Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět nejhorších on-line adaptací klasických značek

aktualizováno 
Existují výtečné způsoby, jak oživit herní série. Například titul Deus Ex: Human Revolution, který klasickou značku aktualizoval po devíti letech a dočkal se téměř univerzální chvály. Řada nových titulů však působí jako pouhá snaha parazitovat na dobré pověsti dané hry.

Dungeon Keeper (2014) | foto: Electronic Arts

Ultima Forever

Tento titul je smutným příkladem dobré hry s agresivním obchodním modelem. Samotné herní prvky dokážou vtáhnout, ovládání je výborně odladěné a Ultima Forever pobaví. Hra vychází z titulu Ultima IV, pojetí boje však připomíná spíše akční hry na hrdiny ve stylu Diabla.

Pro otevírání rozličných truhlic a získávání předmětů je třeba sbírat tři typy klíčů, kterých nikdy není dost. Situaci komplikuje i opravování stávajících předmětů a zrychlené cestování, oboje totiž také vyžaduje klíče. Z on-line hry na hrdiny se proto stává "matematický" titul, ve kterém neustále počítáte klíče. Honbu za lepší výbavou tak kazí úvahy, zda si tu či onu truhlici vůbec můžete dovolit otevřít.

Ultima Forever vyšla pro zařízení s operačním systémem iOS a její provoz vývojáři ukončí 29. srpna (čtěte více).

Ultima Forever

Ultima Forever

Age of Empires Online

Age of Empires Online byl experiment, který testoval finanční potenciál mikrotransakčního principu. A soudě podle v červenci vypnutých serverů to byl experiment nepodařený.

Vývojáři totiž tradiční strategii uměle provázali s nadstavbou, ve které dovednosti i jednotky odemykáte hraním a celý koncept spíše obtěžoval. Hra vyšla v roce 2011 a o dva roky později ji tvůrci přestali aktualizovat.

"Age of Empires Online je plné drobných chyb a nedomyšleností, jakými jsou například chybějící popisky klávesových zkratek, špatné vyvážení hry či časté bloudění jednotek při hledání správné cesty. I to by však titulu bylo možné odpustit, kdyby ovšem stál na pevných základech," napsali jsme o hře v recenzi (čtěte text).

Hra byla k dispozici pro PC.

Age of Empires Online

Age of Empires Online

Need for Speed World

Mohly to být ultimátní závody. Ve finále je však z on-line hry Need for Speed World jen fádní titul. Zatímco totiž vývojáři slibovali velkolepé závodění v otevřeném světě, výsledek vytváří spíše komunitu osamocených hráčů. Po městech se sice projíždějí i další lidé, jejich auta jsou však průjezdná a výsledná interakce je nulová.

S ostatními hráči soupeříte jen v rámci závodů, do kterých se musíte přidat. Na zábavnosti titulu nepřidává ani příliš okatý systém odemykání, který vyžaduje absurdní počet závodů pro získání dalších automobilů. V kombinaci s dlouhými čekacími dobami a zastaralou grafikou tak Need for Speed World absolutně nemá co nabídnout.

Need for Speed World

Need for Speed World

Dungeon Keeper

Původní hra byla originální variací na klasické strategie. Mobilní verze Dungeon Keepera je však okatou snahou, jak "podojit" klasickou značku a naroubovat ji na zcela odlišný typ hry. "Jsou to v podstatě jiné hry, které spojuje pouze jméno a námět," napsal v recenzi Ondřej Zach (čtěte text).

Z originálního titulu se stává klon populární mobilní hry Clash of Clans. Cílem hry je ochránit srdce jeskyně a suroviny. K tomu se hodí například pasti, vlastní jednotky a kouzla. V podzemí tak po čtvercích kutáte, vytváříte chodby a snažíte se položit třeba děla či nášlapné bodáky.

Kdo chce, může si skutečnými penězi připlatit i za herní výhody. Třeba o deset procent větší sílu, počet životů a posílení kouzel. Hrát tak lze zdarma, ale nikdy tak nemáte šanci být nejlepší. Obchodní model je zde agresivní a je zjevné, že hlavním cílem je vydělat. Zábava kvůli tomu ustupuje na vedlejší kolej.

Hra vyšla pro operační systémy iOS a Android.

Dungeon Keeper (2014)

Dungeon Keeper (2014)

Battlefield 3 Aftershock

Katastrofa, kterou vydavatel raději odstranil z obchodů. Mobilní verze Battlefieldu byla plná technických chyb a zahrnovala pouze jednu mapu pro boj po síti. Původní ukázky však oproti vydané hře vypadaly odlišně, a titul nesklidil příliš valná hodnocení.

Na výběr bylo ze čtyř zbraní, hra zahrnovala neodstranitelnou reklamu a automatické vyhledávání zápasů příliš nefungovalo. Hráči se tak proti výsledku hlasitě vyjadřovali na fórech a Battlefield 3 Aftershock během několika týdnů zmizel z nabídky. Vývojáři tehdy tvrdili, že jeho pojetí přehodnotí a vydavatelství Electronic Arts se nakonec rozhodlo pro definitivní odstranění z obchodů.

Titul byl k dispozici zdarma, vracení peněz proto nebylo třeba řešit.

Battlefield 3 Aftershock

Battlefield 3 Aftershock

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.