Neverwinter Nights - návod #3

  • 3571
Nedokáže si váš udatný bojovník či bojovnice poradit se záludnostmi světa Neverwinter Nights? Nezoufejte, záchrana se blíží. Nemusíte vyvolávat mocné elementály, stačí jednou kliknout. V tu chvíli se ocitnete se ve světě, kde je vše jasné - ve třetím díle našeho návodu na toto skvělé RPG. Račte vstoupit.
Neverwinter Nights Pokud se nemůžete probojovat skrz záludné světy Neverwinter Nights, máme pro vás jedno pomocné kouzlo v podobě třetí části našeho obsáhlého návodu na toto povedené erpégéčko. Jestli ještě stojíte na samém začátku hry, podívejte se na první díl návodu, kde se dozvíte mnoho důležitých věcí a učiníte první krůčky do tajemného světa této hry. Nacházíte-li před neřešitelným problémem ve vyšších levelech, zaměřte své zraky na díl druhý.

Chapter two – kapitola druhá

Port Llast
Na začátku se objevíte v místnosti v Kendrackových kasarnách s Laranou, se kterou si promluvte a projděte dveřmi do další místnosti. V této místnosti je spousta dobrodruhů, našich šest známých henchmenů, lady Aribeth, Aarin Gend a Kendrack. Promluvte s Aribeth o snech, pátrání po kultu a eventuálně si vyslechněte její zajímavý příběh, následně s Aarinem, poté pokud chcete s henchmeny jak to, že se tu zase objevili :-) a se samotným trochu přiopilým Kendrackem, který vám zadá quest na odchyt pěti utečenců z Waterdeepského vězení. Jakmile se objevíte venku z kasáren, přiběhne farmářův syn a požádá o pomoc. Pomoc mu samozřejmě slibte. Na SV Port Llastu je Cracked Anvil, kde najdete majitele Haljala Throndora a trpasličího kováře. Mají u sebe pár zajímavých věciček. V Druid’s Grove potkáte druida Ballanda, který vás požádá o prošetření Neverwinter Woodu a jeho spiritu a máte zkontaktovat Archdruida Aawilla kvůli problému se zvířaty. U Ballanda můžete také nakupovat. Na S na vyvýšeném místě leží Eltoora’s Magical Sundries kde se usídlila Eltoora Sarptyl z Neverwinterské Cloak Tower, ta vám zadá za úkol nalezení pěti knih Tomes of Imaskar a můžete nakupovat, ale jen pokud máte nějaké reagenty jako prst kostlivce, jazyk slaada, bodakův zub, břicho ohnivého brouka a další, postupně na cestách jich mnoho objevíte. Portálem se dostanete do knihovny kde je její pomocník Sear Bodkin a poté co objevíte některou z knih, tak si zde můžete trochu zakouzlit (pravděpodobně jen wizard a sorcerer). Kousek na SZ od Kendrackových kasáren se nachází Tyrův chrám, do kterého se dostanete portálem na podlaze. Po objevení se ve vlastním chrámu si promluvte s trpaslíkem Neurikem o dlakovlcích. Máte najít tři kluky, co se z nich stali dlakovlci a také nalézt a případně odstranit sira Karathise, který je do toho dostal. Neurik vám předá čtyři silver charms na odstranění dlakovlčí kledby, až je naleznete. Také vás pošle do Alliance Arms Inn hned napravo od chrámu promluvit si se čtvrtým nenakaženým "lovcem", co Neverwinter Nights šel se sirem Karathisem, Ardenem. V Alliance Arms Inn si s Ardenem promluvte a zjistěte co nejvíce. Vedle stojí Alhelor, který prodává protilykanthropické věcičky. V této hospodě se ještě poflakuje pár zajímavých týpků. Jedním z nich je hobit Solomon, který vám věnuje prsten za záchranu jeho příbuzných v Neverwinter. Další je Elaith “The Serpent” Craulnober, známý to dobrodruh z Waterdeep, který vám zadá quest, pokud se vám ho podaří překecat, na zajištění tří vzácných kamenů. O všech něco řekne a hned k prvnímu vám dá klíč do Wanevova domku trochu na V Port Llastu. Poslední zajímavý charakter se zde nacházející je zraněný trpaslík Darktongue Brakebone, léčící se z potyčky mezi ním, gobliny a orky na kopcích North Road. V průběhu hraní po dodělání několika lokací zde potkáte několik dalších lidí, o kterých se zavčas zmíním. Nalevo přes chrám se nacházejí doky, kde stojí hobití pašerák a nabízí několik věcí. V Dockhouse si poslechněte rozhovor mezi kapitánem Mungem a Prichetem a poté si s oběma pány pokecejte. Pokud přesvědčíte kapitána Munga aby jel do již nenakaženého Neverwinter, tak od Pricheta dostanete malou odměnu. Za Dockhousem je nějaká hrobka kam jsem se bohužel nedostal, ale pokud se to někomu podaří dejte vědět a máte bod. Na J městečka je maják a několik farmářských domků, kde získáte pár informací. V jednom z nich jsou ne moc ochotní rodiče a když se přiblížíte ke dveřím do druhého patra, začnou říkat abyste tam nechodili. Směle vstupte nahoru, otevřete dveře a šup- první dlakovlk je tu. Natlučte mu kokos, on se vzdá a použijte na něj silver charm od Neurika. Po změně do normální podoby zjistíte, že je to Urth, jeden ze tří kluků co máte najít. Poptejte se na ostatní dlakovlky, vraťte se za Neurikem a pak vyrazte na V Port Llastu do Wanevovy chatrče. Otevřete dveře, zlikvidujte past a sestupte dolů, kde už čekají čtyři kostlivci, několik mephitů, pár bugbearů. Chodbou na J se dostanete k pokoji kde je v bedně Wanevův deník, hlídaný dvěma gargoyly a před nimi flesh golemem. Schody nahoru vedou do Wanevovy kuchyně. Kámen pro Elaitha zde není a tak musíte později do jeho věže v South Road kam se hned vydáme jižní branou Port Llast.

