Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neverwinter Nights – návod #1

  12:00aktualizováno  10:59
Jestliže se již nějaký ten pátek potloukáte po světě vynikajícího RPG Neverwinter Nights od BioWare naprosto sami, bez jakékoli rady a potřebujete pomocnou ruku, můžete nahlédnout do našeho podrobného návodu. Dnes vám nabídneme tvorbu postavy, obecné rady, tutoriál a část první kapitoly hry.

Neverwinter NightsNeverwinter Nights od známé firmy BioWare je bezpochyby dalším vynikajícím RPG titulem, který by si neměl nechat ujít žádný milovník tohoto žánru. A protože se nejedná o nejjednodušší záležitost, rozhodli jsme se zpracovat podrobný návod, který vás touto hrou provede od začátku až do konce. V první části tedy naleznete rady týkající se tvorby postavy a obecné tipy a triky. Krůček po krůčku vás též provedeme tutoriálem a úsekem první kapitoly hry.


Rady do začátku

Tvorba postavy
Jelikož si budete moci přibrat jen jednoho "pomocníka" do party, tak si pořádně rozmyslete, jakou postavu si uděláte. Na výběr je ze sedmi ras (volitelná nabídka jakékoli subrasy, i vaší vlastní) a jedenácti povolaní. Rasy kromě lidí a půlelfů mají svá oblíbená povolání a na tom záleží při multiclassingu a z toho plynoucích penalizací. Například máte elfa bojovníka na šesté úrovni a rádi byste se naučili něco z klerikových kouzel, a tak si při postupu na vyšší úroveň nevyberete level bojovníka, ale klerika. Problém je v tom, že tato postava bude mít experience penalty, protože elf má jako oblíbené povolání wizarda. Pokud ale budete každý sudý level dávat do klerika a lichý do bojovníka, tak rozdíl mezi levely bude jen jeden a to na penalizace vliv nemá. Neverwinter NightsOvšem když bude rozdíl levelů dva, tak vaše postava bude penalizací trpět. Pokud ale dáte elfímu bojovníkovi na šesté úrovni level wizarda, tak penále nebude, protože wizard je oblíbené povolání elfů. Každý, kdo nezná pravidla Třetí edice Dungeons & Dragons, by si měl o všech rasách a povolaní přečíst.

Samozřejmě některá povolání mají omezený výběr přesvědčení, a tak se každý musí rozhodnout, jestli mu jedno z nabídky vyhovuje. Monk musí být jedině kombinací lawful, barbar naopak lawful být nemůže, druid jakákoli kombinace neutrality a paladin jen a pouze lawful good. Podle svého přesvědčení by se každý měl chovat, protože v Neverwinter Nights se může změnit na základě vykonaných skutků. Lawful postavy by neměly lhát, dobré by neměly zabíjet nevinné, a naopak jim co nejvíce pomáhat atp. Co se skillů a featů týče, jsou tu dvě možnosti. Zaprvé zmáčknout tlačítko "recommended" nebo si s nimi pořádně vyhrát - je jich spousta a každé povolání má i své specifické featy. Každý dle svého gusta a znalostí pravidel :-). Kdo si svou postavu vytvoří úplně sám, tak se s ní také více sžije. K vlastnostem bych rád podotknul, že záleží opravdu na každé a není dobré mít bojovníka s nízkou wisdom nebo charisma. Na inteligenci záleží opravdu hodně, protože se podle toho řídí počet skillpointů a také reakce různých NPC.

