Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Netradiční I Am Alive vypadá slibně. Je o přežití v zničeném Chicagu

aktualizováno 
I Am Alive již mnozí odepsali jako mrtvý titul. Ale hra nakonec vyjde, a to ještě letos. Půjde o velmi netradiční katastrofickou akci.

Kdo se na I Am Alive začal těšit po jeho ohlášení v roce 2008, měl v následujících letech smůlu. Po nadějném titulu se slehla zem a mnozí začali tušit nejhorší: došlo ke zrušení projektu. Tak špatné to nakonec není. Přesto I Am Alive nebude tou hrou, jakou původně měl být.

Původně se hráči měli vžít do role úředníka Adama Collinse, který přežil masivní zemětřesení v Chicagu, které zničilo vše kolem. V tomto ohledu se tolik nezměnilo. Pouze hlavní hrdina je bezejmenný a na počátku se o katastrofě, která město postihla, nic nedozvíte. Hlavním, a po určitou dobu jediným, úkolem zůstává pátrání po ztracené manželce a dceři.

I Am Alive

Hrdina u sebe má pouze kameru, baterku, batoh a nějaké baterie. Neví, zda je jeho rodina ještě naživu a kde se nachází. Musí ale jednat. A přitom přežít.

I Am Alive totiž spadá do kategorie takzvaných "survival" her, ve kterých je přežití hlavním cílem. Hra tak hráčům všelijak ztěžuje a omezuje jejich vlastní existenci. I Am Alive se ale přeci jen liší od klasických zástupců žánru (jakými jsou například Resident Evil či Silent Hill).

Namísto monster, zombíků a mutantů se potkáte s dalšími lidmi. Všichni se snaží přežít, ale ne všichni mají dobré úmysly. Takovým je třeba se vyhnout, nebo se s nimi vypořádat násilně.

I Am Alive

Narazíte ale také na lidi, kteří potřebují pomoc. Je na vás, zda jim ji poskytnete či nikoliv. Obvykle totiž budete muset obětovat některý z cenných předmětů běžné potřeby, kterých rozhodně není přehršle. Vaše rozhodnutí pak ovlivní další průběh hry.

Jednou z důležitých funkcí I Am Alive je možnost zahrát si jakoukoliv pasáž znovu. Toho můžete využít například ve chvíli, kdy vám pokus nevyjde a zemřete. Ale i tehdy, kdy s daným postupem nejste spokojeni a chcete vyzkoušet jiný. Normálně se hra ukládá na určitých bodech, ovšem v případě nového pokusu jde právě jen o právě navštívený výsek.

Důležitou součástí hry je také pohyb v troskách města. Ten se na první pohled může podobat například Assassins Creed či Prince of Persia. V případě I Am Alive však nebude natolik automatizované a hráči si tak uvědomí, že ovládají obyčejného člověka, nikoliv superhrdinu. Ten přitom musí vystačit s určitým množstvím energie.

I Am Alive

Každý náročnější pohyb, třeba jen visení na výběžku, energii spotřebovává. A jakmile dojde, je zle. Akce v troskách je proto nutné si co možná nejlépe naplánovat, protože ne každá cesta je schůdná. Obzvlášť pokud jste předtím rozdali vodu či adrenalinové tyčinky potřebným.

Pouze ke stažení

Ačkoliv I Am Alive působí dojmem plnohodnotné hry, která se hodí do krabicové distribuce, rozhodl se vydavatel Ubisoft jinak. Hra bude k dispozici pouze ke stažení na digitálních platformách jako Xbox Live a Playstation Network. Měla by mít přitom velikost klasické diskové hry a krabicová distribuce ji podle Ubisoftu nečeká jen proto, že jde prý o specifický titul, jenž by si nemusel v tomto distribučním kanálu nalézt dostatek zájemců.

Původně přitom Ubisoft I Am Alive prezentoval jako jeden ze svých největších projektů. V průběhu vývoje zřejmě došlo k problémům a přecenění jeho důležitosti. Pro Ubisoft tak jde o méně významný titul, to ale neznamená, že by neměl být kvalitní. A kdo ví, pokud se chytne, nakonec se možná krabicové distribuce ještě dočká.

Nečekejte, že si v I Am Alive nějak zběsile zastřílíte. Akce ve hře sice nechybí, ale je třeba k ní přistupovat s rozvahou. Mnohdy je nepřátelsky naladěné lidi lepší obejít tak, aby si vás nevšimli.

K dispozici budete mít pouze pistoli a luk. Munice však bude velmi omezenou komoditou. K té nejnutnější obraně pak slouží nůž.

Každou skupinu nepřátel, když už se s ní musíte střetnout, je dobré nějakou chvíli sledovat a vypozorovat vzorce jejího pohybu. Jakmile jde do tuhého, nejlepší je vyřadit nejrychleji toho nejsilnějšího a nejlépe vyzbrojeného protivníka. Je totiž šance, že ostatní se v takovém případě vzdají. Menší a špatně vyzbrojenou skupinu nepřátel můžete zkusit třeba jen vystrašit nenabitou pistolí. Může, ale nemusí to vyjít.

I Am Alive

Také vizuální zpracování I Am Alive nebude tradiční, přesto vyvolá dojem katastrofického prostředí. Používá k tomu černobílé kontury, dohněda zbarvený filtr, dojem prašnosti a pochopitelně výjevy destrukce všude kolem.

I Am Alive má po strastiplném vývoji vyjít koncem tohoto roku.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.