Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

aktualizováno 
Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark byla totiž původně hororová série určená pro jednoho hráče a Illumination od Atari je síťová kooperativní akce.

Atari v roce 2014 vstalo z mrtvých a jeho nová politika je prostá. Vydavatelství se snaží parazitovat na klasických značkách, pro které vytváří nízkorozpočtová pokračování. Loni tak vyšla katastrofa jménem RollerCoaster Tycoon World, přeloni pak právě zmiňovaný Alone in the Dark: Illumination.

Co jsou nejhorší hry všech dob?

Nejhorší hry všech dob jsou naším zpětným pohledem na nejhůře hodnocené tituly podle agregátoru hodnocení Metacritic. Cílem je zjistit, jestli si skutečně zasloužily tak tristní hodnocení.

Alone in the Dark: Illumination na Metacriticu získalo skóre 19 %.

Illumination se pokouší kopírovat zombie akci Left4Dead, výsledek však působí jako Left4Dead po odstranění všech zábavných prvků.

Není proto divu, že se při hraní Illumination stereotyp dostaví poprvé zhruba po dvaceti minutách.

Nehledě na fakt, že rok a tři čtvrtě starý titul již nikdo nehraje. Illumination je přitom především kooperativní akce, kterou ale lze procházet i v jednom.

Celý titul se nese v duchu béčkové produkce. Očekávat tak můžete lehce podprůměrnou grafiku, prkenné animace a především nepočitatelně technických chyb. Hra nám opakovaně zamrzala a dohrát alespoň jednu úroveň byla výzva v tom nejhorším smyslu slova.

Alone in the Dark: Illumination
Alone in the Dark: Illumination
Alone in the Dark: Illumination

Označení hloupá umělá inteligence by byla urážkou pro řadu dalších her s bídně naprogramovanými protivníky. V Alone in the Dark: Illumination jsou nepřátelé totiž naprosto imbecilní. Stává se proto, že protivník stojí ve dveřích, hledí přímo na vaši postavu a ani po spršce kulek se nehne z místa.

Za nepřítelem pak nervózně přešlapuje armáda monster, která na vás útočit chce. Ale ten jeden lenoch je nepustí.

Dojem ze hry nevylepšuje ani poněkud neohrabaná kamera. Ta by však mohla záměrně odkazovat na první Resident Evil, kde právě ovládání bylo úmyslnou součástí obtížnosti.

Alone in the Dark: Illumination

Chybí cokoliv pozitivního

Illumination nemá nic společného se značkou Alone in the Dark a není ani příliš dobrou hrou samo o sobě. Základní koncept přitom působí zajímavě. Bojujete s odolnými monstry, která při vylákání do záře intenzivních světel padnou jen po několika málo kulkách.

Jenže výsledek táhne k zemi právě bídná inteligence nepřátel, ale i jejich malá rozmanitost. V Left4Dead jste kromě extrémně agresivních základních zombíků bojovali i s řadou speciálních typů nepřátel a pochopitelně i s bossy.

Zde jsou základními nepřáteli pomalí jedinci, kterým je jednoduché utéci. A nejlepší taktika pro průchod misí tak spočívá ve snaze vyhnout se co největšímu počtu soubojů.

Alone in the Dark: Illumination

Akci má ozvláštnit volba jedné ze čtyř postav. Každá disponuje jinou výbavou a schopnostmi. K dispozici je například lovec Theodore Carnby, který má být synem hlavní postavy z prvního dílu Alone in the Dark. A je tak jedním z několika odkazů na předchozí hry.

Volit můžete také čarodějku metající blesky, inženýrku s pastmi a kněze, jenž neléčí. Místo toho však dokáže přivolávat paprsky světla, které vytvářejí exploze. A aby bídná hra byla ještě nudnější, je dovednosti třeba postupně odemykat.

Fotogalerie

Laciné zpracování se podepsalo i na kvalitě zvukového doprovodu. Přebíjení vaší postavy tak působí, jako by ho prováděl někdo opodál, a to s plastovou hračkou. Některé efekty navíc zjevně pocházejí z filmových bank, tolik populárních ve hrách v 90. letech.

Těžko na Alone in the Dark: Illumination hledat pozitiva. Titul je rychlokvaškou vytvořenou ve snaze vydělat peníze cestou nejmenšího odporu. Hra je proto nezajímavá, nestabilní a servery prázdné. Kdyby vydavatelství Atari zůstalo u ledu, herní svět rozhodně to rozhodně nijak neochudí.

Autor:


Témata: Alon, Atari


Nejčtenější

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Nintendo na E3 2017 oznámilo hry, ve které majitelé Switche doufali

Sérii prezentací v rámci herního svátku E3 2017 završilo Nintendo. Herní gigant ukázal nebo oznámil hry, ve které majitelé nové konzole Switch doufali. Vzniká...  celý článek

Far Cry 5
Ubisoft vzkřísil milovanou značku, ukázal i nové záběry z Far Cry 5

Ubisoft na letošní herní akci E3 splnil přání mnoha fanoušků a ukázal filmeček z dlouho očekávané hry Beyond Good & Evil 2. Nebylo to ovšem jediné překvapení...  celý článek

Rocket League
Sony blokuje možnost společného multiplayeru napříč platformami

Hráči na PlayStationu se jako jediní nemůžou zúčastnit společného hraní napříč platformami u her jako Minecraft nebo Rocket League. Sony se bojí o jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.