Nejočekávanější strategie roku 2003 #1

  12:00aktualizováno  14. ledna 10:58
Konec roku bývá tradičně důvodem k bilancování či předvídání. My se rozhodli nabídnout vám první díl podrobného přehledu těch nejbomastičtěji vypadajících připravovaných strategických her pro letošní rok.

V letošním roce vyjde více jak čtyřicet titulů z žánru strategických her. Tento vysoký počet, stejně jako obrovská prodejnost dvou hitů loňska – Age of Mythology a Warcraftu 3, potvrzuje, že strategie jsou stále populární a vývojáři proto kuchtí nové a nové hry. My jsme z toho kvanta připravovaných her vybrali zhruba polovinu, která rozhodně stojí za pozornost. Data vydání berte s rezervou; velká část z následujícího výběru totiž byla už jednou nebo vícekrát odložena a je tak klidně možné, že některé strategie vyjdou až v roce 2004.

Rozložení podle škatulek „realtimeová strategie“, „budovatelská strategie“ a „tahová strategie“ potvrzuje dlouhodobý vývoj: budovatelské strategie pořád přichází s novými nápady a jsou stále komplexnější, tahové strategie upadají a jedinou světlou výjimkou je české UFO, Silent Storm a Master of Orion 3. Zato RTS budou proudit v masovém počtu. Naštěstí hry vystavené na principech Duny 2 mizí a místo toho se vývojáři snaží buď: zasadit hru do atraktivního prostředí (Civil War, Praetorians), přijít s něčím kompletně novým (Perimeter, Impossible Creatures) nebo obléct myšlenku Duny 2 do nového kabátu (Rise of Nations). Na začátku minulého roku byly jasnými kandidáty na titul pro nejlepší strategii hry Warcraft 3, Age of Mythology a Medieval: Total War. To se na konci loňska potvrdilo (nesmíme zapomenout na vynikající Freedom Force a Age of Wonders II: The Wizard's Throne). Letos je ale paleta připravovaných her tak pestrá, že se nedá odhadnou, kdo z následujících kandidátů bude ten nejlepší. C&C: Generals a Rise of Nations budou díky pečlivému hypu prodejními trháky, otázka ale je, jestli ostatní hry nebudou lepší, byť se nedočkají takového ohlasu. Nechejme se překvapit.

 American Conquest
 
Výrobce: GSC Game World | Vydavatel: CDV | Datum vydání: 14. 2. 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Demoverze
Video #1, #2
Screenshoty #1, #2

      

Osidlování Ameriky je pro herní vývojáře vděčným tématem. Opravdu dobrá hra, která toto historické období zpracovala, byla ale jen Sid Meier's Colonization - a je to přeci jen už nějaký ten pátek, kdy tato vynikající hra spatřila světlo světa. O to lákavěji pak vypadá připravovaný American Conquest od GSC Game World. Tato hra začíná objevením Ameriky na konci 15. století a končí formováním nezávislých amerických států ve století 18. Projdeme si tedy s ní asi 300 let historie nového kontinentu. Hra nabídne celkem 12 národů, mezi kterými budou jak Evropané (Angličané, Španělé, Francouzi, Nizozemci…), tak i domorodci (Aztékové, Inkové, Mayové…). Každá z těchto stran bude pochopitelně disponovat odlišnými jednotkami, odlišnými budovami s odlišným typem architektury, o ostatních odlišnostech ani nemluvě. Samozřejmě bude veškeré možné dodržování historických reálií, takže se můžete těšit například na dobové kostýmy, jejichž podrobný popis najdete v obsáhlé encyklopedii. Vybrat si budete moci z jednotlivých misí, kampaní, historických bitev či hraní náhodně generovaných map. V průběhu hry si tak zopakujete například proces pádu mayské říše nebo válku za nezávislost amerických států. Chybět nebude ani multiplayer, to vše ve vynikajícím grafickém zpracování. Hra nebude příliš originální co do samotných mechanismů, nabídne ale atraktivní prostředí a velký rozsah a troufám si tvrdit, že se zařadí k nejoblíbenějším RTS roku.

