Výrobce: Kheops Studios

• Několik povedených hádanek
  • Pořád to samé
  • Krátkost

Nostradamus

Nostradamus

Psát recenzi na některé hry je vskutku utrpení. Mezi takové patří například sportovní hry od EA sports, obzvláště NHL. Příběh zde není, grafika stojí za prd a vůbec – už počtvrté je to prostě jedna a ta samá hra.Nostradamus - The Last Prophecy (PC) Člověk se pak zmiňuje o každé hovadině typu odlétávající láhev při gólu, nebo vylepšených odlescích od ledové plochy...

Jenže hokej vychází jen jednou do roka, to Kheops se s tím nemaže a seká hry jak Baťa cvičky. V rychlém sledu už je to TŘETÍ hra od nich, kterou mám tu pochybnou čest recenzovat a od minulé Cleopatry uběhly sotva dva měsíce. To se pak nesmíte divit, že úvod recenze zaplácnu kecy, které se samotnou hrou vůbec nesouvisí a taky tu najdete víc obrázků než je obvyklé. Prostě už sakra není o čem psát.

Pokud jste čirou náhodou ještě neměli tu čest - Kheops dělá adventury. Adventury ve stylu podobném Atlantis – na svět koukáte z vlastního pohledu, můžete se plynule rozhlížet, ale nikoli plynule pohybovat, mezi lokacemi se přesunujete skoky. Pokud vás zajímá více, přečtěte si nějakou předchozí recenzi, nic se nezměnilo.

"Poznávacím znakem Kheopsích her je gigantický inventář, kam můžete nacpat desítky předmětů."

Poznávacím znakem Kheopsích her je gigantický inventář, kam můžete nacpat desítky předmětů. Tedy... mohli jste... naštěstí autoři uposlechli mé výtky a počet předmětů v každé nové hře omezuje. Nostradamus - The Last Prophecy (PC)To je fajn, předmětů je nyní již jen tolik, že je dokáže na prstech všech svých končetin spočítat už průměrná česká rodina. Když už jsme u toho inventáře - zde se dostáváme snad k jediným novinkám. Začnu u té příjemné – kromě předmětů a deníku zde nyní vidíte i svojí postavu, na kterou můžete navlékat různé hadry. To má docela opodstatnění, jelikož hrajete za ženu, která se ale v některých místech musí převlíkat za muže. Transvestitové mezi Vámi si mohou k hodnocení připočítat pár bodů k dobru. No a nyní ta nepříjemná – autoři přidali celkem zajímavou možnost odpadkového koše, která umožňuje, abyste si mohli nenávratně odstranit nějaký důležitý předmět z batůžku a už ho nikdy nenajít. Bezva nápad, že? Ne? Ne!

Nostradamus

Nostradamus (1503 – 1566) – ač vystudovaný lékař, stal se známým především jako prorok. Své věštby nestřílel jen tak od boku, nýbrž k nim dospěl po dlouhém studiu pohybu hvězd a složitých výpočtech. Proslul zejména díky předpovědi smrti Jindřicha II., čímž si vydobyl věhlas po celé renesanční Francii. Jeho sláva neklesá ani dnes, na vrub jsou mu připočítávány například i předpovědi 2. světové války nebo útoku na věže WTC. Ale ruku na srdce – hlavní síla předpovědí je v jejich nesrozumitelnosti a nejednoznačné interpretaci. Stačí pouze trochu představivosti a ve věštbě si můžete najít cokoli – od výsledku příštího zápasu Viktorky Žižkov až po příchod Antikrista.

Vlastně bych mohl spoustu místa zaplácnout popisem příběhu, jenže se obávám, že tak hloupou zápletku nedokážu roztáhnout na více než tři řádky. Královna Francie je stižena strašlivou kletbou a její jedinou šancí je věštec Nostradamus. Ten je ale bohužel příliš starý a nemocný na to, aby mohl takovýto důležitý úkol vykonat a proto posílá svojí dceru. Nostradamus - The Last Prophecy (PC)Jelikož ale v 15. století panovaly o ženské inteligenci nejrůznější pochyby a o rovnoprávnosti nesnily ani ty nejodvážnější, musí se Madeleine přestrojit za svého bratra Vincenta. Příběh se odehrává na pouhopouhých dvou lokacích – Nostradámův byt a hrad (ten je prý vymodelován přesně podle skutečné předlohy), takže nečekejte žádné veliké dějové zvraty.

Co mě na hře štve, je že některé hádanky jsou výborné a nemůžu tedy hru svým hodnocením rovnou odkázat do Levných knih. Kdyby si je autoři schovávali, vytvořili by nový engine, za rok a půl by mohli vytvořit hru jak víno. Jenže... to už je ta dnešní doba, kdy se dobré nápady neustále rozmělňují, dokud se z nich nevysaje poslední centík a výsledkem je pak jen velké nic. Podívejte se třeba na neustále natahovaný Lost, kde už ani samotní scenáristé neví o čem to vlastně chtěli psát. No nic, kde jsem to... jo, hádanky.

"Královna Francie je stižena strašlivou kletbou a její jedinou šancí je věštec Nostradamus. "

Najdeme tu několik výborných, které se týkají astrologie a znamení zvěrokruhu, nebo překladu keltských run. Finální puzzle, sestávající se ze 4 drobnějších, vzájemně provázaných puzzlíků je fantastický a pokud na vše přijdete bez návodu, můžete se poplácat po zádech (pokud jste vymysleli tohle, jistě přijdete i na to, jak sám sebe poplácat po zádech).Nostradamus - The Last Prophecy (PC) Nebyl by to ale Kheops, aby něco ne****al, a tak na to celé máte časový limit 10 minut. Jasně, neni problém si ukládat pozici, ale proč? Copak po těch letech ještě nepochopili, že my, hráči adventur, máme rádi svůj klídek, nohy na stole, v ruce čaj a z akčních scén nám naskakuje vyrážka?

Co říci závěrem? Nostradamus – The Last Prophecy je až k uzoufání nenápaditá hra. Jasně, hrát se to dá a místy se budete i bavit. Jenže po stopadesáté už nemám chuť dát hře ani průměrné hodnocení. Je to drzost a obchodní strategie této firmy mi leze krkem. Snad se ale blýská na lepší časy - na oficiálních stránkách Kheops výjimečně nehrozí dalším titulem, který vy měl vyjít v nejbližších měsících, což může znamenat, že tentokrát chystají něco výjimečného. Anebo jsou před krachem... Tak jako tak, jakákoli změna je vítaná.

45 %

59 %

Doposud hodnotilo 285 čtenářů