Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NOX - tipy a triky do světa meče a magie

  12:00aktualizováno  10. ledna 2001 11:17
Do světa Noxu se můžete podívat se třemi velice odlišnými postavami, každá z nich má samozřejmě své silné stránky i slabiny. Je snadné se v nepřeberném množství schopností a kouzel ztratit, a to už vůbec nemluvím o takřka nekonečném počtu taktik do deathmatche. Se všemi těmito věcmi vám snad pomůže následující článek.

NOX

Válečník
Hlavní síla tohoto klasika je v přímém boji, prostě je rychlý a hodně vydrží. Nemá k dispozici žádná kouzla ani možnost klást pasti, a o to důležitější je pro něj vybavení a ovšem zvláštní schopnosti. Zde je jejich přehled:

Berserker Charge (berserkerův výpad) - Válečník vyrazí kupředu dvojnásobnou rychlostí a s dvojnásobnou silou nabourá do cíle. Dobré proti silným, pomalým potvorám (štíři na začátku, golemlové později). Když mine protivníka, obvykle nabourá do zdi a utrpí větší zranění.

Eye of the Wolf (vlčí oči) - Ultradůležité dočasné vylepšení zraku. Jsou vidět skryté věci, od chodeb přes pasti až po neviditelné protivníky. Také pomáhá ve tmě.

Harpoon (harpuna) - "Přitahovačka", taktika podobná jedné japonské zbrani. Bojovník si jednoduše nabodne protivníka na hák a přitáhne k sobě, za účelem rozsekání. Skvělé proti zdrhajícím protivníkům (lučištníci, kouzelníci). Též v multiplayeru hojně užívaná.

Tread Lightly (lehký krok) - Tichá chůze "na špičkách", která by se spíše hodila ke zloději. Zatímco takto pochodujete, nespustíte žádné pasti a nepřátelé vás neslyší (nesmíte ale běžet). Dobré pro úvodní překvapivý útok, ale berserkera jsem měl pro tyto účely radši. Zato jde o nedocenitelnou pomůcku proti pastem.

War Cry (válečný pokřik) - Příšerný řev znehybňuje omráčením slabší nepřátele, a skrze zmatení znemožňuje i silnějším sesílání kouzel. Naprosto nutná věc proti kouzelníkům, ale již na počátku ve skřetích jeskyních budete řvát jako na hokeji, je-li vám život milý. Rozsah účinků je bouhžel dost omezený.

Tipy do multiplayeru pro Válečníka
- Válečník je od začátku do konce závislý na svém vybavení. Hned od začátku si udělejte přehled o aréně, aby jste věděli kde co hledat.

- Často se dívejte na svět Vlčíma očima, neviditelných kouzelníků si užijete, a k tomu se vyžívají v kladení pastí. Na kritických místech (úzké průchody a plošinky...), nebo máte-li podezření, použijte rovnou Lehký krok.

Proti válečníkům: Jednoduché - kolegu sejmete nejlépe tak, že provedete berserkrův výpad dříve než on. Jinak je to o tom, kdo má lepší vybavení.

Proti kouzelníkům: Pravidlo číslo jedna: jak uvidíte kouzelníka, zařvěte. Jsou to nebezpečné bestie, jednak ti chytřejší neustále používají neviditelnost, jednak jejich okolí může být zapastěné, a konečně mají obrovský repertoár kouzel téměř proti všemu co jste schopni vymyslet. Vlčí oči mějte neustále zapnuté. Harpuna funguje dobře na začátečníky sesílající firebally a magic missles, dá se říci, že jakmile dostanete magika na dosah, je s ním ámen. Na druhou stranu mají kouzlo Reflective shield, od kterého se odrazí i přitahovačka, a Teleport, díky kterému jsou neuvěřitelně mobilní. Proto se příliš nevyplatí na kouzelníka naběhnout - s velkou pravděpodobností se přemístí a vy skončíte na zdi nebo v lávě. Všemu tomu se dá vyhnout, jen pokud je zbavíte magických schopností bojovým řevem.