Neverwinter Nights

South Road
Je možné, že se někde na mapě objeví Solomon se dvěma zloději a pokusí se vás zabít, pokud ne, tak později zde nebo v jiné lokaci ano. Na SZ je jeskyně, ve které je několik medvědů, na Z poté halda mephitů, zhruba v centru leží mrtvola, jíž seberte knihu a dojděte ke studni. Pokud máte konstituci menší než 16, tak se nedostanete na druhou stranu. Tento problémek vyřeší pár lahviček potion of endurance. Na druhé straně odpasťujte dveře, zatáhněte za řetěz a objeví se kostěj Maegal. Pokud u sebe máte knihu z mrtvoly, tak je snadné odpovědět na jeho otázky. Až odpovíte a nějak se s ním domluvíte zmizí a z truhly si můžete vytáhnout helmu a další náhodně generovanou věcičku. Bránou na V South Road se dostanete do druhé části mapy. Severním směrem je jeskyně s vlky a worgy a na konci čeká dlakovlk Bran, další z lovců, který vás napadne a poté se vzdá. Pokecejte si s ním a použijte silver chram, nezapomeňte na jeho prsten. Na JV je most s trollem Lerkem, který vás nepustí a tak musíte zaútočit. Jděte dál na západ od mostu dokud se neobjeví dva ogrové. Vraty za nimi se do věže nedostanete, a tak jděte ještě víc na Z kde je vchod do jeskyně, kterou střeží několik pavouků a winter wolfů. V jeskyni potkáte pár trollů a později narazíte na schody vedoucí do prvního patra věže čaroděje Waneva. Objevíte se v SZ části patra. V tomto patře je několik Wanevovych golemů, kteří se poflakují po chodbách a několik bugbearů hlídajících vchod k Wanevovi. Na úplném SV je místnost s exitem ven a v pokoji pod ním se v polici ukrývá Imaskaran Tome of Ice pro Eltooru. Magické dveře v centru slouží k teleportaci k bugbearům, strážících výstup do druhého patra věže. Ve druhém patře je veliký portál, který hlídají Neverwinter Nights čtyři gargoylové a díky tomuto portálu se dostanete až k samotnému Wanevovi, elfímu čaroději se kterým se utkáte v boji a poté se vzdá, omluví se a popovídá si s vámi. Během rozmluvy vyjde najevo, že kámen, co chcete, nemá a pokud mu pomůžete vyčistit jeho dungeon od impa Gulgashe a jeho kámošů, tak si můžete nechat vše co v dungeonu najdete. Sestupte dolů, pobijte impy, jděte na V, pak chodbou na S kde je spousta truhel. V jedné je kámen pro Elaitha a další Star of Calimshan pro Tomiho. Jděte dál na Z a J dokud nenarazíte na Gulgashe a několik pekelných psů. Až bude po boji, vezměte z jeho smradlavé mrtvolky srdce a vraťte se na začátek kde je portál do Baatoru. Vložte srdce do misky na podstavci vedle, tím portál uzavřete. Wanev vám dá odměnu a můžete odejít pryč na V po South Road do Farmlands.