Neverwinter NightsObecné rady

  • Ukládejte pozici často.
  • Wizard a sorcerer mohou mít již na prvním levelu svého přítelíčka a druid zvířecího pomocníka. Ranger má též pomocníka, ale až na šestém levelu.
  • Nové featy, skilly a vlastnosti při přestupech na vyšší levely si pečlivě rozmýšlejte
  • Každé povolání má určitý počet životů +/- bonus/penále za hodnotu konstituce, z tohoto můžete vytřískat maximum.
  • Lidé mají na začátku 4 skillpointy a jeden feat navíc a na každém přestupu na vyšší úroveň dostanou další jeden skillpoint navíc.
  • Při výběru featů si vždy přečtěte popis, protože některá povolání dostávají určité featy dříve nebo později zdarma.
  • Nejpoužívanější věci jako potionky a zbraně si házejte do quickslotů.
  • Pokud střílíte z luku nebo kuše a dostanete se do melee, přepněte také na melee.
  • Pokud vám dojdou uzdravovací předměty, vraťte se do Hall of Justice pro uzdravení zdarma, nebo si odpočiňte. Odpočinek v Neverwinter Nights netrvá osm a více hodin jako u Infinity engine her, ale jen malou chviličku, ani ne hodinku.
  • V Trade of Blades si můžete najmout henchmana pro snadnější práci. Můžete si postupně najmout všechny, a tak s nimi splnit jejich questy- Delean Red Tiger, Linu La’renal, Sharwyn, Boddyrock Glinckle, Grimgnaw. Každý vám věnuje nějaký předmět potvrzující dohodu. První pomocník je ale již v Hall of Justice a tím je Tomi Undergallows z Calimportu.Neverwinter Nights
  • Co nejvíc se ptejte důležitých NPCček.
  • Pokud máte to štěstí vlastnit rychlejší mašinu s GeForce3 či podobnou grafickou kartou, dejte si textury minimálně na 32. Nestačíte se divit rozdílu grafiky :-).
  • Při procházení podzemních lokací berte Tomiho, při ostatních kohokoliv jiného.
  • Měňte si pohled kamery dle libosti.
  • Tabulátorem zvýrazníte postavy a různé bedny, skříně a věci ležící na zemi.
  • Zapalujte přikryté mrtvoly u hranic, je za to 25 expů.
  • Čas od času si pohovořte s vaším společníkem, kvůli příběhu a questu z něho plynoucího.


    Neverwinter Nights: Prelude

    Po skočení do hry si s vámi pokecá Pavel a dá první informace a pošle za svým bratrem Bimem. Bim vysvětlí základní věci jako tři druhy kamery, odpočívaní a co dělá pravý klik myší. Po skončení Bim otevře dveře do další místnosti ve které najdete trpaslíka Olgenda, který vám vysvětlí jak pracuje inventář a nakupování/prodávání a také otevře další dveře. Po projití narazíte na Benu, která pomůže s mapou a zápisníkem. V této místnosti prohledejte několik polic a knih. Dále narazíte na Herbana a pokud hrajete za povolání ovládající boj, tak si s ním pohovoříte a poté vás pošle k Hewwetovi (specializace na střelné zbraně) a Dendymu (melee zbraně). Herban je pyšný voják a potrpí si na osloveni ‘Sir!’. Pokud je vaše přesvědčení Neverwinter Nightschaotické, tak se podle toho zachovejte a dělejte si z něho srandu, sem tam něco zajímavého prohodí na vaši adresu :-). Dále tu je Ferdinant pečující o pět monster, dva učni bojující u cvičných panáků a Dendy s Hewwetem. Bojovníci rychle k nim. Chodbou na jih je pět dveří. Tři z nich slouží k tréninku knězů, zlodějů a kouzelníků, v každé je mistr a několik učňů, stejně jako v předešlé místnosti pro bojovníky. Záleží na vašem povolání, ale není problém si nimi pokecat. Až splníte závěrečnou zkoušku, půjdete ke strážci a ten vás pustí dál. Neváhejte a po vstupu jděte rovnou za Aribeth s paladinkou Tyra. Po krátkém rozhovoru se strhne boj se čtyřmi neznámými mágy a poté vám Aribeth zadá úkol a dá klíč k bráně. Po opuštění místnosti potkáte dalšího mága, který přivolá dva gobliny a zmizí. V celém tréninkovém komplexu se válí mrtví učni i mistři a mezi nimi pobíhají goblini. Neváhejte a projděte velkými dveřmi na východě. Po chvilce zase narazíte na mága, který opět vyvolá dva gobliny. Udělejte s nimi krátký proces. Prohledejte truhly a směle dál. Po chvilce narazíte na Pavla, jediného přeživšího a ten se k vám přidá pokud chcete. V této lokaci ještě narazíte na Geldara, který vám vysvětlí jak funguje povyšování na novou úroveň a odemkne dveře dál. Na jihovýchodě lokace je v truhle, kterou střeží několik kostlivců Cloack of Protection from Evil. Na západě lokace je exit před kterým je opět náš starý, známý, záhadný mág a tentokrát už neuteče. Po opuštění se objevíte ve stájích ze kterých zrovna utíkají Dryáda, Yuan-ti a Intellect Devourer, mezi několika gobliny a Fenthickem s Destherem. Po zabití otravných goblinů si pořádně pokecejte s Fenthickem Mossem a Destherem Indelaynem o tom co se tu vlastně stalo. Fenthick vám řekne, abyste se co nejrychleji dostavili do Hall of Justice Neverwinter Nightsza Aribeth. Po skončení se od vás odtrhne Pavel, poděkuje za záchranu a zmizí.