Proti zaklínačům: Zde naopak fungují harpuna i výpad skvěle. Zaklínači jsou dobří v boji na dálku, z čehož plyne že se musíte dostat co nejrychleji k nim. Mají silná kouzla, která se ale dlouho sesílají, luky, a často silné pomocníky, o chodících pastech (bombeři) nemluvě. Na posledně jmenované platí, pokud pobíháte kolem zaklínače ve spirále - jestli vybuchnou, vezmou ho s vámi. Co se pomocníků týče, válečník si s nimi velké starosti dělat nemusí, jediná potíž tkví v tom dostat se přes ně k zaklínači.

NOX

Kouzelník
Magik je asi nejsložitější, ale podle mnohých i nejzábavnější postavou Noxu. Jeho největší silou je veliká spousta kouzel "pro každé počasí", největší slabinou pak životní závislost na magické energii. Dobrý kouzelník musí mít neustále dost many, vědět, jak se tvoří pasti (které mimochodem vidí jen on), mít pořádně nadefinované spell belty a nacvičená komba, a především vědět, co které zaklínadlo umí.

Anchor (kotva) - Zemožňuje teleportaci nepřátel. Naprosto nutné do deathmatche proti kolegům magikům

Blink ("přebliknutí") - Sesilatel je teleportován na náhodné místo na mapě (levelu). Slušné únikové kouzlo, ale klasické teleporty jsou mnohem lepší.

Burn (spálení) - Pod nohama nepřítele vyšlehnou plameny, které zabíjejí pomalu, ale spolehlivě. Pokud ho předtím nějakým kouzlem znehybníte, je o sadistickou smrt postaráno.

Channel Life (převeď životní sílu) - Obnova many ze zdraví. Dobré pouze, pokud nutně potřebujete seslat posledních pár kouzel, nebo pokud máte hodně uzdravovacích a žádné manové lektvary, jinak dost sebevražedné

Confuse (zmatení) - Základní kouzlo, které obětem značně ztěžuje pohyb. Je-li sesláno na jiného hráče, dočasně mu prohodí kontrolky na klávesnici, což pro něj většinou znamená chaotickou smrt. Je dobré ho ihned následovat paprskem smrti nebo bleskem.

Counterspell (protikouzlo) - Likviduje všechna aktivní kouzla ve hře. Je to rychlá a účinná pomoc, když se střetnete se silnějším a lépe připraveným kouzelníkem nebo zaklínačem, ale nezapomeňte že zlikviduje i vaše vlastní kouzla (obranné štíty, apod.). Jde o jedinou účinnou obranu proti Obliterate.

Death Ray (paprsek smrti) - Jedno z nejlepších útočných kouzel. Energetický paprsek, velice účinný a přesný. Má široké pole využití, zejména proti válečníkům a zaklínačským potvorám, prostě je-li něco velké, silné, a pokud možno pomalé, neváhejte a palte.

Detonate Seen Traps (aktivuj viditelné pasti) - Protikouzlo v zapastěných oblastech, které vyhazuje do povětří stacionární kouzelnické pasti a zaklínačské bombery. Má využití obranné i útočné, to druhé pokud někdo naběhne do vámi připravené oblasti a vy mu současnou detonací vší nastřádané magie znemožníte využít uzdravování, apod., aby se přes ni dostal.

Dispel Undead (znič nemrtvé) - Kouzlo důležité v singleplayeru (aby také na když je váš hlavní nepřítel nekromant...). Po seslání okamžitě likviduje všechny viditelné nemrtvé. V multiplayeru se hodí proti zaklínačským Skeleton Lordům. Úspěšnost a počet zničených nemrtvých závisí zřejmě na vaší úrovni zkušenosti.

Earthquake (zemětřesení) - Kouzlo s "širokým polem působnosti". Všichni v určitém rozsahu jsou zraněni padajícími troskami a mají problém s opětovným získáním plné kontroly. Nefunguje ovšem na létavce. Pokud jsem schopen posoudit, Obliterate je mnohem lepší.

Energy Bolt (energetická střela) - Ekvivalent plasmové pušky Dooma. Ničivé a rychlopalné, ale jednotlivé střely vybuchují s větším rozsahem a musí se pečlivě zaměřovat. Dobré na "sniperské" akce.

