Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Netradiční I Am Alive vypadá slibně. Je o přežití v zničeném Chicagu

aktualizováno 
I Am Alive již mnozí odepsali jako mrtvý titul. Ale hra nakonec vyjde, a to ještě letos. Půjde o velmi netradiční katastrofickou akci.

Kdo se na I Am Alive začal těšit po jeho ohlášení v roce 2008, měl v následujících letech smůlu. Po nadějném titulu se slehla zem a mnozí začali tušit nejhorší: došlo ke zrušení projektu. Tak špatné to nakonec není. Přesto I Am Alive nebude tou hrou, jakou původně měl být.

Původně se hráči měli vžít do role úředníka Adama Collinse, který přežil masivní zemětřesení v Chicagu, které zničilo vše kolem. V tomto ohledu se tolik nezměnilo. Pouze hlavní hrdina je bezejmenný a na počátku se o katastrofě, která město postihla, nic nedozvíte. Hlavním, a po určitou dobu jediným, úkolem zůstává pátrání po ztracené manželce a dceři.

I Am Alive

Hrdina u sebe má pouze kameru, baterku, batoh a nějaké baterie. Neví, zda je jeho rodina ještě naživu a kde se nachází. Musí ale jednat. A přitom přežít.

I Am Alive totiž spadá do kategorie takzvaných "survival" her, ve kterých je přežití hlavním cílem. Hra tak hráčům všelijak ztěžuje a omezuje jejich vlastní existenci. I Am Alive se ale přeci jen liší od klasických zástupců žánru (jakými jsou například Resident Evil či Silent Hill).

Namísto monster, zombíků a mutantů se potkáte s dalšími lidmi. Všichni se snaží přežít, ale ne všichni mají dobré úmysly. Takovým je třeba se vyhnout, nebo se s nimi vypořádat násilně.

I Am Alive

Narazíte ale také na lidi, kteří potřebují pomoc. Je na vás, zda jim ji poskytnete či nikoliv. Obvykle totiž budete muset obětovat některý z cenných předmětů běžné potřeby, kterých rozhodně není přehršle. Vaše rozhodnutí pak ovlivní další průběh hry.

Jednou z důležitých funkcí I Am Alive je možnost zahrát si jakoukoliv pasáž znovu. Toho můžete využít například ve chvíli, kdy vám pokus nevyjde a zemřete. Ale i tehdy, kdy s daným postupem nejste spokojeni a chcete vyzkoušet jiný. Normálně se hra ukládá na určitých bodech, ovšem v případě nového pokusu jde právě jen o právě navštívený výsek.

Důležitou součástí hry je také pohyb v troskách města. Ten se na první pohled může podobat například Assassins Creed či Prince of Persia. V případě I Am Alive však nebude natolik automatizované a hráči si tak uvědomí, že ovládají obyčejného člověka, nikoliv superhrdinu. Ten přitom musí vystačit s určitým množstvím energie.

I Am Alive

Každý náročnější pohyb, třeba jen visení na výběžku, energii spotřebovává. A jakmile dojde, je zle. Akce v troskách je proto nutné si co možná nejlépe naplánovat, protože ne každá cesta je schůdná. Obzvlášť pokud jste předtím rozdali vodu či adrenalinové tyčinky potřebným.

Pouze ke stažení

Ačkoliv I Am Alive působí dojmem plnohodnotné hry, která se hodí do krabicové distribuce, rozhodl se vydavatel Ubisoft jinak. Hra bude k dispozici pouze ke stažení na digitálních platformách jako Xbox Live a Playstation Network. Měla by mít přitom velikost klasické diskové hry a krabicová distribuce ji podle Ubisoftu nečeká jen proto, že jde prý o specifický titul, jenž by si nemusel v tomto distribučním kanálu nalézt dostatek zájemců.

Původně přitom Ubisoft I Am Alive prezentoval jako jeden ze svých největších projektů. V průběhu vývoje zřejmě došlo k problémům a přecenění jeho důležitosti. Pro Ubisoft tak jde o méně významný titul, to ale neznamená, že by neměl být kvalitní. A kdo ví, pokud se chytne, nakonec se možná krabicové distribuce ještě dočká.

Nečekejte, že si v I Am Alive nějak zběsile zastřílíte. Akce ve hře sice nechybí, ale je třeba k ní přistupovat s rozvahou. Mnohdy je nepřátelsky naladěné lidi lepší obejít tak, aby si vás nevšimli.

K dispozici budete mít pouze pistoli a luk. Munice však bude velmi omezenou komoditou. K té nejnutnější obraně pak slouží nůž.

Každou skupinu nepřátel, když už se s ní musíte střetnout, je dobré nějakou chvíli sledovat a vypozorovat vzorce jejího pohybu. Jakmile jde do tuhého, nejlepší je vyřadit nejrychleji toho nejsilnějšího a nejlépe vyzbrojeného protivníka. Je totiž šance, že ostatní se v takovém případě vzdají. Menší a špatně vyzbrojenou skupinu nepřátel můžete zkusit třeba jen vystrašit nenabitou pistolí. Může, ale nemusí to vyjít.

I Am Alive

Také vizuální zpracování I Am Alive nebude tradiční, přesto vyvolá dojem katastrofického prostředí. Používá k tomu černobílé kontury, dohněda zbarvený filtr, dojem prašnosti a pochopitelně výjevy destrukce všude kolem.

I Am Alive má po strastiplném vývoji vyjít koncem tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.