American Conquest American Conquest American Conquest

 Anno 1503: The New World
 
Výrobce: Sunflowers | Vydavatel: Electronic Arts | Datum vydání: Q1/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka #1, #2
E3 2001 preview
Profi preview
Stáhněte si:
Videopreview
E3 trailer
LGC trailer
Video #1, #2
Wallpapery
Screenshoty #1, #2, #3

      

Anno 1602 bylo důstojným konkurentem sérii The Settlers, Anno 1503: The New World pak vypadá, že nechá Osadníky daleko za sebou. Podobně jako v prvním díle budeme i zde zakládat a spravovat kolonii na doposud opuštěných ostrovech v oceánu. Osidlovat budeme v sedmi klimatických zónách (s nezbytnou faunou a flórou specifickou pro každé prostředí), přitom se setkáme s devíti domorodými národy od Indiánů po Eskymáky. Výstavba kolonie bude obtížnou záležitostí, bude potřeba vybalancovat zdroje tak, abyste se neustále rozvíjeli a plnili čím dál tím vyšší požadavky osadníků. Musíte opět zajišťovat klasické surovinné řetězce (dřevorubec – pila – továrna na nábytek apod.), když se vám nepovede některou ze surovin získat těžbou, je třeba ji směnit s jinými koloniemi či domorodci. Důležitou součástí hry bude diplomacie, čas od času ale i ona selže a dojde k boji. Ten je jednou z velkých devíz, kterými se Sunflowers v prezentacích chlubí. Vaše možnosti budou mnohem větší než v předchozí hře, budete moci pořádat blokády přístavů, napadat nepřátelské lodě na moři, ostřelovat nepřátelská města dělostřelectvem a vůbec všelijak využívat služeb patnácti typů jednotek, mezi kterými naleznete jak pěší vojáky, tak jezdce, kopiníky, či obléhací stroje a těžkou bojovou techniku. Grafika a ozvučení by neměly zaostávat za zbytkem, z obrázků asi sami dobře vidíte, jak roztomilá hra Anno 1503 bude, za zmínku stojí, že jeden dům bude moci v průběhu hry nabrat až 50 různých podob podle míry rozvoje kolonie...

popisek popisek popisek

 Battle Mages
 
Výrobce: Targem | Vydavatel: Buka Entertainment | Datum vydání: podzim 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Profi preview
Stáhněte si:
Trailer
Screenshoty

      

Velká část titulů, které si v přehledu nejočekávanějších her představíme, je pokračováními. Battle Mages jsou sice originálním projektem, nicméně inovativních prvků zase až tolik nepřinášejí. O čem že jsou?
Příběh není příliš originální, figurují v něm elfové, zlý černokněžník a klíčový artefakt, kterým je tentokráte Krystal s velkým K. Jaká je mezi nimi spojitost je nasnadě, je tak na vás, absolventu Školy bojových mágů, abyste situaci urovnali. Hra by měla být něčím mezi Warhammer: Dark Omen, Warcrafy a HOMM. Vybrat si budete moci z pěti ras (lidé, goblini, elfové, orkové, nemrtví). Svět, jehož chod bude muset ovlivnit mnoha hrdinskými činy, ve hře žije vlastním životem - vesničané sklízí úrodu, staví nové domy, brání se před útoky monster a na obchodních stezkách svádí boje s lupiči. Na druhou stranu – kampaň je lineární a budete v ní tak muset splnit přesně daný sled misí. Hráče nebude zatěžovat budování "základny", těžba surovin, či zemědělství, čímž se Battle Mages přiblíží ještě jedné známé sérii - Myth. Dočkáme se i trochy toho RPG. To se zde projevuje právě v získávání zkušeností a vývoji postav - s dobře vycvičenou skupinou pěti šesti veteránů či elitních jednotek je možné s trochou snahy sprovodit ze světa většinu nepřátel. Autoři pochopitelně slibují i bombastickou vizuální stránku, první screenshoty ale zatím kdovíjak uchvacující nejsou. Uvidíme, co se svým 3D enginem, modely a texturami ještě provedou – času na to mají habaděj. Abychom to sesumírovali – čeká nás na boj soustředěná fantasy RTS s RPG prvky, která spojí to nejlepší z několika známých herních sérií.