Farmlands
Na JZ si popovídejte s Petem O’Deelem o problému s vlky, jděte kousek dál do jeskyně, projděte na JZ kde se utkáte s mluvící vlčicí Silverback. Po bitvě se vzdá a na vás je ji buď přesvědčit ať loví někde jinde anebo dorazit a Petovi přinést její hlavu. Na SZ v Old Tree Hollow je jeden z pěti uprchlíků, gnóm Stirge. Pokud přistoupíte na jeho hru a vyhrajete (odpovědi jsou Fire, Sun, Wind), tak si uřízne ucho s tetováním, co potřebujete, prozradí lokaci Delilah, dalšího vězně, uteče pryč a vy přijdete o pět bodů k dobru resp. se zvýší body do zla. Pokud na hru nepřistoupíte, tak ho zabijete, vezmete ucho a nějakou magickou věcičku co měl u sebe. Na SV je domek Inga a Erika, kde se někde okolo pohybuje stařík Ingo, se kterým si pokecejte o Charwoodu a o jeho synovi. Erika najdete v poslední místnosti v domku a po pokecání s ním vám zadá quest na přinesení šperku od Constance, dcery Peta. Zajděte za Constance a za 400 babek od ní šperk kupte a předejte Erikovi. V lokace vede do strašidelného Charwoodu, kam hned zamiřte.

Neverwinter Nights

Charwood – Haunted Forest
Cestou přes les narazíte na stíny, wraighty a skeletony bojovníky. Vydejte se na SZ kde je v zapasťované truhle listina potřebná ke sloupu na JZ lesa. U sloupu naleznete mrtvolu a deník, klikněte na sloup a zmáčkněte postupně Netherese, Shall, Rule. Jakákoli jiná kombinace vyvolá dva skeletony bojovníky. Portálem se dostanete na ostrůvek na JV a sestoupíte do dveří do Haunted Crypt. Objevíte se na schodech se spoustou skeletonů. Na Z a V jsou páky na otevření zamčených dveří vedoucích na S k pokladu. Na S na podstavci leží sarkofág a jakmile se přiblížíte, tak na vás zaútočí nemrtví s mumií lordem v čele. Po bitce prohledejte sarkofág a J nebo S portálem se přeneste zpět na povrch do místa sloupu. Na V je vchod do vesnice, račte vstoupit.

