Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme největší překvapení z herního svátku E3 2016

  0:01aktualizováno  0:01
Největší odhalení z herního svátku E3 jsou za námi. Vybíráme proto ty nejzajímavější projekty. Které hry zaujaly vás, nám napište do diskuze.

Forza Horizon 3 | foto: Microsoft

Ondřej Zach - Forza Horizon 3

Největší radost mám ze závodů Forza Horizon 3. Dvojka je fantastická a říkal jsem si, kam se série posune. Když se pak potvrdila slunná Austrálie, výrazně členitější terén, dvakrát tak větší mapa, další rádia a přes 350 vozů, mohl jsem si oddechnou. Přesně tohle totiž chci hrát a oproti jiným očekávaným projektům mám pocit, že na tvůrce z Turn 10 je spolehnutí.

Navnadil mě Battlefiled 1, jenž se odehrává během první světové války, přičemž hra vypadá k světu nejenom v trailerech, ale i při reálném hraní. Více než tupou řezničinu si slibuju od nové značky Days Gone, v níž se v postapo světě chopíme motorkáře, který hledá důvod žít. V dobrém mě překvapily nové ukázky z brutální středověké rubačky For Honor, nepřátel budeme masakrovat jako rytíři, samurajové či vikingové. Na odreagování ideální.

Ale protože už přetékáme do basketbalu, zmíním v rychlosti ještě perfektně vyhlížející Inside od tvůrců Limba a hackerskou akci Watch Dogs 2, protože i když by to nedopadlo podle představ, je za dvojkou vidět kus práce. A líbí se mi ten styl, kterým bodoval seriál Mr. Robot.

Jakub Žežule - Resident Evil 7

Resident Evil 7 Teaser Beginning Hour

Resident Evil 7 Teaser Beginning Hour

Tím největším překvapením byl rozhodně Resident Evil 7. Do poslední chvíle nebylo jasné, na co se hráči sledující přenos dívají, a ten moment odhalení byl zkrátka dokonalý.

Silným momentem bylo i nečekaně brzké představení hry Death Stranding, kterou má na svědomí Hideo Kojima, vizionářský tvůrce série Metal Gear Solid. Příjemně překvapila i skvěle vypadající příběhová kampaň pro středověkou akci For Honor a tleskám i předvedené ukázce z letošního Call of Duty, která najednou nevypadá vůbec špatně. Mám pocit, že kdyby se hra nejmenovala Call of Duty ale Titanfall, vynášela by se do nebes.

Jan Lysý - God of War

V první řadě God of War. A to hned z několika důvodů. Samozřejmě jsem velký fanda původních her a současně i řecké mytologie, ale tohle téma už bylo lidově řečeno „podojeno“ dost, takže jsem rád, že se tentokrát přesuneme na chladný sever. Shodou okolností i severské báje jsou mé oblíbené, takže je vám asi jasné, že jsem u působivé upoutávky ronil slzy radosti. Pravda, Kratos jako drsný, ale pečující „tatík“ mě trošku vystrašil, doufám, že celou dobu nebude hráč vodit onoho zjizveného caparta za ruku, ale jinak nepochybuji o tom, že se fandové „rubaček“ mají na co těšit.

Dalším projektem, kterého se nemůžu dočkat, je zatím nepojmenovaná hra z universa Star Wars od Visceral Games. Na E3 jsme se o ní sice až tolik nedozvěděli, ale už jen fakt, že na ní pracuje studio, které stojí za Dead Space, a také hvězdy herního průmyslu Amy Henning (Uncharted) a Jade Raymond (Assassin ́s Creed), je něco, co musí zákonitě vyvolat zvědavost.

Honza Srp - Detroit

Zatímco loni jsem byl v Los Angeles přímo v centru dění, letos jsem díky dovolené E3 téměř úspěšně ignoroval. V podstatě jsem jen přečetl svodky z tiskových konferencí těch největších firem a zkouknul pár nových trailerů, na mém seznamu nejočekávanějších her ale k žádné dramatické změně nedošlo. Pořád si hodně slibuju od interaktivního filmu Detroit, bedlivě sleduji pokračování mé vůbec nejoblíbenější hry Deus Ex a hodně zvědavý jsem i na The Last Guardian. Jenže stejné hry jsem na tomto místě mohl zmínit už loni.

Žádné překvapení, z kterého bych se vyloženě posadil na zadek, se tentokrát nekonalo, to ale neznamená, že bych budoucnost viděl černě. Lákavých titulů se chystá spousta.

Osvobození kamery v God of War je přesně to, co tato už silně stereotypní série potřebovala, zasazení Mafie 3 do černošského New Orleans vypadá fantasticky, na Vampyr pracují mí oblíbenci Dontnod, kteří už mě 2x dokázali trefit přímo na komoru, kompletně přepracovaný Prey pak konečně působí jako něco, co bych si i chtěl opravdu zahrát, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Více než sledováním trailerů jsem se ale letos bavil skutečným hraním her, což mě přeci jen baví více.

Andrej Brabec - Quake a přístup Microsoftu

Nejpříjemnějším překvapením pravděpodobně nebyla jedna konkrétní značka, ale celý přístup Microsoftu k herní divizi. Většina připravovaných titulů vyjde pro PC i Xbox One a konzolové exkluzivity již prakticky neexistují. Potěšil mne i koncept „Play Anywhere“, se kterým hru stačí koupit pouze pro jednu z platforem a automaticky ji získáte i pro tu druhou.

U Play Anywhere se navíc mezi PC a konzolí přenáší i achievementy. Zamlčeným minusem však nejspíše bude využití formátu UWP, který se potýká s řadou omezení a vyžaduje operační systém Windows 10.

Pokud bych měl vyzdvihnout jednu konkrétní hru, do stavu skeptického očekávání mne uvrhlo ohlášení Quake Champions. Quake 3 považuji za nejlepší střílečku všech dob, speciálních dovedností pro jednotlivé hrdiny se však obávám. Pokud se titul přikloní k týmovému pojetí her jako Overwatch, pravděpodobně mne objevíte na příští soupisce atentátníků.

Tomáš Greššo - Prey

Ačkoli přímo ze hry nebylo ukázáno nic, největším překvapením je pro mě znovuzrození druhého dílu sci-fi akce Prey. I když je to úplně jiná hra, než původně plánovali tvůrci z Human Head Studios, věřím, že nás mistři z Arkane nezklamou. Jediné, co bych vytkl, je název bez číslovky. Vím, že tvůrci chtějí, aby bylo hned jasné, že nejde o pokračování, ale tenhle trend restartů značek nevnímám pozitivně, protože to časem může vytvářet pěkný zmatek.

A druhá hra - nejde tedy o samotnou hru. Sběratelská edice druhého Dishonored s maskou Corva mi jakožto vášnivému sběrateli udělala velkou radost, protože první díl žádnou neměl, a tohle je rozhodně pořádné zadostiučinění.

Dishonored 2 Collector’s Edition

Dishonored 2 Collector’s Edition

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.