Fear (strach) - Potvora je vámi tak okouzlena, že si nemůže pomoci a zdrhá. Bouhžel je doba jejího útěku dost krátká, a v deathmatchi vám toto ouzlo příliš nepomůže - snad jen chcete-li zbavit nepřátelského zaklínače silných společníků

Fireball (ohnivá koule) - Nic nového pod sluncem. Plamenná střela, která vybuchuje při kontaktu s první překážkou. Značně účinné, levné na manu, a nevyžaduje příliš dlouhé zaměřování. Řetězec fireballů je jednou ze základních zbraní začátečníků, a i zkušenější ho často používají v pastech či při boji na větší vzdálenost.

Force Field (silové pole) - Nejdůležitější obranné kouzlo, které blokuje polovinu zranění ze všech útoků. VŽDYCKY ho mějte zapnuté.

Fumble (nešikovnost) - Nejbližší potvora upustí všechny předměty které nese, včetně zbraní, lektvarů a brnění. Proti nepřátelským válečníkům není nic lepšího, a v deathmatchi jde o jedno z nejsadističtějších kouzel. Stojí ale dost many.

Haste (rychlost) - Urychlení je velmi dobré kouzlo pro účely útěku i obecně při multiplayerových honičkách. Pokud uvidíte zkušenějšího válečníka, nejdřív ze všeho se urychlete. Jestli zařve, ztratíte na čas magické schopnosti, a to se pak urychlení zatraceně hodí

Inversion (inverze) - Masový zrcadlový štít, který v okamžiku odrazí všechna kouzla zpátky na jejich sesilatele. Teorieticky jde využít proti skupinám kouzelníků, ale jinak nic moc.

Invisibility (neviditelnost) - Troufám si říci, že jde o jedno z nejdůležitějších kouzel vůbec. Pohybujete se neviděni (ačkoliv ne tiše), což doslova a do písmene zachraňuje životy a klade strategickou iniciativu do vašich rukou. Spatřit vás mohou pouze válečníci s využitím vlčích očí, kolegové pomocí protikouzel, a tak podobně. Neviditelnost se přeruší, jakmile sešlěte cokoliv jiného.

Invulnerability (nezranitelnost) - Dočasná nezranitelnost, která je zrušena jakmile zaútočíte. I tak jde o velmi důležité zaklínadlo s využitím v mnohočetných kombech.

Lesser Heal (malé hojení) - Léčivé kouzlo, které vám za trochu many přidá trochu života. Pokud nestojíte u nevyčerpatelného manového sloupu, je lepší používat pro uzdravování lektvary.

Light (světlo) - Vidíte dál, a jste ve tmě lepe viditelní. Do tmavých jeskyní se hodí, ale nutné většinou není.

Lightning (blesk) - Výtečné útočné kouzlo. Lepší druh střely, který můžete snadno sesílat i za pohybu, a především nemusíte mířit - samo "šokuje" nejbližší potvoru. Základní pro všechny deathmatche. Je to také nejlevnější způsob jak likvidovat bombery a válečníky.

Lock (zámek) - Na krátkou dobu uzamkne truhlu nebo dveře, otevřít takový předmět můžete pak pouze vy sami. Veliký žertovný potenciál v deathmatchi (obzvášť proti válečníkům, jsou-li za mřížemi a vy do nich můžete vesele pálit), stejně jako možnost, jak si zajistit bezpečný útěk.

Mark Location (značkovač) - Používá se na označení lokací, kam se potom můžete teleportovat. Budete ho využívat často a hojně, a také je velice dobrý pro tvorbu pastí. Vytvoříte-li past přímo na značce, stačí na nepřítele seslat teleport, a je vystaráno

Missiles of Magic (magické střely) - První a velice slabé útočné koulo, vystřelující pár "mušek". Stačí tak na skřety, v deathmatchi se mu vyhýbejte

NOX

Moonglow (měsíční svit) - Opatříte kurzor vlastním zdrojem světla. "Baterka" na prozkoumávání tmavých oblasí

Obliterate (Zničení) - Nejničivější kouzlo s širokým rozsahem. V cíli zničí všechno a všechny, pokud nepoužívají silná ochranná kouzla nebo nemají to nejlepší brnění. Hodně se používá v pastech, neboť jeho sesílání ve stísněných prostorech je sebevražda.

