Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejzajímavější komunitou financované hry: klasiky i pekelná inovace

aktualizováno 
Letošní rok přinesl jeden zásadní trend, který může přispět k inovaci herní náplně. Na výsluní se totiž dostalo komunitní financování neboli crowd funding. Vlajkovou lodí celého trendu je server Kickstarter, jehož prostřednictvím získala prostředky celá řada známých i neznámých vývojářů.

Propagační obrázek ke hře Carmageddon Reincarnation

Bonusweb proto sestavil přehled projektů, které považujeme za nejzajímavější. Na řadě z nich se podílejí ostřílení vývojáři a jde o bedlivě sledované tituly.

Shadowrun Returns

Shadowrun Returns

Projekt Shadowrun Returns získal 29. dubna 1,8 milionu dolarů (34,2 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v říjnu 2013.

V dystopickém světě Shadowrunu se mísí magie a technologie. Titul je 2D tahovou hrou na hrdiny, v níž jsou samozřejmostí implantáty i pohyb v počítačovém matrixu. Vývojáři též slibují systém konverzace, který rozhovorem umožní odemykat nové části herního prostředí.

Hráč se s postavou bude vydávat na rozličné mise zastřešené hlavním příběhem. A různé typy povolání pochopitelně disponují odlišnými výhodami. Hackeři například mohou vstupovat do matrixu, pouliční samurajové mají v boji k dispozici víc informací a bojoví mágové mohou pro změnu odhalovat například magické předměty.

Hra vyjde pro PC a tablety s operačním systémem Apple nebo Android.

Republique

Republique

Projekt Republique získal 11. května 555 tisíc dolarů (10,5 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v září 2013.

Titul Republique je určený pro iOs zařízení a odehrává v antiutopickém světě inspirovaném knihou 1984. Hráči zavolá mladá žena, která se jmenuje Hope a žádá o pomoc při útěku ze spárů vždy přítomného Dozorce.

Kniha 1984 nemá být inspirací jen pro děj, ale i pro herní náplň. Hráč tak přes síť bude ovládat rozličná zařízení a řešit rébusy. Vyřazovat z provozu se budou například světla, odposlouchávat telefonáty a na dálku přivolávat výtahy.

Hrací doba titulu má být čtyři až šest hodin a nabídne plíživou akci a boj o přežití. Vývojáři chtějí vytvořit titul, jehož ústřední náplní není zabíjení a zabývá se náročnými tématy.

Wasteland 2

Projekt Wasteland 2 získal 17. dubna 2,9 milionu dolarů (55,1 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít koncem roku 2013.

Titul Wasteland 2 je tahová hra na hrdiny. Odehrává se v postapokalyptickém světě a navazuje na první díl z roku 1988. Hra nabídne drsný, pochmurný svět a kousavý scenáristický styl. Důležité jsou též obtížné morální volby, které hru následně ovlivní (více o hře).

Grim Dawn

Grim Dawn

Projekt Grim Dawn získal 18. května 537 tisíc dolarů (10,2 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v srpnu 2013.

Grim Dawn je diablovka, která vzniká již dva roky a vývojáři se prý nepokoušejí soupeřit s velkorozpočtovými tituly. Chtějí se zaměřit především na vylepšování kmenových prvků Diabla. Těmi jsou podle jejich slov prozkoumávání, vývoj postavy a shromažďování předmětů.

Herní mechanismy mají být propracované a titul má svým pojetím připomenout hry ze staré školy. Tomu odpovídá i realistické grafické pojetí, které autoři vnímají jako odchylku od současného trendu komiksově laděných her na hrdiny.

Adventura od Double Fine

Projekt získal 13. března 3,3 miliony dolarů (62,7 milionů korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra původně měla vyjít v srpnu 2012, nové datum vydání však projekt nezmiňuje.

Hra samotná má oživit téměř mrtvý žánr klikacích adventur. Veškeré informace o titulu jsou však k dispozici pouze pro hráče, kteří projekt finančně podpořili. Právě hra od Double Fine však trend komunitního financování nastartovala. Byl to totiž první projekt, který se dočkal významnější finanční podpory.

