respektive na dvou, ale tu druhou lidé z EA spíše schovávali), která navíc byla prakticky téměř rovná, jsme ale nemohli otestovat, zda a do jaké míry to bude mít vliv i na samotné hraní. Při protáčení kol na startu nám totiž oblak dýmu spolehlivě zakryl výhled, ale zdali to bude fungovat i v případech, že „začoudí“ soupeř před vámi, a tím sníží vaši viditelnost, to zatím nevíme. Mimochodem, soupeři. Tak ti by měli disponovat zcela novou umělou inteligencí, která ale paradoxně bude mít slovo zejména v tom, že budou sami v některých okamžicích omylní.

Při prvním hraní vyšlo najevo, že hra je pekelně těžká a udržet auto na trati není žádná sranda.

VIDEO

Ve hře se opět setkáme s několika závodními režimy, které ale tentokráte budou do značné míry tak říkajíc autonomní. Zatímco totiž v předchozích dílech Need for Speed Pro Street stačilo mít jednu pořádně nabušenou káru na všechno, Pro Street nás bude nutit k tomu, abychom si na každou disciplínu vyladili samostatný speciál, k čemuž by nám měly dopomoci bohaté možnosti nastavení a tuningu vozů. Má to samozřejmě svou logiku, protože v reálu by asi jen málokdo nasadil do závodu na křivolakém městském okruhu bestii „vychovanou“ k dragovým závodům a podobně. Ve hře se výsledky z každé disciplíny budou započítávat řekněme samostatně, dokud se nestanete králem dané disciplíny(Sprint King, Drag King a podobně) a když se vám podaří zaskórovat ve všech režimech, stanete se ultimátním Kingem (Burger King bohužel chybí).

A jak se Pro Street vlastně hraje? První dojem byl upřímně řečeno dost šokující. Když nám hru předváděli samotní autoři, působila naprosto skvěle, nebáli bychom se dokonce říci že až burnoutovsky. Závodní speciál na přímé trati velmi rychle nabral velmi nebezpečnou rychlost a když se do toho decentně zapojilo ještě Need for Speed Pro Street i nitro, byly to opravdu řádné pecky. Tím mimo jiné chceme naznačit, že dojem z rychlosti byl skutečně velmi dobrý.

Při prvním hraní ale vyšlo najevo, že hra je pekelně těžká a udržet auto na trati není žádná sranda, ani když jsou zatáčky jen hodně mírné, chtělo by se říci, že snad již spíše jen symbolické. Naštěstí nás ale John Doyle ujistil, že obtížnost byla nastavena hodně vysoko čistě pro účely této prezentace a že finální verze bude samozřejmě přístupná všem, přinejmenším v úvodních fázích. Navíc se zde potvrdila slova o ladění vozů pro různé účely, takže zdejší bourák byl nastaven tak, aby dokázal jet co nejrychleji v přímém směru a zatáčení tak bylo na této velmi narovnané trati pochopitelně až vedlejší. I přesto ale bylo cítit, že Pro Street asi nakonec přeci jen nebude až taková arkáda jako několik posledních dílů a díky tomu, že díky modelu poškození je možné své auto zcela odrovnat to asi bude chtít i celkově opatrnější přístup.

Need for Speed Pro Street

Když jsme přejeli přes nějaké rozbitější místo, ovladač zavibroval.

Graficky hra vypadá rovněž příjemně, a to nejen díky povedenému dýmu od pneumatik, přestože ani zde nás zcela neopustil dojem, že Burnout se nebude schovávat daleko. Okruh v Tokyu sice nebyl nic extra, ale to je přesně ta trať, kterou chtěli lidé z tvůrčího týmu spíše neukázat než ukázat, takže se dá předpokládat, že se na tom ještě zapracuje. Velmi raná fáze hry bohužel až příliš často trpěla poklesy frameratu, ale tuto hádanku budeme moci začít řešit nejdříve v okamžiku, kdy se nám dostane do rukou nějaká pokročilejší verze. Škoda jen, že na asfaltu působí kouř od pneumatik dost realisticky, ale při jízdě mimo trať se vám od kol jen čas od času symbolicky zvedne oblak prachu. Na druhou stranu nás ale potěšil příjemný detail, kdy rozpraskaný asfalt není tvořen výhradně texturami, takže když jsme přejeli přes nějaké rozbitější místo, ovladač zavibroval. Need for Speed Pro Street

Zdá se tedy, že pokus po delší době se vymanit z železné košile „Undergroun“ by se v případě Pro Street mohl sérii Need for Speed podařit. Chytřejší samozřejmě budeme až nám do redakce dorazí alespoň preview disk, ale v tuto chvíli se dá říci, že Pro Street vypadá dost nadějně. I když vlastně, ať už to ve výsledku dopadne jak chce, stejně nemáme strach, že by se tento nový díl opět nestal prodejním hitem.

Index očekávání: 85%