Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America

Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America | foto: Jean-Frédéric, wikipedia.org

Nintendo: Virtuální realita ještě není připravená na masový úspěch

  • 1
Společnost Nintendo zatím neplánuje spojení vlastních konzolí a virtuální reality. Má v plánu vyčkat, až technologie bude mít potenciál oslovit masy. Podobně prý přistupovala i k pohybovému ovládání, které pomohla popularizovat se zařízením Nintendo Wii.

„Podle mého názoru virtuální realita ještě není vhodná pro střední proud. Není připravená na aplikace a programy pro masy, u kterých lidé mohou trávit spoustu času. Jsou to zatím spíše krátké zábavní produkty,“ řekl Reggie Fils-Aime, ředitel Nintendo of America.

Fils-Aime v rozhovoru pro deník Bloomberg přiznává, že na letošní E3 ještě neviděl veškeré novinky spojené s virtuální realitou. Zároveň však tvrdí, že měl možnost vyzkoušet vše, co se objevilo před letošním ročníkem show.

„Chceme se ujistit, že daná technologie naším zákazníkům přináší zásadní hodnotu. Příkladem je (konzole) Wii a její ovladač, který gyroskopickému ovládání pomohl k masové popularitě,“ říká Fils-Aime.

Nintendo proto u virtuální reality vyčkává na moment, kdy technologie bude dostatečné komfortní a praktická. Ve chvíli, kdy získá potenciál oslovit masy, ji firma začne využívat také.

„To jsou naše budoucí plány. Vývoj virtuální reality sledujeme od dob Virtual Boye. Chceme se ale ujistit, že náš příští krok bude zaměřený na masy a bude zajímavý pro většinu trhu. Jakmile se virtuální realita do takové pozice dostane, můžete s námi počítat.“

Zmiňovaný Virtual Boy je konzole z roku 1995, která virtuální realitu měla nabízet jako jedna z prvních. S ohledem na tehdejší technologie a fakt, že většina her byla ve 2D, však přístroj zcela pohořel. Obezřetný postup Nintenda proto nepřekvapuje.