Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ninja Assault - první dojmy

  12:00aktualizováno  2:01
Firma Namco a střílečky pro světelnou pistoli, to jsou spojené nádoby. Připomenu, že za uvedenou světoznámou japonskou firmou najdeme z poslední doby počiny jako je další díl Time Crisis nebo upírské Vampire Night. Takže vítejte v další akci s Gconem v ruce, z níž se vám tímto snažíme zprostředkovat naše první pocity.

Stříleček pro světelnou pistoli – v tomto případě můžeme jmenovitě připomenout nejnovější – není podle všeho nikdy dost a tak firma Namco chystá pro evropský trh (říjen) vydat PS2 titul Ninja Assault, o jehož příběhovém pozadí již byla na našich stránkách řeč. Přeskočme tedy story a věnujme se tomu, co nás zde čeká v oblasti herních principů.

Překvapivě půjde o neutuchající akci, v níž s počítačem striktně ovládaným charakterem likvidujete své nepřátele porůznu se objevující na obrazovce a to buď za pomoci Dual Shocku (u něhož oceníte výraznou pomoc při zaměřování - něco na způsob auto-locku) nebo Gconu 2, se kterým to je rozhodně stylové představení. Jelikož však naše redakční 100 Hz televize Panasonic s Gconem 2 nekomunikuje, zkoušel jsem ze zoufalství ještě myš v naději, že by na způsob hry existovala ještě tahle alternativa. Bohužel.

Ninja Assault Ninja Assault

Pročež se připravte na neustálé střílení nepřátelských ninjů, démonů a dalších osob, tematicky sladěných s obdobím temného japonského středověku. Grafická stránka hry je však pohříchu spíše průměrná a týká se to jak všech zúčastněných na scéně, tak okolního prostředí, které je velice chudé na detail a z prvních scén jsem se dočkal toliko hodně jednotvárného prostředí s nic moc efekty, počítaje v to i změny počasí (déšť, sníh). A abych byl upřímný, také standardní vybíjení protivníků mi s ohledem na tento žánr též přijde jako lehce nemotivující a při absenci jakékoliv pohybové aktivity - nějaké přikrčení, schování se za objektem apod. to vypadá, že příznivci akce dostanou obvyklou střílečku bez velkých žánrových překvapení, která tak zaujme ponejvíce sváteční hráče nebo ty, kteří tento typ her ještě nikdy předtím nehráli.

Na druhou stranu se jedná o dva roky starý projekt, který se před uvedeným časem objevil na automatech, takže z tohoto pohledu se už poněkud chudičké koncepci nemůžeme divit - jde opětovně o konverzi, byť s několika vylepšeními, jež však v oblasti hratelnosti a herních principů nejsou nikterak zásadní.

Story mód má několik stupňů obtížnosti, kde si přijdou na své i hodně mizerní střelci. Hned zkraje se nabízí několik volitelných příběhových etap, resp. tři možnosti zahájení, po jejichž výběru se ocitáte na rozličných místech hry. Otázkou zůstává, zda-li se jedná o exkluzivní lokace nebo jde o proházené pořadí vašeho postupu hrou, v níž jsou na výběr dvě hlavní postavy s možností vzájemné kooperace. Ano, titul Ninja Assault lze hrát v módu pro dva hráče, čímž výrazně stoupá jeho kredit.

Ninja Assault Ninja Assault

Při střelbě zřetelně vidíte, kolik HP soupeřům zbývá do konce jejich životní etapy a tomu lze podřídit strategii boje, eventuálně zvolit, kdy si můžete dovolit luxus dobití zbraně. Pakliže je na scéně až příliš velká převaha nepřátel, můžete využít funkce zrychleného pohybu kurzoru, nebo příležitostné alternativy vypuštění sekundární zbraně. V případě dvou bijců, bojujících bok po boku proti temnotě, pak nechybí klasicky barevně odlišené terčíky pro zohlednění, kdo je kdo.