    Chapter one – kapitola první

    Hall of Justice
    Objevíte se v Sanatoriu plném nemocných, s Fenthickem a Destherem v čele. Okamžitě si s Fenthickem promluvte, Desthera berte s rezervou, je to bručoun. Fenthick vás pošle za Aribeth a můžete se ho na pár věcí pozeptat. Po opuštění Sanatoria se objevíte ve vstupní hale Hall of Justice a hned si promluvíte s Lady Aribeth de Tylmarande, elfí paladinkou ve službách boha Tyra. Ta vám řekne o co šlo v Akademii a pověří vás úkolem na nalezení všech čtyř tvorů, kteří byli důležitou přísadou do léku proti Wailing Death a zjištěním kdo může za útoky proti Akademii. Tito čtyři tvorové byli dovezeni až z Waterdeepu na jihu díky známému a mocnému mágovi Khelbenu ‘Blacksaff’ Arunsunovi. Dále vám poskytne hromadu informací o těchto stvořeních, informace o chrámu a něco o Neverwinter a kde byste měli začít své pátrání. V neposlední řadě dostanete Stone of Recall díky kterému se kdykoliv můžete bez problému vrátit do chrámu z jakéhokoli místa ve městě. Pokud si s ní pohovoříte ještě jednou, budete si moci něco koupit a prodat z chrámových zásob. U východu do Hall of Justice stojí první ze šesti henchmenů Tomi Undergallows. Pokud chcete, je za 200 zlatých váš, předá vám smlouvu, kterou si pečlivě uschováte.

    Neverwinter Nights

    City Core
    Hned u vstupu do Hall of Justice je Bethany, která vám řekne o problémech v Peninsula districtu a požádá vás, zda byste se tam mohli podívat, protože zde má dům a bojí se vrátit. Haliona stojícího opodál se poptejte na jednotlivé části města.
    The Cloacktower je obchod pro mágy v centru lokace, obchodnice Eltoona Sarptyl. Pokud hrajete za mága či sorcerera, pravděpodobně dostanete nějaký quest.
    The Great Tree je obchod, který je hned vedle The Cloaktower vedený druidem Nyatanem. Od Nyatana můžete dostat quest na puštění nebohých zvířat ze zoo v Blacklake districtu (rangerové a druidi only).
    Shining Knight Arms and Armor je místní obchod se zbraněmi a brněním. Obchodník je půlork jménem Durga, kterého můžete šikovně prokecat a získat tak přístup k trpasličímu kováři Marrokovi, který má několik slušných receptů na vylepšení různých brnění a zbraní.
    The Moonstone Mask Inn je místní hospoda a bordýlek vedená známou společnicí Lorda Nashera Alagondara při dřívějších dobrodružstvích, Ophalou Cheldarstorn. Tato baculatější dáma vám zadá quest na nalezení a doručení jejích tří uměleckých děl od určitých zákazníků. Můžete zde nakupovat a také si dojít pokecat za společnicemi a společníkem za menší poplatek do hořejších pater, ovšem nejdříve musíte dojít s dopisem od Ophely za Oleffem, jestli nejste nakažení morem. V bordelu stojí za povšimnutí jen hobitka Tamora, kterou zkuste přesvědčit, aby vám řekla co ji trápí. Sice se její informace nevepíše do deníku, ale expy za to dostanete. Až budete v docích, nezapomeňte na Hoffa. Neverwinter NightsVedle hospody postává nakažená prostitutka se kterou si můžete pokecat a pokud ji dáte 100 zlatých pro její děti, tak vám stoupne hodnota dobra o celé tři bodíky!
    Na jihozápadě stojí obchodník, který prodává mapy všech čtyř districtů. Pokud nemáte rádi postupné objevování mapy, tak si je všechny obstarejte.
    Na severozápadě je Trade of Blades, místní najímací společnost, ve které narazíte na pět pomocníků: půlork Delean Red Tiger, chaotic good barbar, elfka Linu La’renal, neutral good klerička, člověk Sharwyn, neutrální bardka, gnóm Boddyrock Glinckle, lawful neutral sorcerer a trpaslík Grimgnaw, lawful evil monk. Dále je zde obchodník a trpaslík Graxx, který vám za poplatek věnuje propustku do zápasnického spolku v Board Laid Bare hospodě v Blacklake části. Do hradu Never se zatím nedostanete.

