Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Netradiční herní periferie na ECTS

  12:00aktualizováno  18. října 6:19
Kromě spoře oděných dívek propagujících počítačové tituly určené plnoleté části hráčské obce, ulpěly pohledy naší výpravy na originálních a značně netradičních herních periferiích (především v těch případech, kdy je prezentovaly ony spoře oděné dívky). Věřte tomu, že bylo na co se koukat (myslím tím samozřejmě ty zmiňované herní periferie).
Mumbo Jumbo Controller

Doba, kdy byly volanty, letecké kniply, plynové páky a pistole považovány za něco výjimečného, je dnes nenávratně pryč. O nich by takto nazvaný článek pojednával možná před deseti lety, dnes se však staly běžnou součástí výbavy počítačových hráčů. Jejich výrobci se na ECTS předháněli počtem jednotlivých typů a jejich dokonalostí. Prostorem, na kterém prezentovali své výrobky, mohli hravě konkurovat softwarovým firmám. Vývoj jde naštěstí mílovými kroky kupředu a tak bylo možné kromě těchto tradičních periferií spatřit i pár nových skvostů, které jsme s chutí vyzkoušeli a o naše výsledné dojmy se s vámi právě chystáme podělit. Možná námi představované doplňky nebudou chybět ve výbavě počítačového hráče za dalších deset let. Pokud si ještě nejste jisti, co z této nabídky zakoupíte nejdříve, nabízíme vám podrobnější informace.

Mumbo Jumbo Controller
Taky se rádi díváte na televizi a fascinuje vás tanečníci s nejrůznějšími věcmi v rukou, které dokáží i při svých, mnohdy krkolomných, pohybových kreacích zvládat k naprosté dokonalosti a jedinečnému vizuálnímu požitku z jejich vystoupení? Pak můžete pokračovat ve své oblíbené činnosti, ale díky Superion technology můžete pohyby onoho tanečníka ovládat i vy a přitom se naučit do rytmu hudby třást dvěmi herními periferiemi připomínajícími rumba-koule, ovšem pouze za přepdokladu, že jste vlastníky konzole Sega Dreamcast.. Vaším úkolem je totiž zatřepat oněmi dvěma "koulemi na tyčích" ve chvíli, kdy to po vás požaduje počítač, přičemž za to sbíráte body stejně, jako v případě taneční podložky k počítači, o níž jsme psali v úterý. Vzhledem k podobnosti pohybů tanečníků i vybraných skladeb bych si dokonce troufal odhadnout, že jde o stejný software modifikovaný pouze pro jiný hardware a že jsou ony podložky mnohem více zábavnější.

Freestyle board

Freestyle board
Freestyle board nenechá od prvního okamžiku nikoho na pochybách o tom, co přesně má tento kousek hardwaru simulovat. Podobnost se skutečnou předlohou je poměrně veliká. Snowboardistům bude možná trošku vadit, že pod deskou "prkna" jsou zabudované dva nosníky se senzory, skateboardisté na nich pro změnu budou zase marně hledat kolečka. Co se týká rozměrů, nachází se freestyle board někde mezi skateboardem a snowboardem. Kromě naklánění se na všechny strany, které je přenášeno přímo do hry již zmiňovanými senzory, lze použít ještě dvě nášlapná tlačítka přímo na desce. Vzhledem k tomu, že pomocí tohoto zařízení jde sice skvěle simulovat jízda, ale nikoliv například různé druhy skoků, bylo nutné vymyslet nějaký způsob jak umožnit provádět i takovéto činnosti. K tomu slouží ruční ovladač se čtrnácti tlačítky, z nichž část lze využít jako směrové šipky pro ovládání herního menu, část pro simulování různých typů skoků a ostatní z nich jsou libovolně programovatelná.

Samozřejmě, že jsem neodolal a pokusil jsem se osvěžit své dávné zkušenosti jízdou na skateboardu. První dojem byl jasný - ovládat podobný typ hry na klávesnici či joysticku je mnohem jednodušší. Pokoušet se o to samé s freestyle boardem je však mnohem zábavnější. Nutno dodat, že si to vyžaduje jistou dávku praxe. Nemohu tedy tvrdit, že bych byl po několika minutách strávených na tomto zařízení snowboardovým expertem, ale alespoň jsem z prkna nespadl, jako mladý návštěvník výstavy přede mnou, čímž rozveselil hlouček přihlížejících.

Chariot Machine

Chariot Machine
Jistě všichni znáte napínavé závody koňských spřežení z dob starověkého Říma. Převést atmosféru těchto dostihů do světa počítačových her se úspěšně snaží firma Multimedia Content. Se svým softwarovým produkterm Benhur 2000 v kombinaci se speciálním vozíkem s opratěmi, pomocí kterých hráč kočíruje své spřežení. Ovládání je na první pohled jednoduché. Současný pohyb oběmi opratěmi seshora dolů pobízí koně k běhu. Zatáhnutím za jednu z opratí zatočí spřežení příslušným směrem. Nezbývalo nic jiného, než zkusit vše na vlastní kůži.

