Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Netradiční I Am Alive vypadá slibně. Je o přežití v zničeném Chicagu

aktualizováno 
I Am Alive již mnozí odepsali jako mrtvý titul. Ale hra nakonec vyjde, a to ještě letos. Půjde o velmi netradiční katastrofickou akci.

Kdo se na I Am Alive začal těšit po jeho ohlášení v roce 2008, měl v následujících letech smůlu. Po nadějném titulu se slehla zem a mnozí začali tušit nejhorší: došlo ke zrušení projektu. Tak špatné to nakonec není. Přesto I Am Alive nebude tou hrou, jakou původně měl být.

Původně se hráči měli vžít do role úředníka Adama Collinse, který přežil masivní zemětřesení v Chicagu, které zničilo vše kolem. V tomto ohledu se tolik nezměnilo. Pouze hlavní hrdina je bezejmenný a na počátku se o katastrofě, která město postihla, nic nedozvíte. Hlavním, a po určitou dobu jediným, úkolem zůstává pátrání po ztracené manželce a dceři.

I Am Alive

Hrdina u sebe má pouze kameru, baterku, batoh a nějaké baterie. Neví, zda je jeho rodina ještě naživu a kde se nachází. Musí ale jednat. A přitom přežít.

I Am Alive totiž spadá do kategorie takzvaných "survival" her, ve kterých je přežití hlavním cílem. Hra tak hráčům všelijak ztěžuje a omezuje jejich vlastní existenci. I Am Alive se ale přeci jen liší od klasických zástupců žánru (jakými jsou například Resident Evil či Silent Hill).

Namísto monster, zombíků a mutantů se potkáte s dalšími lidmi. Všichni se snaží přežít, ale ne všichni mají dobré úmysly. Takovým je třeba se vyhnout, nebo se s nimi vypořádat násilně.

I Am Alive

Narazíte ale také na lidi, kteří potřebují pomoc. Je na vás, zda jim ji poskytnete či nikoliv. Obvykle totiž budete muset obětovat některý z cenných předmětů běžné potřeby, kterých rozhodně není přehršle. Vaše rozhodnutí pak ovlivní další průběh hry.

Jednou z důležitých funkcí I Am Alive je možnost zahrát si jakoukoliv pasáž znovu. Toho můžete využít například ve chvíli, kdy vám pokus nevyjde a zemřete. Ale i tehdy, kdy s daným postupem nejste spokojeni a chcete vyzkoušet jiný. Normálně se hra ukládá na určitých bodech, ovšem v případě nového pokusu jde právě jen o právě navštívený výsek.

Důležitou součástí hry je také pohyb v troskách města. Ten se na první pohled může podobat například Assassins Creed či Prince of Persia. V případě I Am Alive však nebude natolik automatizované a hráči si tak uvědomí, že ovládají obyčejného člověka, nikoliv superhrdinu. Ten přitom musí vystačit s určitým množstvím energie.

I Am Alive

Každý náročnější pohyb, třeba jen visení na výběžku, energii spotřebovává. A jakmile dojde, je zle. Akce v troskách je proto nutné si co možná nejlépe naplánovat, protože ne každá cesta je schůdná. Obzvlášť pokud jste předtím rozdali vodu či adrenalinové tyčinky potřebným.

Pouze ke stažení

Ačkoliv I Am Alive působí dojmem plnohodnotné hry, která se hodí do krabicové distribuce, rozhodl se vydavatel Ubisoft jinak. Hra bude k dispozici pouze ke stažení na digitálních platformách jako Xbox Live a Playstation Network. Měla by mít přitom velikost klasické diskové hry a krabicová distribuce ji podle Ubisoftu nečeká jen proto, že jde prý o specifický titul, jenž by si nemusel v tomto distribučním kanálu nalézt dostatek zájemců.

Původně přitom Ubisoft I Am Alive prezentoval jako jeden ze svých největších projektů. V průběhu vývoje zřejmě došlo k problémům a přecenění jeho důležitosti. Pro Ubisoft tak jde o méně významný titul, to ale neznamená, že by neměl být kvalitní. A kdo ví, pokud se chytne, nakonec se možná krabicové distribuce ještě dočká.

Nečekejte, že si v I Am Alive nějak zběsile zastřílíte. Akce ve hře sice nechybí, ale je třeba k ní přistupovat s rozvahou. Mnohdy je nepřátelsky naladěné lidi lepší obejít tak, aby si vás nevšimli.

K dispozici budete mít pouze pistoli a luk. Munice však bude velmi omezenou komoditou. K té nejnutnější obraně pak slouží nůž.

Každou skupinu nepřátel, když už se s ní musíte střetnout, je dobré nějakou chvíli sledovat a vypozorovat vzorce jejího pohybu. Jakmile jde do tuhého, nejlepší je vyřadit nejrychleji toho nejsilnějšího a nejlépe vyzbrojeného protivníka. Je totiž šance, že ostatní se v takovém případě vzdají. Menší a špatně vyzbrojenou skupinu nepřátel můžete zkusit třeba jen vystrašit nenabitou pistolí. Může, ale nemusí to vyjít.

I Am Alive

Také vizuální zpracování I Am Alive nebude tradiční, přesto vyvolá dojem katastrofického prostředí. Používá k tomu černobílé kontury, dohněda zbarvený filtr, dojem prašnosti a pochopitelně výjevy destrukce všude kolem.

I Am Alive má po strastiplném vývoji vyjít koncem tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.