Vesnice Charwood
Otevřete veliká vrata, přivítá vás šílenec Quint, který blábolí něco, čemu nebudete rozumět, raději tedy jděte otevřít další velká vrata. Pokecejte s vesničany a brzy zjistíte, že tato vesnice není zcela v pořádku. Pokecejte se starostou Mobleyem abyste se dozvěděli další prd. Vejděte do místního hostince, kde pobíhá další šílenec, nechte ho dojít a zaseknout se o nějakou stěnu a řádně ho vyzpovídejte. Po ukončení rozhovoru zaútočí a po jeho odstranění mu vezměte deník potřebný to důkaz pro Aribeth. Jděte k bráně a promluvte se strážným, pustí vás dovnitř hradu Jhareg. Ve veliké hale jsou troje dveře, ale ani jedny nejdou otevřít, proto vyndejte z truhly uprostřed papír a klíč, jedny dveře odemkněte, projděte přes pasti, mumie, zombie, ghouly a knihovny, kde naleznete další dopis až na S kde se vznáší Lathanderův Guardian, který vás požádá o rozřešení místního problému a dá dva klíče ke dvěma bratřím. Za dveřmi jsou výlezy do věží Quinta a Karlata. Na S Quintovy věže naleznete klíč do jeho komory na J, na Z je v polici v knihovně Imaskaran Tome of Death, v místnosti na JZ z vnější chodby Quintův deník. V centru Neverwinter Nights je Lathanderova svatyně plná ghoulů a mumií a celkově v této věži narazíte na mnoho curst rangerů a mumií. Na J otevřete dveře o prokecněte Quinta o všem možném i nemožném a nezapomeňte na jeho přísahu pro Guardiana. V Karlatových komnatách narazíte na ohnivé elementály, červené slaady, ohnivé mephity, pekelné psy a ohnivé brouky. Na V straně jsou čtyři místnosti. V první je svitek "burning hands", použitelný pro všechny povolání, potřebný k eventuálnímu vyvolání démona Baliala. Ve druhé najdete Karlatův deník a vyvolávací knihu démona Baliala. Třetí je vyvolávací místnost, ve které můžete vyvolat démona Baliala, ale moc bych vám to nedoporučoval, a čtvrtá slouží jako skladiště. Na Z straně vedou dvoje dveře do místnosti, kde v bedně naleznete klíč potřebný k odemčení zámku ke Karlatovi. J od této místnosti jsou další tři pokoje. V jednom je několik ohnivých brouků, v dalším skladiště a v posledním najdete Imaskaran Tome of Fire (překvapivě :-). Na J lokace odemkněte železné dveře a promluvte si s půllichem Karlatem. Opět se dozvíte spoustu zajímavých informací, řekněte mu o přiznání a vraťte se za Guardianem do prvního podlaží vyřknout závěrečný soud. Zvolte toho kdo si myslíte, že byl ten špatný, vyslechněte celý příběh a vyjděte ven z hradu, kde bude čekat duch starosty Mobleyeho, aby poděkoval, a zmizí. Na jeho místě se objeví truhla s odměnou a poté se vypravte za Aribeth s novinkami. Jakmile dorazíte do Port Llastu se, ještě než půjdete za lady Aribeth, stavte v Alliance Arms Inn a zde by měla být Jaheel, jíž nějací bandité unesli bratra Neva. Slibte pomoc a vraťte se do Farmlands stojící kameny na místo určení, abyste zjistili, že Neva není malý bráška, ale ženská a že Jaheel a ještě jeden prevít vás Neverwinter Nights přepadli. Po boji seberte z Nevy dopis, díky čemuž se dozvíte o koho ve skutečnosti šlo. Toto malé dobrodružství se stane jen pokud jste již potkali a zabili hobita Solomona. Vraťte se zpět do Alliance Arms Inn a měli byste potkat Benlerana a Lernera, kteří vás oba dva budou varovat před půlorkem Vardocem. O něco později zde potkáte dalšího informátora trpaslíka Thurwyna, který jako jediný přežil z jeho party dobrodruhů bitku s Vardocem, nemá cenu ho hledat, on si najde vás. Tyto události se mohou stát dříve či později, takže se zbytečně nestrachujte, že jste něco propásli.

