I když je hra Nightlong docela jednoduchá, najde se jistě spousta těch, kteří v ní zatuhli. Specielně pro ně je připraven tento návod.
Část 1: Rubbyho byt
Na střeše seberte obal od žvýkačky (leží na zemi mezi dvěmi vozidly) a vejděte do budovy
Prohlédněte si mapu celé budovy (na zdi vpravo)
Stiskněte tlačítko od výtahu a pak z panelu s tlačítkem vytáhněte pojistku
V inventoráři použíjte na pojistku alobal a vraťte pojistku do panelu
Opět stiskněte tlačítko a do slotu ve výtahu vložte Rubbyho výtahovou kartu
Výtahem odjeďte do Rubbyho bytu
Vhoďte peníze do automatu napravo, pak seberte plechovku piva a vrácenou minci
Prohlédněte si dveře nalevo od výtahu a poté "Pen pad" vedle oněch dveří
Na "Pen pad" použijte magnetické pero, potom se vraďte výtahem na střechu
Vedle mapy budovy najděte a klíčkem otevřete poštovní schránku č. 17
Vraťte se výtahem k Rubbyho bytu a použíte na "pen pad" nejdříve dopis a pak magnetické pero
V bytě seberte ze stolku fotku, pak otevřete lednici a prozkoumejte ji (získáte Vodku)
Prozkoumejte odpadkový koš (získáte kartu do metra) a ze sedačky před akváriem seberte papír
Otevřte dveře napravo - uvnitř otevřte skříňku ve stěně nalevo od postele a odsuňte šaty
Vpravo u okna stiskněte tlačítko a pak okno otevřte - z rolety seberte kus izolepy (klíček)
Klíčkem otevřte trezor ve skříni (získáte pistoli, tubu s kyselinou a papír)
Dostaňte se zpět na střechu budovy (až ven na parkoviště) a vylejte kyselinu na zábradlí nalevo
Ze zábradlí ulomte jednu tyčku a výtahem sjeďte až do stanice metra
Prohlédněte si mapu na automatu na lístky, do automatu vhoďte minci
Použijte scanner u vchodu do metra (napravo od výtahu) - dostanete se metrem na stanici Rotmall 17
Část 2: Klub Free Klimax a okolí
Na stanici pod kresbou na zdi seberte kovový plát a použijte jej na fax nalevo od telefonu
Promluvte si s žebrákem ležícím pod telefonem a ukažte mu fotku Rubbyho
Dejte žebrákovi Vodku a plechovku piva, pak od něj kupte kolečkovou brusli
Vyjeďte eskalátorem na ulici a promluvte si s hlídačem klubu Free Klimax
Vejděte do obchodu napravo, tam prozkoumejte hlavně členskou kartu klubu Free Klimax (na poličce za pultem)
Promluvte si s prodavačem a položte mu všechny možné otázky, pak opusťte obchod
V zadní uličce přelezte plotek, železnou tyčí otevřte kanál a vlezte do něj
V kanále seberte z podlahy mrtvou krysu a vraťte se zpět na zemský povrch
Na zámek od dřevěného poklopu vylejte zbytek kyseliny, poklop otevřte a vlezte do sklepení
V inventoráři spojte krysu s bruslí a výsledek použíjte na prodavačovu manželku
Otevřte bedýnku ležící na podlaze u nejbližšího sloupu a seberte z ní víno
Vraťte se do obchodu a dejte láhev vína prodavači - získáte členskou kartu
Kartu ukažte hlídači před klubem Free Klimax
Opusťte klub a jděte zpět do stanice metra, kde použijte minicom (v inventoráři)
Seberte fax z levého faxu (???) a z metra se vydejte do zadní uličky s kanálem (přelezte plot)
Vlezte do kanálu a prokopněte ochrannou mřížku napravo
Střelte pistolí do dveří vedle velké reklamy a otevřte je
Z druhé skříňky zleva seberte pornoplakát a skříňku otevřte
Ve skříňce prozkoumejte tašku - získáte štoubovák, elektrický kabel a "T"-klíč
Otevřte pravou skříňku a seberte z ní malý klíček, pak se vraťte na stanici metra
Použijte šroubovák na logo v pravém dolním rohu reklamního plakátu - získáte písmeno S
Použijte "S" na řetěz u potrubí nalevo od plakátu, řetěz pak přehoďte přes potrubí nad kolejištěm - dostanete se na druhou stranu nástupiště