Po velmi krátké lekci řízení spřežení a odstartování hry samotné, jsem začal pochybovat, zda jde v tomto případě ještě o hru. Ovládání koní bylo poměrně jednoduché, soupeři celkem vyrovnaní, nohy se mi však ještě dnes třesou při pomyšlení na force feedback mého vozíku. Ten totiž poskakoval s takovou intenzitou, jako kdybych jel po neupravené kamenité cestě (však si taky jel, ve starověkém Římě asfaltky nebyly - by Vreco). Nohy se mi začaly podlamovat, stěží jsem udržoval rovnováhu a snažil se za každou cenu zůstat na vozíku. Cíl závodu se však stále ne a ne objevit a po tváři mi stékala nejedna kapka potu. Dojel jsem sice jako první, ale to bylo v té chvíli zcela nepodstatné. S úlevou jsem seskočil z vozíku na pevnou zem a zjistil, že má radost z konce jízdy byla předčasná. Vzpomínka na ni mi totiž vydržela celý zbytek dne v podobě svalové únavy nohou, která snese srovnání snad jen s celodením rytím zahrady v botách s tenkou podrážkou. Abych vše uvedl na pravou míru - možná si myslíte, že jsem vás tímto chtěl před hrou Benhur 2000 varovat, ale tak tomu opravdu není. Tohle si prostě musíte vyzkoušet na vlastní kůži.

Laserová pistole

Laserová pistole
Toto herní příslušenství dodávané a podporované většinou některým z výrobců her pro konzole není žádnou novinkou, na každém herním veletrhu jsou však veřejnosti představovány nové a nové typy. Ani na ECTS tomu nebylo jinak a se svou troškou do mlýna přispělo hned několik firem. A není se co divit, stále více developerů herních titulů pro Nintendo, PlayStation i Segu přidává podporu této hráči hodně oblíbené a hojně rozšířené periferie.

Ta funguje, jak je již uvedeno v podtitulku, na bázi laserového paprsku, který snímá obrazovku počítače, na níž se zároveň objeví červený bod, jenž ukazuje, kam zrovna míříte. Pistole pak počítači předává signál (ať již přes příslušný kabel nebo, v případě nejnovějších typů, bezdrátově), z něhož si konzole podle intenzity barev vyčte, jaké místo ma obrazovce máte momentálně zaměřeno. Podle toho pak vyhodnotí situaci, zapracuje ji do systému a tímto ovlivní vaše další účinkování v daném titulu.

Nutno podotknout, že ačkoliv tuhle "hračičku" vlastní obrovské množství lidí, neboť už ji podporovala řada her pro staré dobré Nintendo SNES, byl o ni na ECTS docela velký zájem, nutno však podotknout, že hlavně ze strany Asiatů (Japonců), kde je tato periferie rozšířená opravdu v hojné míře.

Virtual Ring

Virtual Ring
Virtual Ring byl prezentován jako 3D snímač pohybů pro sportovní a bojové hry. Myšlenka ovládat bojové hry pomocí pohybů těla není v tomto oboru zcela nová. Virtuální obleky a rukavice se však díky své vysoké ceně příliš nerozšířily, jelikož není mnoho lidí, kteří by si je mohli koupit. Odlišnou a jednodušší metodu snímání pohybů stojícího hráče prezentovali na ECTS korejští vývojáři z Best Softu. Pomocí dvou tyčí umístěných na speciální plošině snímali pohyb horních i dolních končetin a přenášeli jej přímo do hry. K tomuto systému se nejlépe hodí hry bojové, ve kterých není nouze o kopy a údery rukou.

V praxi to vypadá tak, že herní postava velmi přesně kopíruje údery, které hráč udílí ve Virtual Ringu neviditelnému nepříteli. Mnohem působivější je využití dvou těchto zařízení najednou, umístěných vedle sebe v bezpečné vzdálenosti tak, aby si hráči vzájemně neublížili. Poté není hru zajímavé pouze hrát, ale i přihlížející okolí se velmi dobře baví. Malou revoluci, kterou Virtual Ring do světa počítačových her přináší, však představuje prezentace tohoto produktu jako ideální možnost zbavit se přebytečných kalorií. Počítačové hry si zatím nedělaly ambice být něčím víc než odreagováním či maximálně trošku poučnou zábavou. Nyní ale zcela nečekaně přichází počítačová hra jako fitness studií či posiloven. Propagační materiály k Virtual Ringu uvádějí v tabulce, že hodinou hraní na této herní periferii lze spálit až 620 kalorií, což je podobné množství jako v případě stejné doby plavání. Nejsem lékař a rozhodně nechci nikoho přesvědčovat, že by místo běhání v lese či plavání, měl doma poskakovat ve Virtual Ringu, zajímavé to však rozhodně je. Možná by to ale mohlo být i nebezpečné. Pokud bych za každou doposud strávenou hodinu u počítačové hry přišel o slibovaný počet kalorií, marně bych dnes ve svém těle hledal jednu jedinou. Pokud vám doma podobný přístroj zatím nestojí, netrapte se, zábavných her je stále dostatek a něco pro své zdravější tělo můžete udělat i bez jeho služeb.

Autor:


Témata: software, virtuální


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.