    Peninsula district – vězení
    Po vstupu do lokace se zeptejte kapitána Kippa, jak se věci mají a ten vás pošle k Sedos Sebile, místní velitelce. Po celé lokaci pobíhají uprchlí vězni, tak se pořádně připravte na několik ne moc lehkých bitek. Sem tam narazíte na nějaký dům, kde jsou většinou také vězni a vždy nějaká truhla nebo skříň s něčím uvnitř.
    Ve východní části nad Mizzenmast Mercantile je dům ve kterém hlídá strážný Jones a v kobkách je trpaslík Briley, který vám prozradí, že tato kobka patří ženě jménem Miaslaznia Fairblade, která často byla na dobrodružných výpravách se zakladatelem Neverwinter, dobrodruhem Haluethem Never a pokud vás zajímá víc, tak máte zajít za Oleffem do Hall of Justice. Neverwinter NightsV již zmíněném Mizzenmast Mercantile není nic jiného než obchodník s pár věcmi. Pod tímto obchodem je Militia HQ, ve které sídlí Sedos Sebile, velitelka, která vás požádá o pomoc při zjišťování proč jsou všichni vězni volně po Peninsule. Slibte ji pomoc.
    V severovýchodní části je k nalezení Ms. Dulcimae, která vám po šikovném poklábosení řekne jak se nepozorovaně dostat do vězení. Pokud ji odvedete k bráně, dostanete tři body k dobru a to se vyplatí. Zhruba uprostřed lokace je před domem Master Johns, vrchní sluha Lady Tanglebrook, kterého zachráníte před několika vězni a můžete ho doprovodit k bráně za další tři body k dobru. Obrovská stavba na západ je vězení a jsou tu dvě možnosti jak se sem dostat. První je vlézt do stok a z mrtvoly šéfa vězňů sebrat prison key, přijít k hlavní bráně a v klidu vstoupit dovnitř. Druhá, lepší, možnost je dojít na severozápad k domu lady Tanglebrook a zpod rohožky sebrat klíč a odemknout si. Uvnitř je několik otravných brouků a v jednom ze stolů najdete Celestial Elixir potřebný pro quest pro bardku Sharwyn. Dveřmi na konci sestoupíte dolů na obrovskou šachovnici kde uprostřed leží tělo lady Tanglebrook s velkou dírou v lebce. Šachovnice je neskutečně prokládána pastmi, takže se vyplatí mít s sebou Tomiho nebo, pokud hrajete za mága, tak jako familiara vílu Pixie. Za šachovnicí je vchod do vlastního vězení.

    První patro vězení je plné uprchlých vězňů a nenajdete zde nic zajímavého až na deník a jednoho zavřeného hlídače se kterým si popovídejte. Ve druhém patře hned po vstupu narazíte na dalšího hlídače Emenrika, Neverwinter Nightskterý vám poví zajímavé věci o tom, jak Head Gaoler mučil ostatní hlídače a otvíral jejich lebky. Projděte celé patro, všechny trestance vymlaťte a zamiřte do třetího patra.
    The Pits je jméno pro toto patro do kterého se házely ty nejproblémovější a nejodpornější případy. Opět doporučuji prolézt celé patro a otevřít co největší množství truhel. Pozor na čaroděje. Na severozápadní straně The Pits jsou kovové dveře za kterými je půlork Kurdan Fenkt a jeho pán Head Gaoler Alaefin. Kurdan na vás zaútočí a Head Gaoler uteče do svého špinavého brlohu. Po inkasování tolika ran, aby byl Kurdan téměř mrtev, se vzdá a mnoho věcí poví o Alaefinovi. Odpočiňte si, zakouzlete na sebe několik ochranných kouzel a vstupte do posledního patra.
    V posledním čtvrtém patře je samotný Head Gaoler Alaefin a jeho čtyři polozombie strážci, které se pokuste překecat ať utečou pryč. Pokud se vám to nepodaří, zkoušejte to znovu a znovu. Až všichni čtyři hlídači budou pryč, zaútočte na Alaefina. Boj to není lehký. Poté, co zabijete Alaefina vyskočí z jeho hlavy Intellect Devourer a pořádná bitka teprve začne. Pokud máte malou hodnotu wisdom a tudíž nízký záchranný hod na will, budete pořád paralyzováni :-). Po vyčerpávajícím boji seberte z mrtvoly Devourera mozek, prohledejte truhly v okolí a vraťte se zpět za Sedos Sebile a pak hned za Aribeth.

    Než se vydáte do Beggar’s Nest, zastavte se za Oleffem v Hall of Justice v pravých horních dveřích a optejte se ho na vykopávky. Pokud budete souhlasit, že pomůžete, běžte ještě nazpět do Peninsula do domu, kde je Briley, dejte mu papíry a seberte tři ceremoniální předměty a deník z truhly.


    Do Beggar's Nest se však vydáme až za týden, kdy v další části návodu na Neverwinter Nights dokončíme první kapitolu této skvělé hry.

  • Autor:


    Témata: Vězni, bitka, Hodinky, Zoo


    Nejčtenější

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
    Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

    Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Další z rubriky

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.