• Pohádkový příběh
  • Multiplayer
  • Hra za Willa a Helen
  • Nevyužití potenciálu masek

Nádherná herní pohádka pro velké i malé.

NiGHTS: Journey of Dreams

NiGHTS: Journey of DreamsPohádkový svět snů v podání Team Sonic ohromil hráče na zapomenuté konzoli Sega Saturn. Tehdy tato létající variace na „rychlo-plošinovku“ typu Sonic okouzlila opravdu téměř každého. Jediným problémem byla její exkluzivita právě na Saturn, který moc nepochodil. Dlouho se spousta hráčů modlila za návrat této legendy v novodobém provedení a nyní se tak konečně stalo.

Již po prvním spuštění hry vás ovane krásná nostalgie. Kašpárek NiGHTS na titulní obrazovce, stará známá hudba, pro pamětníky prostě nádhera. Hra opět přináší příběhy dvou dětí – chlapečka a holčičky, které v osobním životě něco trápí. Naštěstí je tu do značné míry neurčitý kašpárek s ještěříma očima NiGHTS, který oběma dětem pomůže v tom snovém. Namísto Claris a Elliota hra představuje dvě nové dětské postavy – Helen a Willa. Do jejich příběhu se dokáží vcítit děti naprosto dokonale. Ano, děti, protože hra NiGHTS: Journey of Dreams je především pohádkou. Pohádkou s obskurními postavami, nesmyslným příběhem, prostě pohádkou se vším všudy. Pokud se jako dospělí NiGHTS: Journey of Dreamsnedokážete dívat na pohádky filmové, tak ani herní NiGHTS se vám líbit nebude.

Ve hře prakticky neexistuje chvíle, při které byste se nudili.

Z herního hlediska je hra velmi netradiční. Pohybuje se na pomezí 2D a 3D a s těmito oběma rozměry si často pohrává. Většinou se budete pohybovat s levitujícím kašpárkem po tématicky rozmanitých levelech, ve kterých budete sbírat nejrůznější urychlovače letu, lovit, bojovat s nepřátelskými stvořeními z říše nočních můr nebo naopak chránit ty ze světa snů. Každý svět, který navštívíte, bude rozdělen do pěti úkolů. První bude vždy zaměřen na získávání klíčů od prchajících nepřátel a boji s bossem, zatímco poslední level bude vždy bitva s oním dotyčným bossem ve vylepšené podobě. Úrovně mezi těmito dvěma jsou povětšinou originální, často ve formě nějakých miniher, jako jízda na horské dráze nebo hraní písně. V některých levelech se pohled kamery změní a namísto horizontální 2D hratelnosti se dočkáte volnějšího 3D pohybu. Tyto přechody NiGHTS: Journey of Dreamsfungují naprosto bezproblémově a hratelnosti jenom přidávají na rozmanitosti.

Pokud jste příznivci klasických 3D plošinovek, tak vězte, že i takového stylu hraní se v nových NiGHTS dočkáte a to při hraní za Willa nebo Helen. I přímo za ně lze totiž občas hrát. Tyto části však příliš dobře zvládnuté nejsou. Ovládání při nich hapruje, stejně jako kamera.

Když už jsme u ovládání, tak to je jednou z nejsilnějších stránek hry. Na výběr totiž dostanete ze čtyř ovládacích metod, které jsou diametrálně odlišné. Hru můžete ovládat pouze wiimotem mířením na obrazovku, kombinací wiimote a nunchuku, při které dojde ke slovu hlavně analog druhého jmenovaného. Pokud vás ale máchání ovladači nezajímá, tak můžete sáhnout po klasickém ovladači Wii nebo GameCube joypadu. Obě možnosti totiž hra nabízí. Velký výběr možností ovládání je jeden z nejlepších prvků hry. Každé je opravdu jiné a všichni hráči si tedy najdou ten svůj oblíbený způsob.

NiGHTS: Journey of DreamsVelkým plusem je přítomnost dvou hratelných postav.

Samotná herní náplň je dohromady s optimální ovládací metodou naprosto skvělá zábava. Sbírání předmětů, honění nepřátel a bitvy s bossy. Ve hře prakticky neexistuje chvíle, při které byste se nudili. A nezáleží jestli vám je 10 nebo 30 let. Pokud vás berou pohádkové příběhy, tak si vás hra získá. Za každý splněný level navíc získáte ohodnocení a pokud bude u všech C nebo vyšší, tak se vám odemkne i velký bonus. Pokud byste si pak při hraní nevěděli rady, tak není nic lehčího, než si v menu kliknout na ikonku sovy, která vždy poradí.

Novinkou, která se týká samotné hratelnosti, je výskyt masek, které změní vaší podobu a přidají nějaké ty nové schopnosti. S delfíní se podíváte pod vodní hladinu, jako raketa zničíte vše, co vám přijde pod ruku, a jako drak … no poznáte sami. Bohužel přítomnost těchto masek je víceméně kosmetická a kromě posledního NiGHTS: Journey of Dreamssouboje je ani příliš nevyužijete.

Velkým plusem je však již přítomnost dvou hratelných postav. Hra za každou z nich je totiž kromě finálního souboje naprosto odlišná, což není tak úplně zvykem. Pokud byste si chtěli zahrát ve dvou, tak máte možnost a to dokonce jak na jedné konzoli, tak po internetu. K dispozici jsou sice jen dva režimy, ale i ty zabaví. V jednom budete soupeřit s protihráčem v závodě a ve druhém po sobě budete házet balóny a snažit se vybít.

Vánoční rarita

Původní titul NiGHTS Into Dreams je již sám o sobě raritou. Sehnat ho není nic lehkého a sběratelé ho ze své sbírky jen tak nedají. Existuje však ještě větší rarita, kterou je ještě těžší sehnat. Christmas NiGHTS Into Dreams je kratičkou hrou, která přenáší svět NiGHTS do vánoční podoby. První level z NiGHTS Into Dreams je zde předělán do nové tématiky a hra má i svůj příběh. I vánoční NiGHTS si nás prostě získal.

NiGHTS: Journey of DreamsGrafická stránka je překvapivě pohledná a hlavně hodně barvitá. Světy jsou propracované a vždy je na co koukat. Vizuální stránka hry je u titulu jako NiGHTS nesmírně důležitá a tenhle směr vývojáři nepodcenili. Stejně je na tom i hudba, která jako by vypadla z filmových pohádek od Walta Disneyho. Prostě super.

Team Sonic se podařilo něco neuvěřitelného. Předělali kultovní klasiku do nové podoby a ona přitom neztratila nic ze svého kouzla nebo lesku. NiGHTS: Journey of Dreams je skvělá rodinná hra, u které se pobaví děti stejně jako jejich rodiče. Je to prostě krásná pohádka.

80 %

69 %

Doposud hodnotilo 31 čtenářů