Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejikoničtější herní úrovně - 2. část

aktualizováno 
Jsou to mapy, které řada lidí hrála desítky, stovky či dokonce i tisíce hodin. Druhá část článku se zaměřuje na favority síťového zápolení. První díl oproti tomu nabídl především momenty ze sólo her, jež navždy utkvěly v paměti.

Mapa 2Fort z původního Team Fortress pro Quake 1 letos oslaví osmnáct let. Na obrázku je verze z Team Fortress 2.

Klasická plocha v Bombermanovi

Atomic Bomberman

Standardní úroveň v Bombermanovi se napříč jednotlivými díly příliš neměnila a série je přitom jednou z klasik síťového zápolení. Většina zápasů se ke konci zvrhává ve zcela frenetickou melu a Bomberman se díky malé náročnosti na výkon počítačů často vyskytoval i na školních počítačích.

Dust 2 (Counter-Strike)

Klasická verze mapy de_dust 2 pro Counter-Strike

Hra Counter-Strike předznamenala popularitu pseudorealistických stříleček. Vybrat pouze jednu ikonickou mapu je v rámci této série obtížné. Již jako modifikace hra totiž nabídla řadu stálic, které vznikly i pro další díly. Dust 2 je však dodnes jednou z nejhranějších map (vizuální evoluce první verze). Nabízí totiž výtečnou směs akce na blízko i dlouhé vzdálenosti, a to ve všech možných úhlech i rovinách.

Camping Grounds (Quake 3)

Mapa The Camping Ground pro Quake 3

Jedna z nejklasičtějších map v Quake 3 se v rámci fandovské tvorby objevila v řadě dalších her. Její kopie pro tituly Unreal Tournament 2003 a 2004 dokonce byla jednou z map pro profesionální zápasy. Camping Grounds perfektně pracuje s větším počtem vertikálních úrovní a důvtipným rozvržením prostor.

Standardní mapa z Defense of the Ancients

Základní mapa pro Defense of the Ancients z modifikace pro Warcraft 3

Současný boom Defense of the Ancients klonů nabízí různé variace původních principů. Základní mapa však povětšinou zůstává identická, byť jednotlivé tituly mnohdy nabízejí i úrovně pro větší či menší počet hráčů. Klasická verze je totiž mnoha lety otestovaná a nelze jí příliš vytknout.

Duke Nukem 3D - Rabid Transit

Duke Nukem 3D

S prostorami americké podzemky se pojil adrenalin při pobíhání po kolejišti. Jedoucí souprava rozmašírovala nejednoho bojovníka. Silnou stránkou Rabid Transit byla především zábavnost mapy. Nechyběly laserové destičky, zmenšovací zbraň ani odpalovací bomby.

Quake 2 - The Edge

Mapa The Edge pro Quake 2

The Edge byla další z klasických Quake map, které se později objevily v řadě dalších titulů. Úroveň zahrnovala obdivuhodný počet skoků k zvládnutí. Zkušený hráč tak důvtipným pohybem mohl proplouvat úrovní a ignorovat jinak zdlouhavé cesty k rozličné výbavě.

Série Unreal - Facing Worlds a Deck 16

Mapa Facing Worlds ze série Unreal

Tradiční arénové akce Unreal nabídly hned dvojici ikonických map. Stálice Deck 16 se objevila již v prvním díle z roku 1998 (retro profil) a kromě zápasů všichni proti všem byla vhodná i na duelové soupeření. Komunitní favorit Facing Worlds pak lákal na dvě majestátní věže a výzvu: "Přežijete odstřelovače na jejich střechách?"

Warcraft 3 a Starcraft 1 i 2 - Lost Temple

Mapa Lost Temple 2 ve Starcrattu 2

Lost Temple je jednou z nejhranějších map ve strategiích od Blizzardu. Paradoxně však nabídla návrh, který ze soutěživých map ve Warcraftu (vývoj grafiky v sérii) prakticky zmizel. Startovní základny v Lost Temple jsou totiž na vyvýšených plošinách a jejich obrana je tak jednoduší než útok. A to některé strategické postupy příliš zvýhodňovalo.

Quake 1 - Claustrophobopolis

Claustrophobopolis pro Quake 1

Mapa Claustrophobopolis vznikala v době, kdy ještě nikdo neměl ponětí o dobrém návrhu map pro akce z pohledu první osoby. Přesto právě úroveň známá také jako DM2 nabídla výtečnou arénu využívanou i v ligových zápasech. Mapa navíc zahrnuje tlačítko, kterým lze v jedné části rozevřít podlahu. Na hráče pak čeká lávová past (retro recenze Quake).

Tituly Team Fortress - 2Fort

2Fort z Team Fortress Classic

Mapa 2fort je díky dlouhému centrálnímu prostranství rájem odstřelovačů. Těm se však lze vyhnout plaváním pod vodou a základny obou soupeřících týmů pak zahrnují místnosti pro zuřivé souboje na krátkou vzdálenost. Některá místa pro využití samostřílných věží by také bylo možné označit za ikonická.

Battlefield série - Strike at Karkand

Mapa Strike at Karkand ze série Battlefield

Souboje na městské mapě Strike at Karkand se odehrávají v Kuvajtu. Návrh úrovně nabízí taktickou pestrost a lákadlem při jejím debutu v Battlefieldu 2 byly souboje šedesáti čtyř hráčů. Popularita mapy zajistila návrat v řadě dalších dílů, nejnověji v Battlefieldu 3.

Pong - hrací obrazovka

Pong

Jako praotec hry více hráčů Pong zkrátka nemůže chybět. Návrh jeho hrací plochy je čistý, elegantní a především vyvážený. Jinými slovy perfektní pro soupeření s lidskými protivníky. Možná i proto se od roku 1972 nijak nezměnil (o retro herně, kde můžete vyzkoušet původní automat).

Nejikoničtější úrovně v sólo hrách

Jsou to úrovně, jenž se blýskly zajímavým nápadem či výjimečnou podívanou. Výběr dvanácti map nabízí herní klasiky, které prověřil čas. Ačkoliv by se tedy našlo i několik excelentních kandidátů z posledních let, ty na seznamu chybí (čtěte text).

Autor:


Témata: Retro




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.