Jděte do zadní chodby, "T"-líčem odďelejte velký panel nalevo od magnetických dveří
Na kontanky v panelu použijte kabel a stiskněte páku
Kabel připojený k panelu použijte na magnetické dveře a vejděte do nich
Vydejte se dolů po nástupišti, kde použijte železnou tyč na rezavý reproduktor
Ze země pak seberte magnet a z malé komůrky v zadní části nástupiště ještě kleště
Na stanici pak vylezte na můstek nad kolejištěm a kleštěmi přestříhněte kabel s velkou cedulí
Přejděte po spadlé ceduli přes kolejiště a vejděte do ZOO
Část 3: Stará ZOO a okolí
Prolezte křovím doprava do lokace se starým zrezavělým strojem, použijte panel na stroji
Vraťte se ke vstupní bráně a jděte do baru (vlevo od vstupní brány)
V baru odhrňte žlutý závěs a seberte koště a cylindr, z barového stolku pak malou plechovku s olejem a ze stolku uprostřed místnosti nakonec plechovku od piva
Vraťte se zpět do stanice metra a známou cestou jděte až na stanici Rotmall 17
V inventoráři použijte magnet na železnou tyč a výsledek použijte na řetěz visící nad kolejištěm
Vejděte do skladu a použijte plechovku s olejem na železné kolo na dveřích mezi skříňkami
Otočte s kolem a vejděte do tmavé místnosti, kde odšroubujte prasklou žárovku z lampy na stropě
Otevřte poklop v podlaze a vlezte dovnitř
V podzemí otevřte ocelové dveře na konci chodby malým klíčkem a vejděte
V knihovně vyšroubujte funkční žárovku z lampy na pracovním stolku a našroubujte zpět prasklou
Prozkoumejte knihovnu nalevo od studny a z prostřední poličky seberte knihu
Vlezte do studny a vraťte se do skladiště, kde našroubujte žárovku do lampy a stiskněte tlačitko hned vedle dveří - rozsvítíte.
Z polorozpadlé poličky napravo seberte elektrickou roztrojku a vraťte se známou cestou do ZOO
V ZOO jděte doleva podle červené šipky až k obrovské egyptské soše
Klikněte na sochu pravým tlačítkem myši - získáte kód
Prozkoumejte v inventoráři knížku a v ní prozkoumejte všechny obrázky bohů
Klikněte pravým tlačítkem myši na kolečka na podstavci nalevo od velké sochy
Ve směru hodinových ručiček nastavte tyto bohy: Ra, Horus a Kheprer (podle knížky)
Vejtěte do kontrolní místnosti uvnitř velké sochy a stiskněte všechna červené tlačítka
Z podlahy seberte pušku, vyjděte ven z místnosti a jděte do baru
V baru se dejte chodbou vlevo, v "pralese" pak odsuňte malý keřík před zlatou sochou
Zastavte a pak otevřete kohoutek, který se skrýval za keříkem, a naberte palivo z fontánky uprostřed lokace do plechovky od piva
Jděte doleva a pokuste se přejít most, dinosaura pak odstřelte puškou
Přejděte oba mosty a vejděte do jeskyně, kde ze stolku napravo seberte světlici
Vraťte se do lokace s rezavým strojem a do jeho nádrže dejte postupně palivo z plechovky, cylindr a nakonec do ní vhoďte světlici
Přejděte po můstku přes bývalé jezírko a prozkoumejte mrtvé dítě - naleznete dálkový ovladač
Vraťte se přes celou ZOO do jeskyně a stiskněte "klíč" na levé stěně u mříží
Použijte na "klíč" dálkový ovladač a vejděte do tajné místnosti
Část 4: Tajný Hangár
Z krabice v levé části místnosti (King Of Jokes) seberte nejdříve teleskopické kleštičky a hologram
Použijte výtah v levé zadní části místnosti, nahoře potom stiskněte červené tlačítko na stropě
Vyjděte po schodcích na střechu a železnou tyčí vylomte dveře do staré budovy
Zatáhněte za páku u červeného mixeru pod oknem
Kleštěmi přešmikněte malé potrubí nad mixerem a pak jej zohněte směrem k oknu
