Nightcaster – ze života mága

Další launchový počin konzole Xbox představuje zajímavou fantasy akční adventuru, v níž má své neodmyslitelné místo magie a nikdy nekončící střet světla a temnoty. V hlavní roli mladého mága musíte očistit svět od všeho zla a protože je tento úkol z kategorie těch obtížnějších, budete na to mít celých sedmdesát let.
Nightcaster

Nightcaster je akční RPG, které je nahlíženo ve třetí osobě, a pro americký launch konzole Xbox jej připravuje poměrně neznámý vývojářský tým VR-1. V hlavní roli tu vystupuje mladý kouzelník Arran, jenž na svém questu musí spasit svět před temnotou. Jak hra postupuje, učí se váš hrdina stále nová a další kouzla, s jejichž pomocí se pak snáze vypořádá s početnou enklávou nepřátel (údajně přes třicet typů), jako jsou orkové, trollové, krvelační yetti, draci, zlomyslní gnómové, goblini, nemrtví – jejichž rasa zde má zastoupení v podobě mumií apod. Každý druh bude mít vlastní specifické rysy chování a reakcí na vaši přítomnost ve své blízkosti. Nadějete se 40 rozličných kouzel, vycházejících ze čtyř různých magických škol – Dark, Light, Fire, Water.

Důležitým herním momentem je Arranův magický orb, který vám výrazně pomáhá při zacilování vašich nepřátel. Manipulace s tímto artefaktem probíhá za přispění analogového tlačítka, pročež takto jej můžete poslat napříč celou obrazovkou na její vzdálenější konec, což bude mít dopad též na postavení herní kamery. Takto se tady nadějete efektního pohledu na vaši postavičku odkudsi shůry, dávající výborný přehled o vašem momentálním postavení v lokaci. Stisknutím daného tlačítka si pak orb „posadíte“ na špičku vaší magické hole a v tento moment tu budete mít klasickou tombraiderovskou perspektivu.

Nightcaster

Nightcaster má být velice akční hra a tvůrci slibují bohaté zastoupení nepřátelské fauny a flóry na obrazovce. Při její nutné anihilaci očekávejte nevídané světelné efekty doprovázející vyvolání rozličných typů kouzel - skutečně nesmírně impresivní podívaná, s níž si tvůrci opravdu vyhráli. A také příjemně variabilní. Mezi ohnivými kouzly tak najdeme Lava, kdy v puklinách země vyvěrají ohnivé červené řeky; Sky Fall, znamenající drtivý pád úlomků samotných hvězd na hlavy vašich oponentů. S vodním elementem je spojen například Winter’s Fury, který se projevuje v podobě ledových hrotů, jež vyšlete vpřed, či Glacial Might, jenž jako jakýsi ledových dech zmrazuje vaše protivníky. Magie světla má repertoár obnášející třeba Primal Light, kde sesíláte mocně sálající sluneční paprsky, a Scarring Light, díky čemuž dokonce dokážete světelnými proudy rozervat zemi jako následkem zemětřesení. Magie temnoty nakonec nabízí takové kousky jako Dark Arc, kdy dojde k vytvoření vzorce temné energie zasahující blízko stojící oponenty jako šíp, nebo Dark Glyph, u něhož vůkol vás vyvstanou sloupy destruktivní energie. Samozřejmě, že vedle ofenzivní části tu bude mít své místo i defenzivní magie, uveďme příklad kouzla Ice Ward, jež vás postaví do středu ledové kopule chránící před rozličnými ataky; nebo oblíbené Fire Wall, jež mezi vás a vaše oponenty vztyčí nepřekonatelnou bariéru spalujícího ohně.
V jednom zahraničním rozhovoru s Adamem Maxwellem, herním designérem Nightcasteru, vyplynuly na povrch některé další informace. Nová kouzla máte buď nacházet nebo získávat od rozličných NPC postav. Samotné nalezení je ovšem nezřídka podmíněno také vyřešením Nightcaster nějakého questu, jejichž počet má být opravdu velký a spousta jich zde je naprosto nepovinných. Kouzla, jež získáte v mladém věku, nemají ještě tu správnou účinnost a říz. Ale jak jako Arran na své pouti stárnete (je tu zachyceno 70 let jeho života!) a nabíráte magickou sílu a hlavně zkušenost a vědění, zvyšuje se dramaticky jejich efekt (dosah a síla apod.). Své místo tu samozřejmě má prozkoumávání mimořádně rozlehlých oblastí zdejšího světa, kdy takto narazíte na řadu tajných lokací, kde můžete získat mocné artefakty či alespoň důležité informace ohledně skutečnosti, jak zlepšit některé vaše atributy. S tím pak souvisí nutná interakce s NPC postavami, kde jsou rozhovory kompletně namluvené! Další zajímavou zprávou je magická specifikace našeho hrdiny, pokud se totiž stanete například Ohnivým mágem a použijete kouzlo tohoto elementu proti nějaké vodní bytosti, té v tuto chvíli nepomůže ani její elementární odolnost.
Na závěr povídání pak musí přijít nutné připomenutí naší , která je sice trochu staršího data, ale spolu se zde uveřejněnými obrázky celkem jasně napoví, oč v tomto případě půjde.

Pro vývojářské studio VR-1 je tento projekt jeden z jejich prvních herních počinů a jak to tak bývá, málokomu se povede hned napoprvé vytvořit dostatečně kvalitní kus. Což navzdory prvotně pozitivnímu dojmu z této hry navádí k představě, že přese všechno nemůže být Nightcaster až takovou peckou, jak by se mohlo zdát. Nicméně uvidíme, kterak si Nightcaster povede v praxi - ostatně ve složení týmu rozhodně nenajdeme žádné nováčky. A tak třeba se všechny ty pěkné věci, o nichž je tu řeč, podaří spojit do podoby příjemně hratelné gamesy, kterých v tomto žánru na konzolích až tak mnoho není.

Nightcaster Nightcaster
Nightcaster Nightcaster


Témata: Xbox, Zemětřesení