Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neverend – Final Fantasy ze Slovenska

  12:00aktualizováno  29. dubna 6:47
Kvalitní počítačové hry již dávno nevznikají jen v USA a Západní Evropě, ale i v zemích bývalého Východního bloku. Kromě skvělých titulů z Ruska, Polska i od nás se leccos zajímavého občas objeví i na Slovensku. A právě tam se nyní chystá hned několik nadějných titulů, například RPG Neverend, které si dnes představíme.

Neverend

Na Slovensku v současné době vzniká hned několik zajímavých titulů. Kromě akčního RPG Cult vyvíjeného týmem 3DPeople se totiž připravuje i několik her z dílny firmy Mayhem Studios. O projektech Sniper, Empire of Magic a Stunts: Final Stage jsme vás již informovali, dnes se podíváme trochu blíže na hru Neverend. Podle autorů by se mělo jednat o RPG ve stylu Final Fantasy, což, jak jistě sami uznáte, vypadá více než zajímavě. Příběh hry se bude točit okolo hlavní hrdinky Agavaen a jejího dobrodružství, během něhož se zpočátku slabá kouzelnice – začátečnice promění v neskutečně mocnou bytost. Děj je hráčům odkrýván po částech a i když hlavní linie nebude asi příliš rozvětvená, měla by být dost propracovaná. Zároveň s příběhem bude hráči odhalována i minulost hlavní hrdinky a dalších postav. Hra bude mít dva různé konce, jeden pro hráče fandící dobru a druhý (překvapivě) pro erpégéčkáře mající v oblibě cestu zla.

Na počátku hry si obvykle vytváříme svoji postavu, ve hře Neverend tomu tak není. Charakter Agaeven Neverend je pevně dán, ale její další vývoj už ovlivnitelný je. Postupem času tak budete rozvíjet schopnosti hlavní hrdinky a také ovlivňovat její osobnost stylem hraní a vašimi sympatiemi k dobru nebo ke zlu. Každý si tak svoji slečnu bude moci dotvářet k obrazu svému pomocí rozvíjení jednotlivých schopností a výběru zbraní a kouzel. Sami autoři hru v tomto směru označují jako mix RPG a adventury, jelikož kombinuje vývoj postavy typický pro RPG s předdefinovaným hrdinou (resp. hrdinkou) klasické adventury. Nejzajímavější na celé hře by měla být hlavně postupná proměna obyčejné dívky v kouzelnici vládnoucí neuvěřitelnou mocí a zároveň odkrývání její tajemné minulosti.

Při procházení lokací budete postavu Agavaen (reprezentovanou 3D modelem) ovládat trochu nezvykle pomocí klávesnice, konkrétně kurzorovými šipkami. Kromě pohybu bude moci kouzelnice samozřejmě provádět různé činnosti, jako je sebrání předmětu, otevření dveří či rozhovor s nějakým NPC. Přístup budete pochopitelně mít i do obrazovky s inventářem, charakterovými vlastnostmi a podobně. Pokud dojde k souboji, přepne se hra do speciálního módu, ve kterém budete Neverend mít přístup k různým bojovým akcím. Můžete se samozřejmě těšit na bitky magické i fyzické. Boj bude probíhat v reálném čase, přičemž různé typy útoků a kouzel vyžadují různou dobu přípravy – budete tedy muset rozvážit, jestli třeba budete soupeře zasypávat rychlými, ale slabými kouzly, nebo se za cenu dlouhé přípravy pokusíte seslat jedno silné zaklínadlo. Boje by měly být poměrně rozmanité, a to díky širokému repertoáru kouzel a zbraní, z nichž leckteré budou použitelné některými speciálními taktikami. Zajímavé také je, že zbraně budete moci pomocí některých kouzel a speciálních dovedností vylepšovat a upravovat.

Kromě procházení jednotlivých lokací a bojování vás čeká i cestování po "velké" mapě. Toho si Agavaen užije dost a dost, přičemž pohybovat se budete po velkém kontinentu zpracovaném formou 3D mapy. Na cestách se často setkáte s důležitými NPC (formou předdefinovaných setkání) nebo narazíte na nepřátele díky náhodným střetům; u "náhodných" bitek je zajímavá skutečnost, že síla nepřátel se počítá podle úrovně hlavní postavy, a také to, že pravděpodobnost přepadu se mění v závislosti na krajině, Neverend po které se Agavaen pohybuje. Díky cestování po mapě se budete moci rychle přemísťovat mezi různými lokacemi, jako jsou města a vesnice, ruiny a zříceniny, horské průsmyky a podobně. Jednotlivá prostředí jsou zpracována ve 3D, jsou buď statická nebo rolovací a obvykle jsou rozdělena na několik menších lokací či místností. Hra bude využívat technologii Doubleform, což znamená, že bude kombinovat předrenderované scény s grafikou renderovanou v reálném čase. Není bez zajímavosti, že tuto technologie vyvinuli vývojáři z Mayhem Studios ve spolupráci s Univerzitou Komenského. O grafickém ztvárnění si můžete udělat alespoň hrubou představu v naší galerii screenshotů. Moudřejší samozřejmě budeme až po shlédnutí finální verze hry, která by měla být hotova ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Dark Souls 3
Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.