Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Nová verze populární karetní hry Magic: The Gathering je velmi chytlavá

  • 13
Nové počítačové zpracování jedné z nejpopulárnějších karetních her na světě nepřináší téměř žádné novinky. I přesto zabaví na desítky hodin.
75

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Platforma: PC
Výrobce: Stainless Games

  • Nejlepší zpracování magiců na PC
  • Nový mód Archenemy
  • Za málo peněz hodně zábavy
  • Příliš málo změn oproti minulému dílu

Herní karta

Loni vydaná hra Duel of the Plainswalkers byla konečně to pravé převedení "magiců" na počítače, na které fanoušci tak dlouho čekali. Žádné pseudoakční splácaniny, žádné marné pokusy zakomponovat do hry příběh, ale čistě a pouze zpracování samotné karetní hry, které se od skutečné předlohy lišilo "jenom" nemožností sestavit si vlastní balíky.

Magic

Pro ty, kterým se nechce investovat horentní sumy do nákupu drahých kartiček, tak šlo o ideální možnost zahrát si jednu z nejpopulárnějších karetních her na světě. Po necelých dvanácti měsících mi Steam profil nemilosrdně ukazuje 132 odehraných hodin. Více asi netřeba dodávat.

Jaké novinky tedy přináší verze pro letošní rok s plným názvem Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012? Rovnou si řekněme, že jich mnoho není. Zbytečné intro, mírně upravená grafika, urychlení a vůbec celkové odladění hry. Samozřejmě tu jsou i další balíky se spoustou nových karet a schopností, multiplayerový mód Archenemy (viz. infobox) a nějaký ten achievement. A to bude asi tak všechno.

Pokud jste doufali v nějaké rozšíření možností editace herních balíčků, čekejte zase dál. A pravděpodobně se nedočkáte nikdy. Majitelé licence Wizards of the Coast by byli blázni, kdyby odváděli hráče od svého zlatého dolu, jakým M:TG v současné době bezesporu je.

Magic

Jelikož už jde o druhý díl, musíme na hru pohlížet přísnějším okem a nad čím se minule v záchvatu extatického nadšení jen tak mávlo rukou, už tentokrát opravdu naštve.

Nejzásadnějším problémem je asi nevyváženost balíků. Ač jsou všechny barvy zastoupeny rovnoměrně a balíčky jsou sestaveny opravdu s rozumem, dá se jednoduše říci, že některé jsou o dost silnější než ty druhé. Ve výsledku to znamená, že pokud chcete sbírat body do statistik, musíte zůstat u prověřených "vampírů", "elfů" nebo "artefaktů", což silně poznamenává variabilitu jednotlivých partií.

Časem zase určitě přibudou nové, čímž se situace o něco zlepší, ale pořád platí, že s těmi pomalejšími balíky budete potřebovat mnohem více štěstí a umu než s těmi rychlými.

Magic

Umělá inteligence stále dělá nepochopitelné kiksy, za to jí ale často přijde ta správná karta ve správný čas. Nemáme žádné důkazy, ale zdá se, že jediný rozdíl mezi obtížností Normal a Hard je v míře počítačového "štěstí" a nikoli v umění hrát lépe. Ale o singleplayeru tato hra nikdy nebyla a po rychlém projetí kampaně a odemčení všech balíků se mu už naštěstí vůbec nemusíte věnovat.

Archenemy

Tou největší (a zlí jazykové by klidně mohli tvrdit, že i jedinou) novinkou je nový mód Archenemy, kde hrají tři proti jednomu. To by samozřejmě nebylo moc fér i přes dvojnásobný počet životů, které má osamělý hráč. Tím zlomovým prvkem jsou tzv. schémata, která se spouštějí na začátku každého kola a pro arcilotra znamenají vždy zásadní výhodu. Tu si může nalízat plnou ruku nových karet, tu získá na svoji stranu nějakou obrovskou příšeru, země do hry nebo cíleně poškodí některého ze soupeřů.

Jedině dokonale sehranou spoluprací všech tří lidí se dá vyhrát, což může být problematické v případě, že nemáte kvalitní spoluhráče, nebo ještě hůře, jste-li odkázáni na pomoc umělé inteligence. Bohužel si ale nejde vyzkoušet roli Archenemy osobně, což je nepochopitelné omezení.

Technicky hra vypadá skvěle: všechny karty jsou opět přítomny ve vysokém rozlišení, ovládání je opravdu intuitivní, nově lze i nastavovat pohled na plochu, což je obzvláště v případě her v týmech nesmírně užitečné. Zvuky a hudba ujdou, ale dříve nebo později je stejně stáhnete na nulu a budete se věnovat poslechu své muziky.

Mnohem horší je ale špatně udělané multiplayerové lobby. Připojit se k volné hře je často práce na několik minut. Dát si jednu dvě hry před spaním tak již není tak snadné jako dříve. Nezbývá než doufat, že to bude odstraněno s nejbližší opravou.

Magic

Celá recenze má sice poněkud negativní nádech, ale faktem zůstává, že Duels of the Plainswalkers zůstává i v roce 2011 tou nejlepší adaptací karetní hry Magic: The Gathering na počítače. A pro všechny, kteří nemají možnost hrát pravidelně s přáteli či na turnajích, je také nejjednodušší a nejlevnější variantou.

Vždyť hra stojí necelých deset dolarů, což je méně, než byste v reálu zaplatili za dva boostery (rozšiřující balíčky s kartami), s nimiž si stejně nezahrajete. Takže i tentokrát je to jednoznačně palec nahoru, propříště už bychom ale uvítali více novinek.


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 298 čtenářů

Témata: s-karta, Steam