Vedle Story tu najdeme i tréninkový mód s několika režimy, který však nijak neosvětluje princip a ovládání hry - ostatně k čemu, je to jednoduché - ale spíše se zde jedná o další vložené minihry. Patrně proto Training najdeme v sekci Bonus Games. Patří sem např. trefování modrých rybek v rybníčku, snaha o udržení zlatého nuggetu co nejdéle ve vzduchu (ve stylu efektních kousků z Divokého západu, kde se pro změnu střílelo do mincí) nebo střílení panáků stylizovaných do podoby hrdých samurajů, kteří číhají za nakrátko se otevřivšími dveřmi. Drobnou chybkou tohoto představení je skutečnost, že nemůžete zapauzovat dění na obrazovce, ale na druhou stranu nejde o žádnou maratónskou akci, spíše o decentní rozptýlení v limitu několika desítek sekund, k němuž navíc lze přizvat i kamaráda na versus, což tomu dodává tu správnou šťávu a říz.

Protivníci sice používají několik podařených fint, jako je schovávání se za objekty, štíty, rychlé skákání ve výškách mezi stromy - takže je problém s rychlým zacílením zejména tehdy, když je jich na scéně větší množství, nicméně celé tohle schéma se točí okolo musu, že musíte pasivně vyčkat běhu hry, až se k vám dostanou sami blíže nebo se odkryjí. Neboli těžko kdy je překvapíte. Na obrazovce švenkujete zaměřovacím terčíkem a v okamžiku vystřílení všech protivníků se přesunujete do dalšího obrazu. Tohle už tady bylo tolikrát, že se nabízí otázka, proč to hrát po sté, nota bene v nijak zajímavém vizuálním ztvárnění. Samozřejmě, očekávaná spousta miniher se postará o příjemné oživení a zpestření, nemluvě o avizovaném kooperativním módu, ale vzato kolem a dokola jsou ve vzduchu určité rozpaky.

Protože možností, kterak vylepšit tento žánr je asi milión; ale ne, tvůrci stále trvají na zažitých mechanismech, které mění k lepšímu jen velice neochotně. Co takhle inventář se zbraněmi a uzdravovačkami. Co takhle alespoň omezený prostor po manévrování a eventuelní rozličné pohybové aktivity (možnost přikrčení, vykukování zpoza rohu nebo plazení). Co takhle nějaké úhybné manévry, protože i tady platí, že pokud se k vám dostane protivník na tělo a vy kupř. zrovna dobíjíte zbraň, nemáte šanci nijak reagovat a ztrácíte životy – příliš zbytečná a tristní pasivita. Co takhle konečně jednou rozsáhlý svět se spoustou levelů, tedy něco, co nedohrajete ani se Save za pár desítek minut. Co takhle něco volitelných úkolů pro splnění během mise s následným bodovým ohodnocením, jež lze proměnit třebas za lepší náboje apod. Co takhle nějaké změny v interakcí okolního prostředí, které stále nabízí omšelé schéma výbušných sudů či beden a tím to tak nějak hasne. Co takhle alternativa několika zásahových zón na těle, kdy dojde ke zpomalení postupu nebo přímo razantní odražení nepřítele o několik metrů dozadu, abyste se posléze mohli vypořádat s nějakým jiným nebezpečenstvím. Co takhle používání dopravních prostředků anebo, v neposlední řadě, zkusit naprogramovat multiplayer ve stylu Versus a za přítomnosti čtyř hráčů a volně generovatelných nepřátel?

Ninja Assault Ninja Assault

Nikoli, asi si budeme muset nějakou dobu počkat, než se tvůrci rozhodnou nějak zásadněji obměnit zažité žánrové schéma. Dokud se to dobře kupuje, není přeci důvod nic měnit, že? Takže, abych to nějak uzavřel. Ninja Assault nenabízí nic převratného, v mých očích je to jen další komerční tah, díky němuž se dočkáme další tuctové gamesy v PS2 obchodech. Nicméně nelze přehlédnout příjemný kooperativní mód a předpokládané bonusové minihry, jež by přeci jenom mohli alespoň trochu zvednout náladu všem potencionálním kupcům.

Autor:


Témata: Panasonic


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Další z rubriky

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.