Protection from Electricity (ochrana před elektřinou) - Dočasná imunita vůdči bleskům, šokům a podobně.

Protection from Fire (ochrana před ohněm) - Dočasná imunita vůdči ohni, fireballům a podobně. Také pomáhá v lávových oblastech.v

Protection from Poison (ochrana před jedem) - Dočasná imunita vůdči jedu. Hodí se hlavně do míst, kde je hodně jedovatých potvor, ale s dostatkem lektvarů je nepotřebné.

Pull (zatáhni) - Přitahovačka pro čaroděje. Toto kouzlo může přiblížit unikající potvoru nepříteli, ale k většímu užití dojde pouze v pastech (tam zaručuje, že cíl utrpí větší zranění, protože bude stát v epicentru výbuchu). Čaroděj prostě není v boji zblízka nijak dobrý

Push (zatlač) - Opak předešlého kouzla. Tohle pro změnu odstrkuje nepohodlné potvory a protihráče. Ačkoliv ho můžete využít k útěku či k udržení nepřítele v lávové jámě, jeho použití není nejširší

Reflective Shield (zrcadlový štít) - Základní ochrana proti kouzlům, která funguje jako štít před čarodějem, odrážející na něj seslané nechutnosti zpět na jejich původce. Výtečná ochrana a do deathmatche nutnost, zvláště dobře unguje proti fireballům.

Ring of Fire (ohnivý prstenec) - Diablovská Nova v ohnivém pojetí. Kolem vás se vytvoří rychle se rozšiřující kruh plamenů. Ničivé. Jste-li obklíčeni, toto kouzlo dokáže hodně rychle změnit poměr sil.

Shock (šok) - Kouzelník se doslova nabije statickou elektřinou, a tu může ručními údery předávat dál. Kdo ho trefí, také schytá drobnou ránu. Protože zvyšuje schopnosti kouzelníka pro souboj zblízka, na který ale obecně předpoklady nemá, není Šok příliš dobrým kouzlem

Slow (zpomalení) - Velmi klasické zaklínadlo, způsobující že se i z nejrychlejšího válečníka stane pomalá mátoha. Docela se hodí, neboť máte více času na priotiútok a nemusíte se obávat pronásledování. Také dobré do pastí, které nemají zabít ale naštvat.

Swap Location (vyměň místo) - Podivný druh telepiort, který vám vymění místo s nejbližší potvorou či oponentem. K využití snad jen, pokud vás kolega kouzelník zamknul, nebo pro unikání z pastí.

Tag ("Hra na babu") - Tímhle si ozbnačíte cíl, který pak můžete sledovat na mapě. Větší smysl tohoto kouzla jsem nepochytil.

Telekenisis (telekineze) - V mnoha hrách existuje něco podobného - podavač předmětů na dlouhou vzdálenost. Zde má ovšem využití širší: kurzorem se můžete telekineticky odstrkovat od zdí, a přesměrovávat válečníky provádějící erserkerův výpad do zdi nebo do lávy...

Teleport - Veledůležité kouzlo. Vy nebo váš cíl se přemístíte se na předem označenou lokaci (kouzlem Mark Location). Důležité pro úniky, doplňování zásob, a somozřejmě jako útočné kouzlo, pokud jste na značkovač umístili past.

Teleport to Target (teleport na cíl) - Další důležité a hojně užívané kouzlo, dávající vám obrovskou výhodu co se týče mobility. Přemístíte se tam kam ukazuje váš kurzor. V deathmatchi je nesmírně důležité zůstat v pohybu, což toto teleport na cíl zaručuje. Protože vás, jste-li neviditelní, nepřátelé vidí odcházet ale nikoliv přicházet, je dobrý trik teleportovat se do rohu místnosti - všichni si budou myslet, že jste kamsi utekli, ale vy jim můžete vesele vpadnout do zad.

