Ninja Assault - ninjové v pistolích

12:00aktualizováno  28. října 6:04
Tak jsme si nedávno stěžovali na nedostatek her pro světelnou pistoli GunCon a ejhle - po Dino Stalker je tu další akční produkt, tentokráte od zkušené firmy Namco. Ninjové jsou sice vděčné videoherní téma, ale jakých kvalit dosahuje jejich nové dobrodružství se dozvíte až z naší recenze. Čtěte na vlastní nebezpečí...

Ninja Assault

Můj přístup k této hře je naprosto opačný, než v případě Dino Stalker, o kterém jsme si již něco málo řekli v nedávné recenzi. Dostal jsem na ni chuť hned jak jsem zjistil, že je od Namca; vůbec jsem nesledoval recenze a nikdo mi o ní nic nepověděl - aby mne varoval. Popadl jsem promóčko, odklusal do brlohu a natěšen spustil konzoli PS2. Abych po chvíli hraní počal nechápavě civět na obrazovku nevědouce, cože to má vlastně znamenat... Ale pěkně popořadě!

Story motivující (spíše absolutně demotivující) ke hraní je opravdu náročná! Zlý šogun Kigai, který je již nějaké to století po smrti, nechal unést mladičkou princeznu Koto, aby se s ní pomazlil a následně ji brutálně obětoval. To vše jen proto, že by chtěl mít zase pořádné tělo z masa a kostí. Ubohý voodista! S tímto přízemním cílem nemůžete vy, jakožto hlavní hrdina souhlasit, a proto mu v tom zabráníte. Jste přece šikovný Japončík ovládající ninjutsu! Děj je umístěn kamsi do feudálního Japonska, což by ovšem žádný normální člověk (nejaponec) nepoznal, jelikož to, co na vás útočí, rozhodně nepřipomíná cokoliv z této historické epochy. Jestli se jedná o lidi, nebo nějaké potrhlé démony se mi do dneška nepodařilo zjistit. Takhle šílené výtvory čísi choré mysli se snad ani nedají zaškatulkovat… Největší legrací je ale zbraň hlavních hrdinů (on vám v tom směšném pachtění totiž pořád někdo pomáhá) - naprosto šílená dřevěná pistole opakovačka s kruhovým zásobníkem. I Rumcajsovi s jeho trombónem žaludostřelem by se ostudou zarděly líce! Nezbývá než přejít tento fakt s úsměvem a položit hru na lopatky! PAL!

Ninja Assault

O grafickém prostředí se také nedá napsat nic jiného, než že je šílené. Pestrobarevné polygony se hemží po obrazovce o sto šest, až vám světelné efekty vypalují zornice. Proti tomu kontrastuje naprosto sterilní grafika pozadí v jednoduchých ponurých barvách. Občas si budete připadat, že jste si sedli k PSone, to když budete moci spočítat čtverce a ostré hrany, vyskytující se snad na všem, co stihnete zahlédnout. Hmm, tak tomu říkám super provedení modellingu! Hrozivé efekty na vodě, či vyloženě odpudivé a krpaté bitmapy v pozadí, to vše mě u této hry už vůbec nepřekvapuje. Protože ať žije retro! Kde jsou ty doby, kdy jsme seděli u Time Crisis! Animacím bych se snad radši ani nevěnoval, všechna ta podivná stvoření, která porcujete dřevěnicí 9 mm se pohybují na jednu stranu retardovaně, ale zároveň pekelně rychle; musíte vidět, abyste toto slovní spojení plně pochopili… Že by japonští vývojáři pravidelně požívali tvrdé drogy při tvorbě her? Hmm, tak tady bych to viděl na pořádné předávkování…

Zkuste hádat, jak je tento kousek ozvučen? Šíleně! Techno v japonském provedení, na to už začínám pomalu přivykat. Ale u ninjutsu tématiky? Hudební kulisa jak z Bohnic, tak už zbývají jen FX a mluva. Zvukové efekty jsou také výsledkem nějakého paranoidního šikmookého chlapíka. Nepřátelé vyluzují takové pazvuky, že vám ze zad vytvoří struhadlo. Víc už o FX nehodlám napsat. Jedinou normální a potažmo i velmi kvalitně provedenou záležitostí budiž dabing postav. Zřejmě se v týmu zázrakem zjevil jakýsi normální a nesjetý jedinec, netrpící klaustrofóbií, rychle přečetl pár řádek textů a zase odletěl zpět do Hollywoodu.

Ninja Assault

Jakže se to hraje? Největší podobnost bude nejspíš s Vampire Night, tudíž žádné schovávání za předměty a nabíjení jako v sérii Time Crisis. Na nějaké větvení trasy postupem hry jako v božské Noci upírů zapomeňte! Tady jen obyčejně „jedete“ po předem připravené trase a střílíte na všechno, co se hýbe. Nabíjíte zbraň přímo v akci, a to buď stisknutím bočního tlačítka G-conu 2 a nebo výstřelem mimo obrazovku. Navíc máte jednu speciální dovednost (vyjma arcade) - ninjutsu. Je to takový magický úder, k jehož aktivaci musíte najít a rozstřelit ikonu, abyste jej mohli posléze vyvolat. Výsledný efekt, jak graficky tak účinností, vůbec nestojí za řeč, tudíž se ani nemusíte pachtit. Občas, když rozstřelíte bednu a následně lékarničku v této se ukrývající, doplníte energii v ukazateli. Tahle hra se totiž nehraje na životy. Silný japonský ninja má velkou výdrž definovanou energy barem a 9 continue už v kolébce. Sbírat též můžete různé bonusové předměty (sošky), čímž pouze zvýšíte skóre. Celá hra se dělí na 3 chaptery a jednu položku Arcade (proboha, že by tahle ukrutnost byla i na automatech?!). Dále obsahuje trénink misí, 5 miniher a víc už nečekejte! V chapterech se mění hlavní protagonisté a občas nějaký level. Každý chapter má 6 sekcí a arcade 9. Také vás čekají souboje s bossi, všichni jsou však poměrně jednodušší a postrádám tu jakýkoliv pokus o nápaditost… KYAAAA!

Ninja Assault

Můj celkový dojem ze hry je následující: práce zdrogovaných Japončíků s nepříliš pohlednou grafikou, šílenou hudbou a psychedelickou atmosférou. Nenajdete na ní téměř žádné pozitivum. Jediným plusem by snad mohla být dynamika akce (upadnou vám z vaší rychlopalby dřevěnicí prsty) a šílené tempo hry. Pořídit si tento kousek bratru za dva tisíce korun může absolutní poloslepý a téměř hluchý šílenec, nebo zarytý fanoušek Namca, který si to opravdu nedá rozmluvit. BANZAI!

Vůbec bych se nedivil, kdyby Namco umístilo další pokračování do lesa Řáholce, aby i náš národní hrdina a velký zbojník Rumcajs se svou drsnou zbraní dokázal zachránit Cipíska z držav nemrtvého úchyláka hraběte. Třeba se dočkáme i umělohmotné světelné atrapy slavné žaludovky! Tak někdy příště...

Ninja Assault
Výrobce/Vydavatel Namco
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 55kB
Verdikt: Jednoznačně nejslabší hra pro Guncon. Pokud jste sebevražedného charakteru, můžete si ji vesele pořídit. Než si ale prostřelíte po jejím dohrání světelnou pistolí hlavu z důvodu vyhození peněz, budete se muset hodně snažit, ono to jde totiž pěkně ztuha.
Hodnocení: 35% (info)

Témata: Retro, dabing, princezna