East Road
Na mapě východní cesty se poflakují houfy trollů a sem tam nějaký větší vlk. Na JV lokace je k nalezení u rozbitého vozu Geth, třetí dlakovlk lovec, který se bude bránit, poté se vzdá, vy použijete silver charm od Neurika a Geth vám dá jeho prsten se kterým se za Neurikem vrátíte. V centru, S a SV je osada archeologů a když si s jedním pokecáte, tak vás pošle za vedoucím Jaxem, stojícím před kasárnami. S Jaxem si pořádně pokecejte, slibte pomoc s nalezením historie stvořitelské rasy, dá vám klíč a vstupte do budovy. Po vstupu si promluvte s Revatem a slibte mu, že se podíváte po jeho mamině v trollích jeskyních. Vedle u cvičného panáka poskakuje naštvaný Lenton, který přišel o bratra při útoku trollů v jeskyních, kde kopali. Slibte pomoc, že najdete a zabijete trolla šéfa, co mu zabil bráchu a donesete jeho hlavu jako důkaz místo slibů :-) V druhém patře je Dalilah, která okamžitě zaútočí, ale jak ji přemůžete, tak se vzdá a začne kecat. Nic jí nevěřte a dodělejte ji. S uchem se později zastavte u Kendricka pro odměnu. Vypadněte z kasáren a namiřte si to do SV jeskyně, která slouží jako skladiště pro trolly a ogry. Na J je Janis, mamka Revata, obklopená několika ogry. Ogry odstraňte, pokecejte s Janis, dejte jí prsten, který jste od Revata dostali, a Janis se teleportuje pryč za svým synem. Později se vraťte do kasáren pro Neverwinter Nights odměnu. Sestupte dveřmi do trollích jeskyní level 1. V této jeskyni zhruba uprostřed naleznete trolla chieftana, kterého co nejrychleji odstraňte, vezměte jeho hlavu a později se stavte za Lentonem pro odměnu. Na SV je exit na povrch a na SZ je mrtvola Syntha La’nerala s deníkem. Pokud máte zadaný quest od Linu, tak toto je její manžel a deník co hledá. Na JV a JZ jsou dvoje dveře do trollích jeskyní druhého levelu. Druhé patro- S a SV vedou zpět do levelu 1, SV2 je exit na povrch, na JV jsou trollové a ogrové, na JZ vchod do dalšího patra a několik truhel okolo. Ve třetím levelu je několik trollů, ogrů a ghastů, na J je za zamčenými dveřmi archeolog Darius, se kterým si můžete popovídat a na V je sestup do dalšího patra. Toto podlaží již není jeskynního typu, ale kobkového. Hned v první bedně, na kterou narazíte, jsou Prism Blossom semínka pro Boddynocka. Za dveřmi si popovídejte se Seal Guardian golemem, abyste zjistili, že budete potřebovat Creator’s ring pro otevření dveří. Dostaňte se na JV lokace přes minogony (mech-minotaury), helmet horrory a gargoyly k bedně, ve které je ukryt golem signed ring. Prsten vezměte a doneste golemovi na otevření závory a sestupte níže. Golem v tomto patře po vás chce heslo, které najdete na J v bedně. Přes cestu se opět budou plést gargoylové a minogonové a po otevření bedny se vyvalí dva masoví golemové a zaútočí. Poté se odeberte ke golemovi, dejte mu heslo a projděte dále do třetího patra. Golem hlídající třetí závoru bez varování zaútočí a vrata zůstanou zamčená. Chodbou jděte na J kde za dveřmi čeká několik gargoylů, minogonů a šedý render. Vybijte je, jděte na S kde leží tělo nějakého zloděje ze kterého seberete klíč k bráně a jeho deník. V místnostech okolo je několik beden s věcmi a dvěma listinami. Vraťte se k bráně, klíčem ji otevřete a zaútočte na tři čaroděje Neverwinter Nights stvořitele. Otevřete další dveře, opět zaútočte na čaroděje, ale tento se po chvíli vzdá a vy si s ním můžete promluvit. Po několika zajímavých informacích, když již budete na odchodu na vás znovu zaútočí a tentokrát ho doražte. V jedné bedně je Dread Queen Morag a v bedně před portálem History of the Creator Ruins, potřebná to kniha pro Jaxe. Vstupte do portálu a objevíte se v první trollí jeskyni kde byla Janis. Vyjděte ven, knihu předejte Jaxovi, hlavu trolla Lentonovi a pokecejte s Janis a Revatem. Až budete hotoví vstupte na V do lesa Neverwinter Wood.

Neverwinter Wood Druid Encampmant
Hned na začátku si zaskočte na SZ za trestancem Wyvernem. Hned jak se k němu přiblížíte, tak vás na oko požádá o pomoc a poté přepadne s medvědem a vlkem. Po chvilce se vzdá a buď ho necháte nebo zabijete, je to syčák. Hlavně nezapomeňte na jeho špičaté ouško. Na SV je druidí háj kde je několik členů pouze na pokec- Elgar, Janken, Velcar, Henna, dále elfka Jaen se kterou můžete bojovat o místo v druidských kruzích, pokud hrajete za druida (ani s rangerem není šance) a Archdruid Aawill. S Aawillem si pokecejte o problémech s duchem lesa (Spirit of the Wood) a slibte pomoc, že se na něj podíváte. Také slibte, že se porozhlédnete po jeho třech ztracených druidech Terarim, Orlane a Bree. Na V je trpaslík, který otevře vrata do středu lesa.