Trigger Trap (spustit past) - Spustí nejbližší past, ať už jí vidíte nebo ne. Hodí se především na zabíjení zaklínačských bomberů.

Wall (Zeď) - kouzlo pro stacionární obranu. Stěnu, kterou vytvoříte, lze samozřejmě zničit ručně, a pokud zemřete, zmizí s vámi. Dobrá věc s širokým využitím.

Tipy do multiplayeru pro Kouzelníka
Magik má tak obrovské množství možností, vyplývajících z velkého počtu kouzel, že je zde nelze ani vyjmenovat. Zmíním se proto jen o základních pravidlech a tipech do začátku, později si jistě vyvinete vlastní taktiku.

- Pravdilo číslo jedna: Vždy choďte neviditelní

- Pravidlo číslo dvě: Vždy mějte zapnuté silové pole

- Do základní sestavy doporučuji Blesk, Fireball, Teleport na cíl a Reflective shield. Viz popis jednotlivých kouzel. Také by jste měli mít "po ruce" Teleport + Mark Location, Obliterate, Haste a Counterspell.

Proti válečníkům: Je dobré připravit si zvláštní spell belt proti válečníkům. Potřebujete do něj Confuse, Fumble, Energy bolt, Haste a Telekinezi nebo teleport. Fumble vám sebere polovinu many, takže s ním šetřete - válečníci se většinou dají snadno zabít Confuse + Energy bolt. Hlupáky co se na vás rozběhnou překvapíte teleportem nebo telekinezí, a pokud by na vás měli zařvat, velmi pomáhá být předtím urychlený. Kombo Zmatku a Střely se hodí proti jakékoliv silné potvoře, zvl. proti golemům.

Proti kouzelníkům: Nejsložitější jsou kolegové. Musíte mít připraven jednak blesk (kterým nemusíte mířit), jednak Reflective shield odrážející nepřítelova kouzla, a jednak Counterspell proti Obliterate. Firebally vybuchují i při kontaktu s bleskem, takže pokud jich hodíte na "bleskometčíka" několik, pravděpodobně nevydrží. Na čaroděje používající firebally zase pomáhá Reflective shield, zvláště pokud se teleportujete těsně k němu (nemá pak čas uhnout, pokud ano, upečte ho bleskem). Má-li zmíněný zcadlový štít váš protivník, teleportujte se za něj a vystřelte blesk. Opakujte to několikrát, nestihne se otáčet a zemře. A důležité je hned na začátku zbavit nepřítele možnosti se teleportovat, a to Anchorem. A zkušené kolegy je nejlépe teleportovat do předem připravené pasti.

Proti zaklínačům: V zásadě potřebujete silné útočné kouzlo proti zaklínačem vyvolaným potvorám, které je nejprve třeba zpomalit (tedy Energy bolt nebo Fireball a Confuse). Fireball je asi nejlepší proti zaklínačům samotným, zvláště proti těm co se pokouší o lukostřelbu - dvě ohnivé koule usmaží i zaklínače v plné zbroji. A nezapomente mít Reflective shield nebo Counterspell proti "silám přírody" (zaklínačova kouzla Force of Nature a Fists of Vengance).

NOX

Zaklínač:
Zaklínači zdaleka nejsou jenom kříženci mágů a válečníků. Mají mnoho výhod, od možnosti zmamovat příšerky a posílat je na bývalé pobratimy, přes poměrně silnou magii, až po luky a jiné nástroje boje na dálku. Problém je v podstatě jen náročnost některých kouzel na manu a nutnost zadávat potvůrkám rozkazy dle situace. Zaklínači mají také možnost tvořit bombery, chodící pasti (či spíše miny), kteří je pak provázejí, nebo se (dle rozkazu) vydají na samostatný pochod ve stylu "vyhledej a znič".

Beholder - Přivoláte si na pomoc známou ďábelskou mnohookou kouli, která zabíjí nepřátele vrháním energy boltů. Velmi silný (a "drahý") pomocníček.

Carnivorous Plant (masožravá rostlina) - Přivolá nepohyblivou kousavou kytku, která vyčkává na kolemjdoucí. De facto se jedná o past. Je nejlépe ji vyvolávat v hodně zalesněných oblastech, kde je dostatek kamufláže.

