Neverwinter Nights se pomalu blíží

  • 3571
Něco nových informací o chystané hře od Bioware - Neverwinter Nights. Protože její vydání se pomalu blíží, neuškodí podívat se trochu na ohlašovaná vylepšení a změny vyplývající z použití třetí edice pravidel AD&D.
Neverwinter Nights

Neverwinter Nights je novým projektem firmy Bioware, která své jméno proslavila především ve spojitosti s RPG Baldur's Gate, Baldur's Gate 2 a datadiskem Tales of the Sword Coast. Zatímco BG2 cílí na pozici nejlepšího singleplayerového RPG, NWN směřují k témuž cíli v multiplayerové hře. Ve své online podobě se NWN dokonce bude snažit poskytnout plnohodnotnou náhradu za deskové hry. Spolu s partou kamarádů se tak budete moct převtělit do skupinky hrdinů, jejichž dobrodružství bude udávat jeden z vás coby Dungeon Master. Singleplayerový mód bude mít s multiplayerovým prakticky totožný příběh, pouze místo se skupinou budete muset zvládnout celé dobrodružství zcela osamoceni. Podrobnosti příběhu si autoři stále bedlivě hlídají a jediné, co zatím byli ochotni vypustit, byla informace o tom, že hru začnete v Neverwinteru jako mladý dobrodruh, který se nemůže dočkat, až vyrazí do světa a zapojí se do všech těch úžasných událostí, které se v něm odehrávají.

Svoji postavu si můžete přizpůsobit vlastním představám zhruba ve stejné míře, jako v BG nebo BG2. Co se týče výběru ras a tříd, ten se bude řídit třetí edicí pravidel AD&D - vybírat můžete mezi 7 rasami (Humans, Elves, Half-Neverwinter NightsElves, Dwarves, Gnomes, Halflings a Half-Orc) a 12 povoláními (Wizards, Clerics, Paladins, Druids, Rangers, Fighters, Thieves, Bards, Sorcerors, Barbarians, Monks a Assassins). Samozřejmě si můžete zvolit i příchylnost k chaosu a temným silám, a vymanit se tak ze zástupů těch, kteří se rozhodnou pro cestu dobra. Na začátku vytváříte pouze jednu postavu, protože i když hrou procházíte ve skupině, ostatní postavy budou ovládat jiní hráči (právě tak, jako vy ovládáte tu svou). Hranice pro vývoj postavy bude stanovena výší její úrovně - dosáhnout se dá maximálně dvacátého levelu, což by podle autorů měla být tak vysoká laťka, že se jí podaří dosáhnout jen málokomu. Počet kouzel ve hře se vyšplhá ke dvěma stovkám, zhruba stejné číslo platí i pro počet monster.

NWN se odehrávají v severním regionu Sword Coastu ve světě Forgotten Realms, kdesi mezi Neverwinterem a Luskanem. Graficky se hra bude opírat o Omen Engine - tedy ten samý 3D engine, který byl původně vyvinut pro MDK2. Perspektiva bude podobná ostatním hrám od Bioware - izometrická. Hlavním rozdílem bude možnost rotace a zoomování kamery, přičemž autoři dokonce zveřejnili exaktní vyjádření zoomovacích možností (velikost vaší postavy se může měnit od jedné patnáctiny výšky obrazovky až po jednu třetinu).

Pokud jste hráli BG nebo BG2, pak vás jistě potěší, že do NWN si svojí postavu můžete naimportovat z kterékoliv hry na licenci BG, přičemž postava projde nutnými modifikacemi pro potřeby třetí edice pravidel.