Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo: Virtuální realita ještě není připravená na masový úspěch

  15:19aktualizováno  15:19
Společnost Nintendo zatím neplánuje spojení vlastních konzolí a virtuální reality. Má v plánu vyčkat, až technologie bude mít potenciál oslovit masy. Podobně prý přistupovala i k pohybovému ovládání, které pomohla popularizovat se zařízením Nintendo Wii.

Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America | foto: Jean-Frédéric, wikipedia.org

„Podle mého názoru virtuální realita ještě není vhodná pro střední proud. Není připravená na aplikace a programy pro masy, u kterých lidé mohou trávit spoustu času. Jsou to zatím spíše krátké zábavní produkty,“ řekl Reggie Fils-Aime, ředitel Nintendo of America.

Fils-Aime v rozhovoru pro deník Bloomberg přiznává, že na letošní E3 ještě neviděl veškeré novinky spojené s virtuální realitou. Zároveň však tvrdí, že měl možnost vyzkoušet vše, co se objevilo před letošním ročníkem show.

„Chceme se ujistit, že daná technologie naším zákazníkům přináší zásadní hodnotu. Příkladem je (konzole) Wii a její ovladač, který gyroskopickému ovládání pomohl k masové popularitě,“ říká Fils-Aime.

Nintendo proto u virtuální reality vyčkává na moment, kdy technologie bude dostatečné komfortní a praktická. Ve chvíli, kdy získá potenciál oslovit masy, ji firma začne využívat také.

„To jsou naše budoucí plány. Vývoj virtuální reality sledujeme od dob Virtual Boye. Chceme se ale ujistit, že náš příští krok bude zaměřený na masy a bude zajímavý pro většinu trhu. Jakmile se virtuální realita do takové pozice dostane, můžete s námi počítat.“

Zmiňovaný Virtual Boy je konzole z roku 1995, která virtuální realitu měla nabízet jako jedna z prvních. S ohledem na tehdejší technologie a fakt, že většina her byla ve 2D, však přístroj zcela pohořel. Obezřetný postup Nintenda proto nepřekvapuje.

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je příjemná vzpomínka na devadesátá léta

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.