Charm (zmámení) - naprosto zásadní kouzlo, s jehož pomocí můžete podrobovat potvory své vůli. Funguje na nejbližší příšerku, a potřebujete k tomu svitek s popisem kouzla.

Cure Poison (protijed) - Vakcína proti otravě, hojně využívaná.

Greater Heal (velké hojení) - Silnější verze malého uzdravovacího kouzla, která se poměrně hodí u manových kamenů. Jinak jsou lepší lektvary

Ember Demon (uhlíkový démon) - Rychlý, silný a zákeřný ohnivý démon. Plivou ohaň, na blízko používají drápy. Po své smrti explodují s poměrně velkým rozsahem. Výtečná potvora proti válečníkům.

Fist of Vengeance (pěst pomsty) - Jedno ze základních útočných kouzel zaklínače. Z nebe spadne "meteor", veliká kamenná pěst která exploduje na cíli. Nemusí se zaměřovat, silné, jen trochu pomalé na vyvolání. Skvělé proti čarodějům nebo silnějším potvorám. Doporučuji koombinovat s kouzlem Stun.

Force of Nature (síla přírody) - Zelený "fireball", velice ničivý, bouhžel trochu náročný na manu. Hodí se proti válečníkům a silnějším nepřátelům, na kouzelníky ho raději nezkoušejte, mají svůj zrcadlový štít a mohli by ho na vás odrazit.

Ghost (duch) - Nemrtvý, který dotekem paralyzuje kohokoliv se dotkne. Je to tedy dobrý průzkumník, a to i do arény.

Giant Leech (obří pijavice) - Nepříliš silná a nepříliš rychlá potvůrka, kterou budete hojně potkávat na začátku hry.

Infravision (infravize) - Podobné válečnickým "vlčím očím", dovoluje vám prohlédnout temnotu, a především odhalit nepřátelské pasti a neviditlné kouzelníky. Velmi důležitá věc do deathmatche.

Lesser Heal (malé hojení) - Výměna trochy many za trochu zdraví. Jak už bylo řečeno, není potřebné dokud máte lektvary

Light (světlo) - Vidíte dál, a jste ve tmě lepe viditelní. Do tmavých jeskyní se hodí, ale nutné většinou není.

Mechanical Flyer (mechanický létavec) - Létající hodinový strojek připomínající netopýra. Střílejí na dálku, nebojují zblízka. Zaklínač má ale v repertoáru i lepší potvory.

Mechanical Golem (mechanický golem) - Výtečný ochránce, nesmírně silný a těžko zničitelný. V deathmatchi se ale uplatní spíš jako "klamný cíl", jehož úkolem je nepřítele zpomalit a dát vám tak čas ho sejmout nějakým silným kouzlem.

Meteor - Podobně jako u pěsti pomsty, z nebe spadne velký lávový kámen. Jediný problém je, že tou dobou už asi nepřáítel nebude stát na kýženém místě, takže ho musíte nejprve znehybnit Stunem. Dobře se hodí do bomberů

Mimic (metamorf) - Příšerka vypadající jako truhly. De facto jde o nebezpečnou kousavou past, kterou využijete hlavně v multiplayeru

Moonglow (měsíční svit) - Opatříte kurzor vlastním zdrojem světla. "Baterka" na prozkoumávání tmavých oblasí

Pixie Swarm (motýlí víly) - Tohle opravdu nejsou něžná stvoření. Roj zuřivých "sršňů", kteří krouží kolem vás, a jakmile vidí nepřítele, jdou po něm. Létají, pochopitelně. Obtěžují vždy toho nejbližšího nepřítele. Jediná nevýhoda je, že jsou velice slabé (vždyť jde o první útočné kouzlo) a moc dlouho s vámi nevydrží.

Protection from Electricity (ochrana před elektřinou) - Dočasná imunita vůdči bleskům, šokům a podobně.

Protection from Fire (ochrana před ohněm) - Dočasná imunita vůdči ohni, fireballům a podobně. Také pomáhá v lávových oblastech.

