Nvidia má engine pro realtime raytracing

  • 38
Od okamžiku, kdy se firma Intel poprvé zmínila o svém chystaném grafickém superprocesoru Larrabee, zaklíná se neustále, že pro tvorbu her bude chip využívat technologii raytracingu v reálném čase. Tedy technologii známou spíše z fotorealistických renderů. Naproti tomu výrobce grafických karet Nvidia snahy Intelu o realtime raytracing jako metodu při tvorbě her kritizoval. Nyní Nvidia představila svůj engine Optix, který má umožnit právě technologii realtime raytracingu na grafických kartách.

raytracingOd okamžiku, kdy se firma Intel poprvé zmínila o svém chystaném grafickém superprocesoru Larrabee, zaklíná se neustále, že pro tvorbu her bude chip využívat i technologii raytracingu v reálném čase. Raytracing jako takový známe přitom zatím spíše z fotorealistických renderů, než z her.

Naproti tomu výrobce grafických karet Nvidia snahy Intelu o realtime raytracing jako metody při tvorbě her kritizoval. Nyní Nvidia představila svůj engine Optix, který má umožnit právě technologii realtime raytracingu na grafických kartách. Optix je založen na Quadro-FX kartách a vedle tvorby her je zaměřen na využití v automobilovém průmyslu či při optických simulacích. Vzhledem k neustálému snění nadšenců o fotorealistické grafice, je tato zase o kousíček blíže.

Zdroj: PCGH


Témata: Intel