Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo prý utiskuje nezávislé vývojáře. Je nejhorší z platforem

  13:00aktualizováno  13:00
Společnost Nintendo žádala od britských vývojářů Icon Games odstranění informací o prodejnosti jejich titulu na platformě Wii. Společnost Icon Games to uvedla na svém webu, kde přístup Nintenda kritizuje a prohlašuje, že takové kroky poškozují nezávislé vývojáře.

Růžové Nintendo 3DS

Společnost původně uváděla soupis prodejnosti na všech platformách, pro které svůj titul prodávala. Dle Icon Games není žádost o odstranění prodejnosti mezi majiteli platforem ničím neobvyklým. V jejich případě však Nintendo bylo jedinou společností, která si tento krok vyžádala.

"Nintendo nás včera kontaktovalo s žádostí o odstranění čísel k WiiWare titulům z (našeho) blogu," napsali ve čtvrtek 5. ledna vývojáři. "Zjevně nepovolují vývojářům zveřejňovat prodejní čísla titulů, které si sami vydají," vysvětlují Icon Games.

"Není nám zcela jasné proč – bojí se odhalit, jak si jejich on-line služby vedou, nebo jim jen vadí možnost vývojářů vést společnosti efektivně?," táží se vývojáři. Icon Games věří, že Nintendo není jedinou společností, která se k takovým krokům uchyluje. Je však nejtvrdší při vynucování takové politiky.

Dle vývojářů je zveřejňování statistik důležité pro plánování obchodního modelu. "Pravidla Nintenda v zásadě brání zranitelným nezávislým studiím v provozování stabilní společnosti," vysvětlují Icon Games.

Vývojáři též tvrdí, že jim Nintendo neumožňuje měnit cenu, nabízet demoverzi či využívat jiné nástroje k propagaci titulu. "Pokud nemáte přístup k žádným informacím, je nemožné provozovat podnik s jakoukoliv měrou plánování a předpovídání," uzavírají Icon Games téma.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.