Vyjděte ven, pod oknem zastavte kohoutek a použijte hadici na potrubí trčící skrz okno
Do zámku od padacích dveří (na podlaze) vložte zničený minicom použijte na něj hadici
Sejděte ze střechy a sjeďte výtahem dolů
Otevřete červený panel na zadní stěně vedle hlavního vchodu a na kryt použijte šroubovák
Uvolněte prostřední kabel (zem) a připojte jej k dolnímu konci levého kabelu (mínus)
Panel zavřete a z podlahy před hlavním vchodem seberte malou sirku
Vyjeďte výtahem nahoru, v inventoráři spojte sirku s koštětem a výslednou "louč" použijte na čidlo na stropě vedle červeného tlačítka
Vejděte do tajného vchodu a v inventoráři spojte hologram s roztrojkou
Zapojte hologram do zásuvky, která je těsně u podlahy na levé stěně a použijte ho
Prohledejte hlídače - naleznete laserovou pistoli, kterou použijte na panel na zadní stěně
Vyjeďte výtahem do patra, kde odsuňte obraz visící na pravé stěně - najdete kód
Otevřte šuplík u pracovního stolku - získáte tak vstupní kartu
Sjeďte výtahem zpět do přízemí, kde použijte vstupní kartu na panel na zadní stěně
Na panelu stiskněte tlačítka v takovém pořadí, v jakém jsou zakreslena na papírku s kódem (postupujte podle odstínů - od bílé k černé)
Vraťte se výtahem do patra a tam otevřte dveře napravo a vejděte
Odsuňte oddělovací stěnu vzadu místnosti a prohlédněte si motvolu Rubbyho
Nalevo od mrtvoly otevřte skříňku - získáte tak injekční stříkačku, stetoskop a lékařskou zprávu
Vraťte se do předchozí místnosti a prohlédněte si počítač na pracovním stolku
Použijte stetoskop na zavřené dveře v zadní části místnosti
Část 5: Cyber-prostor
Stojíte před labyrintem. Uložte si tuto lokaci do poziciometru (předmět v inventoráři)
Vejděte do labyrintu, projděte všechny chodby a do poziciometru si uložte následující lokace:
- Lávová fontánka
- Místnost s vlkodlakem
- Místnost s kostlivcem
- Vyschlá fontánka
Přesuňte se do lokace s kostlivcem a seberte mu azbestový oblek
Přesuňte se do lokace s vyschlou fonkánkou a seberte z ní minci
Přesuňte se do lokace před labyrintem a jděte doleva
Seberte kladivo u atrakce vlevo, potom seberte zlomenou část kladiva
Jděte do malé boudy napravo a vlezte do sklepení, tam použijte azbestový hadřík na uzávěr
Seberte bílé bláto ze země a ze stěny seberte část omítky
Vraťte se do lokace před labyrintem, kladivem udeřte pavouka na hracím automatu a do slotu v automatu vhoďte minci
Zatáhněte za páku napravo a z kastlíku v automatu seberte vyhrané peníze
Jděte doprava a na pásy vhoďte bláto, do slotu ve sloupu vedle stánku vhoďte peníze
Použijte pušku a seberte Voodoo panenku na dálkové ovládání z vitriny pod puškou
Jděte doprava a vejděte opět do malé boudy, tam otevřte pravý šuplík u stolku a vložte do něj Voodoo panenku
Otevřte levý šuplík a seberte z něj zápalky
Vyjděte ven z boudy, stoupněte si vedle tmavé klece u boudy a použijte dálkové ovládání
Na nádvoří hradu si uložte pozici do poziciometru a vydejte se horních dveří - do kaple
Z podlahy seberte lebku, u lavic otevřte urnu s prachem a trochu si ho naberte
Seberte louč z levé strany vstupních schodů a vraťte se na nádvoří
Vejděte do dolních dveří, kde prozkoumejte knihu na stojanu u okna a pergameny ležící na stole
Z poličky napravo seberte váček a skleničku, ze stěny vedle zrcadla nalevo potom stříbrnou špici
Na dlaždici pod umyvadlem vlevo položte lebku, na ni pak louč a tu zapalte sirkou
Výsledek zničte a ze zrcadla si opište číslice (7, 8, 4, 5)
