Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová česká hra je financována z peněz miliardáře Bakaly

aktualizováno 
Jeden z nejbohatších Čechů investuje do vývoje počítačových her prostřednictvím manželky Michaely Maláčové. Nejde ale jen o ojedinělou investici. Bakalovi chtějí do herního průmyslu investovat dlouhodobě, protože v něm spatřují velkou perspektivu. Informace přinesl ekonomický magazín E15.

Zdeněk Bakala | foto: Jiří ŠvorcXman.cz

Investice do vývoje hry je realizována prostřednictvím nově založené společnosti Prague Game Studios (PGS). V současné době tato firma financuje vývoj nové hry od českého vývojářského studia s názvem Warhorse Studios, jenž se zároveň stal obchodní značkou PGS.

Celkový objem investice do nové hry se má pohybovat okolo 70 milionů korun. Podle slov Michaely Maláčové ale zatím proběhla investice několik stovek tisíc eur a její celková výše se do budoucna bude odvíjet například i od způsobu distribuce výsledného produktu.

Michaela Maláčová

Michaela Maláčová

Formálně za projektem stojí Zdeněk Bakala, jenž je podle obchodního rejstříku majitelem 70 % PGS. Menšinovými vlastníky pak jsou Martin Klíma, jenž vlastní 13 %, a Daniel Vávra, jenž má v držení 17 %.

Martin Klíma stál ve druhé polovině 90. let u zrodu českého herního studia Altar Interactive. Daniel Vávra v minulosti působil v brněnském vývojářském týmu Illusion Softworks, které před lety koupil velký světový herní vydavatel 2K Games a přejmenoval ho na 2K Czech. Mezi hráči je Vávra známý především tvorbou v Česku značně populárních titulů Mafia a Mafia II.

V současné době se ve Warhorse Studios připravuje ambiciózní hra na hrdiny z prostředí husitských válek. "Pokud vše půjde podle plánu, tak se hra na trhu objeví na jaře 2015," odhaluje pro E15 Maláčová. Zatím nebyly uvedeny platformy, na nichž hra vyjde, ale podle současných zvyklostí v herním průmyslu se dá předpokládat, že bude dostupná na PC a konzolích nadcházející generace.

Dvě strany mince

Zdeněk Bakala

Jeden z nejznámějších českých multimiliardářů je veřejnosti znám především jako majitel skupiny Karbon Invest, jejíž vlajkovou lodí je podnik Ostravsko-Karvinské doly. Investuje i na mediálním trhu, když v roce 2006 získal podíl v časopisu Respekt a v roce 2008 se stal většinovým vlastníkem vydavatelství Economia, jehož stěžejním titulem je deník Hospodářské noviny.

Cizí mu není ani oblast sportu, když zhruba před rokem koupil se svým holandským partnerem profesionální cyklistický tým nejvyšší kategorie Quick Step. V něm nyní působí i dvojnásobný mistr světa v cyklokrosu Zdeněk Štybar.

Ani investice do herního průmyslu není pro Bakalu novinkou. Již dříve totiž investoval do sítě prodejen s videohrami Gamescape.

Investice v takovém rozsahu bude podle redakce BonusWebu oživením celého českého herního průmyslu. Ve spojení se zkušenými vývojáři by výslednému produktu mohla zaručit kvalitu, která bude konkurenceschopná ve srovnání s prvotřídními hrami, produkovanými ve světě.

Pro vývojáře může být výhodou, že vývoj hry pravděpodobně nebude probíhat podle klasického schématu, běžného u velkých herních vydavatelů, kdy hra často vypadá spíše tak, jak si přeje vydavatel, než jak to původně zamýšleli samotní tvůrci. Zejména tedy v prvních fázích vývoje. Můžeme tak předpokládat, že výsledek bude takový, jaký Klíma s Vávrou od počátku zamýšlejí. Nakonec ale bude s největší pravděpodobností stejně potřeba vydat hru s pomocí některého z renomovaných vydavatelských domů.

Světoví vydavatelé totiž mají propracované distribuční a marketingové kanály, díky nimž se jejich hry mohou dostat na trhy po celém světě k většímu počtu potenciálních zákazníků.

Menší firmy to v současné době rychlého internetu často řeší tak, že hru prodávají prostřednictvím tzv. digitální distribuce. To znamená, že si ji zákazníci mohou legálně stáhnout prostřednictvím některé on-line distribuční služby nebo dokonce přímo od tvůrců. Vzhledem ke vzdálenému plánovanému datu vydání jsou ale v tuto chvíli jakékoliv úvahy o distribučním modelu velmi předčasné.

Teoreticky může projekt PGS v budoucnu přijít i s nějakou vlastní distribuční službou. Podle slov Michaely Maláčové se totiž PGS asi neomezí pouze na tuto jedinou hru: "Průmysl počítačových her považujeme za velmi perspektivní a věřím ve vysokou návratnost vložených prostředků. Naším dlouhodobým plánem je vytvořit velké a silné herní studio, které se bude interaktivním softwarem zabývat dlouhodobě."







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.