Neverwinter Wood – Deep Forest
Hned po vstupu na vás zaútočí dryáda, která se po chvilce vzdá a pokusí se poskytnout nějaké informace Neverwinter Nights co se tu děje. Poradí návštěvu místní nymfy a čarodějky Setary. Na JV se nachází jeskyně ve které je snad legie dire, wraith, phase, sword pavouků, ettercapů a na JV jeskyně pavoučí královna. V jednom jejím kokonu naleznete prvního ztraceného druida Orlaneho. Pokecejte si s ním a jděte zpět do lesa na SV. Vlezte dovnitř a jděte přes rangery a druidy otroky na J kde za zamčenými dveřmi čeká elf Terari, druhý ztracený druid. Promluvte si s ním o nymfě a o duchovi, proč se chovají tak divně, a na co přišel. Na J jsou dveře do místnůstky kde je ve stole svazek vlasů nymfy, který potřebuje bardka Sharwyn. V hlavní chodbě kde jste šli na J za Terarim jděte na S kde za zavřenými dveřmi je lidský otrok, který se po chvíli boje vzdá a něco málo řekne. Hlavní chodbou pokračujte na V a pak SV kde je nymfa. Na nymfu buďte slušní, promluvte si s ní o druidech, Setaře, duchovi a o trpaslíkovi a tůňce. Z bedny poblíž vezměte deník, dýku a kouzelné zrcadlo, opusťte domek nymfy a jděte na V dále do lesa.

Neverwinter Wood – Heart of the Forest
Bez váhání jděte na V do jeskyní, které jsou ve skutečnosti domovem čarodějnice Setary. V jejím domově na vás budou útočit vzdušní a vodní elementálové, mephiti a neviditelní stopaři. Dejte se na J, pak na Z do knihovny kde v zeleně zářícím fochu naleznete Imaskaran Tome of Resonance. Dále na JZ je vězení a v něm třetí ztracená druidka Bree, kterou zatím nedostanete ven. Na V od vězení je v hale čarodějka Setara, která vám výměnou za kouzelné zrcadlo (nezapomněli jste na něj, že ne) dá klíč k Bree a kámen pro Elaitha v Alliance Arms Inn. Řekněte jí, že je opravdu krásná a v knihovně na V si vemte svazek o duchovi lesa, na J v Setařině pokoji magický batoh, vyjděte ven do lesa a střihněte to na J do jeskyně kde Neverwinter Nights je starověký veliký medvěd a v bedně nějaká pěkná magická věcička. Na JV lesa se nachází Spirit Fall, klikněte na něj, zvolte možnost no.4- kuchnutí sebe i pomocníka a teleportujete se do říše mezi životem a smrtí.

Neverwinter Wood – Realm of the Spirit
Jděte na S, zaútočí na vás bludičky will-o’-wisp a víly grigové, dostanete se na most kde se potuluje praštěný trpaslík Relmar, o kterém povídala nymfa. S trpaslíkem co mluví jen v hádankách a metaforách, prostě nesmyslně žvaní, si řádně pohovořte, on zaútočí a po jeho odstranění vezměte deník a něco co z něj vypadne. Jděte dál na S a SZ kde je na zemi suť a v ní protijed pro ducha, dále pokračujte na J a JV až dojdete k rozcestí. Na JV je portál zpět do lesa, ale před tím jděte na S podívat se na ducha v podobě bílého jelena. Bojem mu domluvte, on se uklidní, telepaticky si pokecá a poté mu dejte protijed. Vraťte se portálem na JV do lesa a zpět za Aawillem. On vám poděkuje za záchranu ducha, lesa a druidů a pokud odřeknete peněžní odměnu, tak dostanete kouzelný plášť (použitelný jen pro druidy) a více expů než normálně. S Tome of Resonance se vraťte za Eltoorou a s deníkem od Relmara za Aribeth.