FTL: Faster Than Light

FTL: Faster Than Light

Projekt FTL: Faster Than Light získal 1. dubna 200 tisíc dolarů (3,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra původně měla vyjít v srpnu 2012, nakonec je k dispozici od září.

Ve Faster Than Light hráč ovládá vesmírnou loď na misi, která je zásadní pro přežití Galaktické federace. Vesmírné plavidlo totiž zachytí zásadní data rebelské lodi a hráč svou posádku musí dopravit k federační flotile. Galaxie je pro každou hru generovaná náhodně a smrt je zde finální.

Všechny situace je možné řešit řadou způsobů a děj hry se tak odvíjí zejména od hráčových akcí. Vývojáři jako příklad uvádí palbu, která vyřadí z provozu lodní štíty. Hráč pak může volit mezi soustředěním veškeré energie do zbraní, nebo pokusu o únik. Svou posádku také může teleportovat přímo na nepřátelskou loď a s jejím osazenstvem se utkat.

Carmageddon Reincarnation

Carmageddon Reincarnation

Projekt Carmageddon Reincarnation získal 6. června 625 tisíc dolarů (11,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v únoru 2013.

Oživení klasiky z devadesátých let má silně čerpat inspiraci z prvního dílu. Herní náplň se tedy opět soustředí na krvavé závody, při kterých účastníci budou přejíždět chodce a demolovat ostatní automobily.

Carmageddon Reincarnation by měl nabídnout integraci sociálních sítí. Přímo ze hry tak půjde nahrávat videa například na YouTube. Na hře pracuje pět z osmi autorů prvního dílu a slibují podporu modifikací.

Project Eternity

Project Eternity

Projekt Eternity získal 6. června 3,9 milionu dolarů (74,1 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra má vyjít v dubnu 2014.

Project Eternity je hrou na hrdiny, odkazující na klasické tituly jako Baldur's Gate, Icewind Dale či Planescape: Torment. Titul ostatně vyvíjí společnost Obsidian Entertainment, která stojí například za vývojem Fallout: New Vegas. A společnost založili veteráni ze studia Black Isle, tedy spoluautoři všech tří inspirací.

Na hru budeme nahlížet z izometrického pohledu. Vývojáři také slibují velkolepé prozkoumávání světa, intenzivní souboje a dospělá témata. Ústřední postavu si hráč vytvoří sám a na výběr bude mít také společníky, se kterými svět Projectu Eternity bude brázdit. Vývojáři též slibují hodnotné dialogy s řadou voleb a dopadem na příběh (čtěte více).

Broken Sword: the Serpent's Curse

Broken Sword 5 - vznik herních pozadí

Projekt Broken Sword: the Serpent's Curse získal 6. června 771 tisíc dolarů (14,6 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v dubnu 2013.

The Serpent's Curse představuje návrat tradiční adventurní série Broken Sword. V novém dílu dvojice hlavních hrdinů pátrá po tajemném obrazu, který lupiči odcizili při ozbrojeném přepadení. Stopa je vede napříč Evropou a dochází ke shledání s řadou starých známých. Jejich dobrodružství má odhalit konspiraci starou jako slovo samo. Na hře pracuje řada autorů předchozích dílů. Titul má využívat kombinaci 2D a 3D grafiky. Například herní postavy vzniknou jako trojrozměrné modely.

Planetary Annihilation

Shadowrun Returns

Projekt Planetary Annihilation získal 14. září 2,2 milionu dolarů (41,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v červenci 2013.

Bojištěm v strategii Planetary Annihilation může být konkrétní planeta i celá Sluneční soustava. Hráči tak mohou volit mezi rychlými souboji na malých mapách, které jsou omezené menším počtem jednotek. Na výběr však budou i hry pro čtyřicet lidí, kde bojují tisíce jednotek. Hrát nicméně půjde i proti počítačem řízeným protivníkům.

Při bitvách ve sluneční soustavě bude možné přepínat mezi jednotlivými bojišti a ovládat armády na řadě planet naráz. Hráči také budou mít možnost náhodně generovat mapy a ty nejlepší sdílet se zbytkem světa. Autoři hry též slibují vývojářské nástroje, které umožní vývoj modifikací, úpravu jednotek i vznik nových herních módů.

Autor:






Nejčtenější

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.