Vraťte se na nádvoří a vydejte se do věže (v pravé horní části), kde zabodněte špici do slunečních hodin, potom ji zasuňte do dírek s číslicemi ze zrcadla (7, 8, 4, 5)
Nejdříve si uložte lokaci do poziciometru
Na bomboniéru, ze které mlsá sekretářka, nasypte prášek z váčku
Stiskněte zelený knoflík na stolku a vejděte do vedlejší místnosti
Otevřte vitrínu nalevo a seberte z ní starou pistoli a dva železné náboje
Z brnění v pravém rohu místnosti odcizte palcát, ze stolku vedle promítačky pak diapozitivy
Pomocí poziciometru se přesuňte před labyrint a jděte vlevo
Palcátem bouchněte do bubnu vlevo a seberte spadlý zvonec
Přesuňte se na lokaci s lávou a do lávy vložte zvonec, do něj pak stříbrnou minci a železný náboj
Vyndejte z lávy zvonec pomocí azbestového hadříku a ze země seberte postříbřený náboj
Přesuňte se na lokaci s vlkodlakem
V inventoráři dejte dohromady omítku, popel a obsah skleničky, výsledek nasypte do pistole
Vložte do pistole stříbrný náboj a vystřelte po vlkodlakovi, jeho krev pak naberte do skleničky
Přesuňte se do Hughovy virtuální kanceláře, na zamčené dveře vylejte vlkodlačí krev
Vejděte do pracovny, otevřte šuplík ve stolku a seberte z něj diapozitiv
Diapozitiv vsuňte do projektoru ve vedlejší místnosti - objeví se 6 neúplných číslic
Porovnejte číslice s obrazcem v místnosti se sekretářkou a získáte kód - 562396
Vraťte se do Hughovy pracovny, podívejte se na počítač a zadejte kód
Část 6: Ostrov s tajnou laboratoří
Prozkoumejte stopy v písku na pláži a vyhrabte z nich želví vejce
Jděte doprava a hoďte hadovi u elektrického plotu vajíčko
Hada zastřelte pistolí a jeho zbytky seberte teleskopickýmí kleštěmi
Vraťte se na pláž a jděte cestou podél potoka až k tůni, nad kterou je zamřížovaný kanál
Zámek od mříže ustřelte pistolí a do tůně vhoďte zbytky hada
Odsuňte hromádku špinavého prádla na zadní poličce a seberte prací prášek
Nasypte prášek do kbelíku vedle pračku a kbelík vylejte do kanálu
Poklop od kanálu zavřete, do pravé pračky vhoďte plechovku od piva a pračku zapněte
Ze zámku ve dveřích vyndejte klíče a vyjděte na chodbu
Klíčem odemkněte dveře hned vedle prádelny (místnosti, odkud jste vyšli)
Prohledejte bílý plášť za mřížemi - naleznete zubní nit a termometr
Vraťte se na chodbu, odemkněte dveře na konci chodby a vejděte
Nahlédněte do prostřední cely a promluvte si s Dr. Moreauem
Vraťte se na chodbu a jděte podél zdi doprava a tam ze stolku seberte diktafon (MDVD)
Použijte diktafon na panel s čísly u dveří nalevo, diktafon pak odneste do cely Moreauovi
Vraťte se ke dveřím s číselným kódem a vyťukejte čísla 446677 (kód vám řekl Moreau)
Vejděte dovnitř a seberte tam "Voltmetr", gumové rukavice a tubičky s jedem
Vyjděte ven z laboratoře a pod oknem odšroubujte kryt pomocí šroubováku
Na kabely použijte voltmetr a na ten pravý (s 10.000 volty) pak rušičku od Ala
Výjděte zpět na chodbu a pak do ošetřovny a nafoukněte gumovou rukavici plynem z bomby za mříží
Vykoukněte z okna a zakřičte do okna sousedního
V inventoráři použijte injekční stříkačku na tubičky s jedem, stříkačku pak přivažte k nafouklé rukavici zubní nití
Vykoukněte z okna a na sousední okno pošlete svůj výrobek
Jděte k celám za Evou a promluvte si s ní (levá cela) - dostanete papírek s kódem
Kód rozluštěte pomocí symbolů na tabuli v laboratoři - jsou to čísla 9 5 8 3 2 0
Rozluštěný kód vyťukejte na panel u levých dveří v místnosti s celami
Finíto, přátelé. Nightlong byl pokořen.