Battle Mages Battle Mages Battle Mages

 Civil War: War Between the States
 
Výrobce: Walker Boys Studio | Vydavatel: není znám | Datum vydání: 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Rozhovor
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Jedna z nejznámějších válek v dějinách lidstva, válka Severu proti Jihu, se dočkala mnoha knižních, filmových a také herních zpracování. Jedním z nich bude Civil War. Kromě historických bitev, zabírajících celý konflikt od začátku až do konce, hra nabídne jakousi kampaň. Ta ale není žádnou kolekcí bitev nebo misí. Ve skutečnosti se válčí na otevřeném bojišti (= území Spojených států), na němž převezmete úplnou kontrolu nad armádou Severu či Jihu a zahájíte masivní boje. Vojáci se budou přesouvat ze státu do státu, od města k městu a armáda se bude rozrůstat. Kromě válečných operacích a bitev samotných se musíte starat i o zásobování jídlem. Dobytá a kontrolovaná města fungují nezávisle na vás, pravidelně ale posílají na frontu nové rekruty a zásoby. Když se k vojákům nedostanou, i ta nejsilnější a největší armáda brzy padne vyčerpáním. Podobně jako v jiných RTS se i v Civil War mění počasí, jednotky nabírají zkušenosti a terén se pod náporem dělostřelecké palby deformuje. Hra vychází z historických událostí a skutečností, každý typ pěšáka, kavalerie, dělostřelectva nebo lodě se objevil i v tehdejších bitvách a hráči se pod ruku dostanou také slavní velitelé jako například R.E. Lee. Datum vydání nebylo zatím specifikováno, snad Civil War vyjde co nejdřív…

Civil War: War Between the States Civil War: War Between the States Civil War: War Between the States

 Command & Conquer: Generals
 
Výrobce: EA Pacific | Vydavatel: Electronic Arts | Datum vydání: únor 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
První dojmy
Stáhněte si:
Trailer
Videa #1, #2
In-game video
Screenshoty #1, #2

      

Nemusíte zrovna patřit mezi příznivce komerčně úspěšné série C&C, nicméně další přírůstek s podtitulem Generals nenechává nikoho na pochybách, že alespoň po grafické stránce se máme na co těšit. Do otevřeného konfliktu vstupují tři hratelné (a dosti rozdílné) strany – klasicky US Army, komunistická Čína a teroristická organizace GLA. Díky betatestu jsme měli možnost vyzkoušet si Generals na vlastní kůži a můžeme říci, že pořádný krok kupředu neudělala pouze grafika, ale i herní atributy. Často vytýkaným prohřeškem série C&C bývá nevyváženost stran, kteroužto bezpochyby odstraní důkladné testování. Druhý problém se týká klasického schématu "vyrob větší grupu jednotek než nepřítel a tím ho znič". Tento neduh dosti eliminuje různorodost jednotek, čili se klidně stane, že k vaší krásné a hodnotné skupince tanků přiletí tři helikoptéry a raketami vám ji jednoduše zničí. Jednotky se musí kombinovat, přičemž nechybí ani vyloženě strategické speciality – miny, odstřelovač, eventuálně tuny modifikací. Nemohou chybět ani zbraně hromadného ničení, které tentokrát hru nebývale oživují. Uvidíme, jak moc se autoři spolehnou na připomínky testerů, poněvadž koncepce hry opět směřuje k masovosti, tj. aby si nezkušený hráč nepřipadal tolik frustrován při hře se zkušeným hráčem. Těžko co dodat – C&C: Generals mají potenciál budoucího hitu.

Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals

 Commandos 3
 
Výrobce: Pyro Studios | Vydavatel: Eidos Interactive | Datum vydání: 27. 6. 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
E3 trailer
Screenshoty a artworky

      

Hned čtyřicítka elitních španělských vývojářů pilně pracuje v kancelářích Pyro Studios na druhém pokračování taktické strategie, která v řadě misí připomínala spíše logickou hru a la Lost Vikings - Commandos. Třetí díl nepřinese velké technologické změny – hra běží jen na upraveném enginu druhého dílu. Těšit se ale můžeme na nové efekty a dopilované animace. Větší důraz je evidentně vložený do propracovaných příběhových linií - tři kampaně zpracovávají invazi dne D na pláži v Normandii, šolíchání na francouzsko německých územích s návštěvou hlavního stanu gestapa poblíž Berlína a střetnutí Rusů a Němců v památné bitvě o Stalingrad, při které se město proměnilo v ruinové pole. Každou kampaň rozděluje dvacítka misí, ovšem s variabilními situacemi, vyplývajícími z předchozích herních akcí. Narozdíl od minulé "bonusové" manipulace s vozidly, používá trojka různé tanky a džípy k přímému řešení klíčových problémů. Omezenost bojového repertoáru vyřešili návrháři přidáním nové série výbušnin a několika zbraní. V hlavních rolích se objevuje šestice vojáků známá z minulého dílu, a to dovoluje důkladnější zaměření na atmosféru, která vždy plynula především ze stylové grafiky a realismu prostředí. Na závěr je ještě třeba zmínit zcela novou přítomnost síťového deathmatche, který je podle hlavního designera jednoduše "revoluční". Přibližně někdy v létě či na podzim příštího roku uvidíme, co je na tom pravdy.

