Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová verze populární karetní hry Magic: The Gathering je velmi chytlavá

aktualizováno 
Nové počítačové zpracování jedné z nejpopulárnějších karetních her na světě nepřináší téměř žádné novinky. I přesto zabaví na desítky hodin.
75

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Platforma: PC
Výrobce: Stainless Games

  • Nejlepší zpracování magiců na PC
  • Nový mód Archenemy
  • Za málo peněz hodně zábavy
  • Příliš málo změn oproti minulému dílu

Herní karta

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Loni vydaná hra Duel of the Plainswalkers byla konečně to pravé převedení "magiců" na počítače, na které fanoušci tak dlouho čekali. Žádné pseudoakční splácaniny, žádné marné pokusy zakomponovat do hry příběh, ale čistě a pouze zpracování samotné karetní hry, které se od skutečné předlohy lišilo "jenom" nemožností sestavit si vlastní balíky.

Pro ty, kterým se nechce investovat horentní sumy do nákupu drahých kartiček, tak šlo o ideální možnost zahrát si jednu z nejpopulárnějších karetních her na světě. Po necelých dvanácti měsících mi Steam profil nemilosrdně ukazuje 132 odehraných hodin. Více asi netřeba dodávat.

Jaké novinky tedy přináší verze pro letošní rok s plným názvem Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012? Rovnou si řekněme, že jich mnoho není. Zbytečné intro, mírně upravená grafika, urychlení a vůbec celkové odladění hry. Samozřejmě tu jsou i další balíky se spoustou nových karet a schopností, multiplayerový mód Archenemy (viz. infobox) a nějaký ten achievement. A to bude asi tak všechno.

Pokud jste doufali v nějaké rozšíření možností editace herních balíčků, čekejte zase dál. A pravděpodobně se nedočkáte nikdy. Majitelé licence Wizards of the Coast by byli blázni, kdyby odváděli hráče od svého zlatého dolu, jakým M:TG v současné době bezesporu je.

Jelikož už jde o druhý díl, musíme na hru pohlížet přísnějším okem a nad čím se minule v záchvatu extatického nadšení jen tak mávlo rukou, už tentokrát opravdu naštve.

Nejzásadnějším problémem je asi nevyváženost balíků. Ač jsou všechny barvy zastoupeny rovnoměrně a balíčky jsou sestaveny opravdu s rozumem, dá se jednoduše říci, že některé jsou o dost silnější než ty druhé. Ve výsledku to znamená, že pokud chcete sbírat body do statistik, musíte zůstat u prověřených "vampírů", "elfů" nebo "artefaktů", což silně poznamenává variabilitu jednotlivých partií.

Časem zase určitě přibudou nové, čímž se situace o něco zlepší, ale pořád platí, že s těmi pomalejšími balíky budete potřebovat mnohem více štěstí a umu než s těmi rychlými.

Umělá inteligence stále dělá nepochopitelné kiksy, za to jí ale často přijde ta správná karta ve správný čas. Nemáme žádné důkazy, ale zdá se, že jediný rozdíl mezi obtížností Normal a Hard je v míře počítačového "štěstí" a nikoli v umění hrát lépe. Ale o singleplayeru tato hra nikdy nebyla a po rychlém projetí kampaně a odemčení všech balíků se mu už naštěstí vůbec nemusíte věnovat.

Archenemy

Tou největší (a zlí jazykové by klidně mohli tvrdit, že i jedinou) novinkou je nový mód Archenemy, kde hrají tři proti jednomu. To by samozřejmě nebylo moc fér i přes dvojnásobný počet životů, které má osamělý hráč. Tím zlomovým prvkem jsou tzv. schémata, která se spouštějí na začátku každého kola a pro arcilotra znamenají vždy zásadní výhodu. Tu si může nalízat plnou ruku nových karet, tu získá na svoji stranu nějakou obrovskou příšeru, země do hry nebo cíleně poškodí některého ze soupeřů.

Jedině dokonale sehranou spoluprací všech tří lidí se dá vyhrát, což může být problematické v případě, že nemáte kvalitní spoluhráče, nebo ještě hůře, jste-li odkázáni na pomoc umělé inteligence. Bohužel si ale nejde vyzkoušet roli Archenemy osobně, což je nepochopitelné omezení.

Technicky hra vypadá skvěle: všechny karty jsou opět přítomny ve vysokém rozlišení, ovládání je opravdu intuitivní, nově lze i nastavovat pohled na plochu, což je obzvláště v případě her v týmech nesmírně užitečné. Zvuky a hudba ujdou, ale dříve nebo později je stejně stáhnete na nulu a budete se věnovat poslechu své muziky.

Mnohem horší je ale špatně udělané multiplayerové lobby. Připojit se k volné hře je často práce na několik minut. Dát si jednu dvě hry před spaním tak již není tak snadné jako dříve. Nezbývá než doufat, že to bude odstraněno s nejbližší opravou.

Celá recenze má sice poněkud negativní nádech, ale faktem zůstává, že Duels of the Plainswalkers zůstává i v roce 2011 tou nejlepší adaptací karetní hry Magic: The Gathering na počítače. A pro všechny, kteří nemají možnost hrát pravidelně s přáteli či na turnajích, je také nejjednodušší a nejlevnější variantou.

Vždyť hra stojí necelých deset dolarů, což je méně, než byste v reálu zaplatili za dva boostery (rozšiřující balíčky s kartami), s nimiž si stejně nezahrajete. Takže i tentokrát je to jednoznačně palec nahoru, propříště už bychom ale uvítali více novinek.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 297 čtenářů

Témata: s-karta, Steam


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a...  celý článek

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

Fyzické odměny za 60 dolarů pro fanoušky hry Mighty No. 9
Špatný vtip, nebo podvod? Podívejte se, co dostali fanoušci za 60 dolarů

Po více než roce od vydání dostali kickstarteroví přispěvatelé „prokleté“ hry Mighty No. 9 slíbené odměny. Jejich provedení je ovšem otřesné a autoři jsou opět...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice
Pět nejočekávanějších srpnových her

Po slabém červenci přichází velmi slušný srpen. Vybrali jsme pět kousků, u kterých věříme, že budou stát za zahrání. V anketě pod článek ovšem můžete hlasovat...  celý článek

Další z rubriky

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.