Protection from Poison (ochrana před jedem) - Dočasná imunita vůdči jedu. Hodí se hlavně do míst, kde je hodně jedovatých potvor, ale s dostatkem lektvarů je nepotřebné.

Skeleton Lord (kostlivec válečník) - Nemrtvý rytíř, poměrně silný a mnohem rychlejší než golemové. Je dobrý na akce typu vyhledej a znič, a více těchto potvor vám zajistí slušnou "ochranku". Jediná nevýhoda je, že čaroděj disponuje kouzlem Dispel Undead, kterým se jich snadno zbaví.

Stun (omráčení) - Základní kouzlo zaklínače. Cíl je dočasně znehybněn, a nemůže se ani hýbat ani útočit (sesílat kouzla bouhžel ano). Je to to první co by měl invokovat bomber, stejně jako to první čím by jste měli sejmout válečníka. Úspěšnost proti čarodějům schopným teleportace už bouhžel není tak velká.

Toxic Cloud (jedovatý oblak) - Zabijácké kouzlo na jakékoliv dýchající potvory (tedy ne na nemrtvé). Na určeném místě chvíli stoupají ze země jedovaté výpary. Není to kouzlo v multiplayeru příliš používané, neboť s jedem se lze snadno vypořádat lektvary i zaklínadly.

Vampirism (upíří dotek) - Sesilatel získává po určitou dobu zdraví ze všech svých úspěšných útoků. Dobré je kombinovat toto kouzlo se silným lukem, bouhžel netrvá příliš dlouho.

Tipy do multiplayeru pro Zaklínače:
Zaklínač je postava dosti univerzální, a všechny jeho strategie rovněž nelze na tomto místě obsáhnout. Platí pro něj, že čím dříve si sežene pořádnou zbraň a vybavení, tím lépe, ale není na nich absolutně závislý.

- Najděte si hned od začátku skupinu manových kamenů, kde si nakouzlete společníky "do zásoby". Čím víc různých druhů potovr tím líp, snižuje se tak šance že váš nepřítel dokáže adekvátně reagovat.

- Často používejte infravizi. Neviditelní kouzelníci a pasti jsou pro vás velmi nebezpečné.

- Bombery (naložené klasicky omráčením a nějakým ničivým kouzlem, ale skvělé překvapení pro protivníka jsou i bombeři vyvolávající potvory) je lépe nechat pobíhat s sebou, na misi "vyhledej a znič" se rychle rozdělí a nepřátelé je snadno zvládnou. Nevoďte jich s sebou ale příliš, a jakmile vyrazí po nepříteli, kliďte se z cesty, jinak by jste mohli nepříjemné zranění schytat také.

Proti válečníkům: Pohyblivost je základ. Tyhle řezníky si nesmíte pouštět k tělu, udržujte je v bezpečné vzdálenosti pomocí doprovodné gardy nebo kouzlem Stun. To vůbec funguje na bojovníky skvěle, a následované meteorem nebo něčím podobným znamená rychlou smrt.

Proti kouzelníkům: Kouzelníci jsou dost nebezpeční, musíte často používat infravizi, a být připraveni se jich rychle zbavit lukem nebo skrze Fist of vengance. Kvůli jejich možnosti odrážet či rušit kouzla je nejlépe po nich jít fyzickou zbraní nebo skrze služebníka. Létající a rychlé potvory mají proti čarodějům největší šanci na úspěch. Problém bývá s omračováním - pokud vám Stun rovnou neodrazí, může se teleportovat, takže jestli ho zkoušíte musíte ho v rychlém sledu doprovodit něčím hodně ničivým.

Proti zaklínačům: Na kolegy jsou asi nejlepší zbraní bombeři, rychlý pohyb, a střelba z luku. Vaše osobní gardy se pravděpodobně střetnou mezi sebou, zatímco bombeři dokáží velmi rychle vyčistit prostor. Úplně nejlepší je zaklínače zahnat do rohu a vyhodit do povětří Pěstí pomsty. Síla přírody na potkání také není špatný nápad, a jinak jde o to, kdo rychleji sešle Stun.

To je pro dnešek vše. Přeji dobrý lov!

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.