Commandos 3 Commandos 3 Commandos 3

 Ghost Master
 
Výrobce: Sick Puppies | Vydavatel: Empire Interactive | Datum vydání: 28. 3. 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Profi preview
E3 novinka
Stáhněte si:
Video #1, #2
Screenshoty #1, #2

      

Strašidly v nejrůznější podobě se zabývala už velká řádka počítačových her. Ghost Master není výjimkou, přesto se řadí ke hrám s naprosto originálním námětem. Jak je to možné? Ve hře nebudete totiž tentokrát hrát roli vystrašeného človíčka ve správně hororovém tajemném domě, kde se to jen hemží nadpřirozenými bytostmi, ale sami budete řídit duchy a strašidla a děsit s nimi nebohé človíčky. Hra nabídne celkem patnáct scénářů v jedenácti různých prostředích, vždy bude vaším úkolem v zásadě totéž, nicméně prostředky se budou radikálně měnit. Postupně potkáte řadu nových strašidel, která budete moci využít (zhruba 60 různých bytostí, od klasických malých duchů přes bezhlavé rytíře a banshee až třeba po přízrak starce na elektrickém vozíku), naučíte se spoustu noých kouzel (telekineze, různé iluze a přeludy, žáby padající z nebe a tak podobně, dohromady na 150 různých kousků), kterými budete moci efektivněji vyděsit větší množství lidí, a na konci možná odhalíte i tajemství města Gravenville, kvůli kterému jste se jako Pán duchů vrátili ze záhrobí. Dá se říci, že Ghost Master spojuje prvky strategie, RPG a adventury, a to ve velice originálním duchařském balení. Když se k tomu připočítá technická stránka (hra bude – jak jinak – kompletně 3D (vlastní engine vývojářů), nabídne spoustu speciálních efektů a autoři si dají záležet i na zvukových efektech a hudbě), vypadá to na jednoho z horkých adeptů na titul když ne nejlepší, tak minimálně nejoriginálnější hry roku 2003.

Ghost Master Ghost Master Ghost Master

 Imperium Galactica 3
 
Výrobce: Philos Labs | Vydavatel: CDV | Datum vydání: květen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Preview
Stáhněte si:
Demoverze
Trailer
Screenshoty #1, #2

      

Realtimeová vesmírná strategie Imperium Galactica 3: Genesis (dále IG 3) sice nese název slavné série od maďarských Digital Reality (kteří nedávno vydali skvělou Hegemonii), ale je kompletně novou hrou s vlastním světem a příběhem, točícím se kolem dobytí matičky Země z rukou mimozemšťanů. IG 3 podlehla módě bombastičnosti a zaměřuje se převážně na kosmické přestřelky s pestrobarevnými efekty. Diplomacie ustupuje do pozadí (základní vyjednávání s pěti různými rasami bude ovšem zachováno), správa kolonií taktéž. Místo budování na površích planet se vybere jeden ze tří typů kolonií (vědecká, průmyslová nebo může sloužit jako doky pro stavbu lodí), podle nějž se oblast sama dále vyvíjí. Vy jen určíte, co se bude vynalézat nebo které lodě budou doky produkovat. Bojů se může zúčastnit libovolný počet stíhačů, avšak maximálně osm velkých lodí. Toto "opatření" má svůj důvod. Každá mateřská loď totiž vyžaduje plnou péči – nestačí kliknout na nepřátelské plavidlo, musíte přerozdělovat energii mezi štíty, zbraněmi a pohonem, vybrat vhodné zbraně v závislosti na typu nepřátelských štítů a zažehnout ty správné motory. Engin hry počítá s fyzikálně realistickým modelem letu, gravitací, setrvačností a přesným měřítkem. Grafika slibuje úchvatné bitvy plné modře prskajících štítů, oslepujících explozí a detailně vymodelovaných lodí. Problémem zůstává přehlednost kompletního 3D zobrazení, která soudě podle demoverze mohla být daleko lepší. IG 3 se podobně jako další vesmírná strategie Master of Orion 3 nedávno dočkala dalšího odložení, takže oznámené datum vydání berte s velkou rezervou.

Imperium Galactica 3 Imperium Galactica 3 Imperium Galactica 3

 Impossible Creatures
 
Výrobce: Relic | Vydavatel: Microsoft | Datum vydání: Q1/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Profi preview
Preview
Stáhněte si:
Demoverze
Trailer
Screenshoty #1, #2, #3

      

Jednou z nejoriginálnějších her, o kterých dnes budeme mluvit, jsou bezesporu Impossible Creatures (dříve Sigma) od dobře známého týmu Relic. Přestože by se jeho hry daly spočítat na prstech jedné dřevorubecké ruky, jeho Homeworld představuje díky kompletnímu 3D prostředí jednu z mála her, která zásadně změnila žánr RTS. Dlouho se spekulovalo, jestli vyjde druhý díl - a už pár měsíců je jasné, že tomu tak bude. Žádné další informace známy nejsou, zato druhý projekt Relicu - což jsou právě Immposible Creatures - je odhalen celý. V této RTS v genetických laboratořích na zapadlých ostrovech hráč kombinuje dvojice rozdílných zvířat tak, aby vznikaly co nejpraktičtější kombinace pro boj s nepřítelem. Vtip je ve skládání schopností, ne podoby a v neustále se měnící strategii protivníka. Sběr surovin zahrnuje kondenzaci elektřiny ze vzduchu speciálními transformátory, dále uhlí, které se nachází v povrchových dolech. Důležitější jsou ale zmiňované genetické machinace. Jak to probíhá? Vyšlete hlavního hrdinu s puškou-sběračkou, z neznámých zvířat získáte vzorky DNA, a pak je v laboratoři propojíte. Každé zvíře má 5 částí těla a vy jen určíte, jaké geny se kde použijí. Vytvořených potvor mohou být stovky tisíc, můžete si je ukládat, opět modifikovat a hrát si s nimi. Přitom platí pozitivní logika – sčítají se výhody jednotlivých zvířat a nehledí se až tolik na nefunkční kombinace (je to přece sci-fi! :o). Hra pro jednoho hráče nabídne 15 misí na 12 ostrovech, chystá se ale především rozsáhlá podpora online hraní přes microsoftí Gaming Zone s módy jako Destroy the Lab, Destroy the Base či Hunt Rex. K tomu všemu připočtěte vynikající 3D grafiku a skutečně intuitivní interface a máte horkého adepta na titul strategie roku 2003.

Impossible Creatures Impossible Creatures Impossible Creatures

 KnightShift
 
Výrobce: Reality Pump | Vydavatel: Zuxxez Entertainment | Datum vydání: březen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty #1, #2

      

Velice zajímavě vypadá realtimová strategie od autorů slavné série Earth (2140, 2150 atd.). Poběží sice na vylepšeném enginu Earth 2150, jinak ale s těmito sci-fi eposy nebude mít mnoho společného – půjde o fantasy hru s rytíři (myslíte, že budou říkat Ni? :o), vesničany, nejrůznějšími kreaturami a především, především obrovskou spoustou krav. Už jen z faktu, že jedinou základní surovinou v KnightShiftu bude mléko, lze soudit, že nepůjde o zrovna vážnou záležitost – a skutečně. Autoři si dělají legraci ze všech fantasy klišé a sami svůj humor odvážně připodobňují k Monty Pythonům, což je přesně to, co ve hrách už pěkně dlouhou dobu chybí. Když si odmyslíme všemožné absurdity, humorný příběh a legrační jednotky, čeká nás i několik systémových změn a novinek do sterilního RTS žánru. Především se týkají výroby jednotek – ty budou pevně svázány s jednotlivými budovami, a tak budete-li chtít pět rytířů, budete jim muset postavit dostatek domů, ve kterých právě tuto jednotku usídlíte. V KnightShiftu nebudou chybět RPG prvky, vaše jednotky se budou zlepšovat a nabírat nové schopnosti. Autoři slibují mnohem přehlednější a přitom mocnější interface, než jaký mají současné realtimovky. A když k tomu připočítáme bezesporu vynikající vizuální dojem, kterým na nás působí první zveřejněné screenshoty, je třeba uznat, že se můžeme v březnu těšit na pěkně šílenou, ale potenciálně skvěle zábavnou RTS.

Knightshift Knightshift Knightshift

 Lords of the Realm 3
 
Výrobce: Impressions | Vydavatel: Vivendi | Datum vydání: 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Společnost Impressions, mající na jídelníčku skvělé budovatelské strategie Caesar 3, Pharaoh a Zeus pracuje na třetím dílu série Lords of the Realm už rok a půl a za tu dobu vydala jen špetku informací a pár screenshotů. Ale i tak se Lords of the Realm 3 řadí k těm zajímavějším strategiím. Celkově se dá hra označit jako Medieval: Total war v reálném čase. Kampaň je jedním obrovským bojištěm, neexistují žádné mise, ale jen tehdejší území Evropy, na kterém budete rozšiřovat své državy, vést války a starat se o vesnice i lid v nich žijící. Hra vás zavede na autentická místa i mezi slavné hrdiny tehdejších dob. Města a dobrá ekonomika jsou základem pozdějších úspěchů v boji. Například k vycvičení silného vojska nestačí mít plnou pokladnu. Zbraně se z něčeho vyrábějí (a kvalitní železo se nedá sehnat jen tak), spoustu peněz spolkne jejich zaplacení i udržování armády v bojeschopném stavu. Vojáci se se zbraněmi nějaký čas cvičí a čím víc lidu půjde padnout za krále, tím méně obyvatel bude žít ve městech a tím těžší bude vybudovat silný ekonomický základ. Šikovní politici ovšem řadu konfliktů vyřeší obratným vyjednáváním a neprolijí ani jednu kapku krve. Použitý 3D engin by neměl nijak zaostávat za těmi jinými, těžko ale hodnotit grafiku z pouhopouhých čtyř uveřejněným screenshotů. Na jaře začne betatest, který snad odhalí více podrobností o hře a přinese z ní nové obrázky.

Lords of the Realm 3 Lords of the Realm 3 Lords of the Realm 3

 Master of Orion 3
 
Výrobce: Quicksilver | Vydavatel: Infogrames | Datum vydání: leden 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Profi preview
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Třetí díl tahové vesmírné strategie Master of Orion se kuchtí už pár let; nejdříve byla důvodem k odložení přehnaná komplikovanost, nyní zase vychytání posledních chybek. Galaktického boje se zúčastní osm různých ras, každá se svou podrobnou historií a kulturou. Vesmír a jeho zákonitosti vychází ze současných vědeckých poznatků; například mezi atributy planet patří položky jako hustota a typ atmosféry, teplota, vegetace nebo gravitace – a při rozhodování, zda planetu kolonizovat, nebo ne, by se všechno mělo brát v úvahu. Celková rozloha herního světa může dosáhnout přes deset tisíc obyvatelných objektů (planety a měsíce) a dalších pár tisíc asteroidů, mlhovin nebo červích děr. Cíle jsou celkem tři – zničení ostatních (pro dobyvatele), korunování do křesla pro prezidenta Orionu (pro politiky) nebo objevení tajemství mystické rasy Antaranů (pro badatele). Aby se hráč v pozdějších obdobích nemusel starat o všechny planety a letky, může je svěřit do rukou správců a velitelů. Ti vysoce postavení vystupují jako unikátní osobnosti a mohou se tak stát terčem úplatků nebo cílem nepřátelského špiona. Boje oproti zbytku hry probíhají v reálném čase, to ale neznamená, že by se maximální počet plavidel v jedné mele (kolem tisíce a půl) ovládal ručně – před bitvou se určí taktika a její plnění už závisí jen na kapitánech. Master of Orion 3 počítá i s pozemními útoky a tunami dalších a dalších drobností, které zaručují obrovskou variabilitu a znovuhratelnost. Jediným záporem je grafika, která s každým měsícem odložení zastarává. To ovšem v záplavě propracovanosti nikomu vadit nebude.

Master of Orion 3 Master of Orion 3 Master of Orion 3

Hrou Master of Orion 3 náš výběr končí, za týden se podíváme na druhou polovinu vybraných her, mezi kterými budou očekávané pecky jako UFO či Rise of Nations, ale i tituly, které nejsou tak známé, leč mohou překvapit (No man‘s land, Tropico 2 nebo Warrior Kings: Battles).

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...