Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O.R.B. - o rok později, o rok lépe

  12:00aktualizováno  12:22
Jak jsme vás včera informovali, vývoj hry O.R.B. zdárně pokračuje, a to navzdory ročnímu zpoždění. Tvůrci ale nehodlají až do letošního listopadu jen tak nečinně sedět a chystají do hry přidat pár opravdu zajímavých vylepšení. Začali jsme se tedy pídit po nových podrobnostech a zde je výsledek.

O.R.B. Včera jsme vám přinesli krátkou zprávu o tom, že vývoj hry O.R.B. od společnosti Strategy First se sice znatelně zpozdil, ale tvůrci jej rozhodně nehodlají odsunout na vedlejší kolej nebo nedejbože zcela zrušit. Řekli jsme si, že by byla škoda vše odbýt pouze několika řádky a neinformovat vás o tom, jak se roční prodlení projevilo na kvalitě hry, nových prvcích a podobně. Proto jsme se začali pídit o dalších podrobnostech, a ačkoliv tvůrci příliš sdílní nejsou a většinu detailů střeží žárlivě jako Othello svou milou Desdemonu, pár zajímavých věcí se nám zjistit podařilo.

Nejprve si připomeňme, co je O.R.B. vlastně zač. Když prozradíme, co ona zkratka znamená, hodně napovíme. O.R.B. totiž značí Offworld Resource Base, což přeloženo do češtiny znamená "mimoplanetární těžařská základna". Je tím pádem patrné, že se jedná o vesmírnou realtimovou strategii s těžbou základních surovin. Příběh se točí kolem dvou ras, jež o sobě navzájem až do nedávné doby nevěděly, jejich dvou planet a pásu asteroidů, ze kterých těží nezbytné suroviny. Děj samotný zde však rozebírat nebudeme - nic se na něm od minule nezměnilo, takže pokud máte zájem se o něm dozvědět něco více, můžete si podrobnosti přečíst zde. My zatím přejdeme k podstatnější části, kterou je názor samotných pracovníků Strategy First ke zdržení vývoje.

O.R.B. Asi nejlépe vyjádřila mínění samotných vývojářů jedna ze zaměstnankyň - Christina Ginger. Ta prohlásila: "Můžeme nyní využít luxusu, který nám poskytuje tento čas navíc, a přidat do hry více vizuálních efektů a doplňkových funkcí. To je jeden z pozitivních rysů odložených vydání." Je tedy zřejmé, že tvůrci nehodlají vydat hru s původně plánovaným enginem, ale chtějí na něm provést markantní změny, hlavně co se grafických efektů týče. Vzhledem k tomu, že již první zveřejněné screenshoty vypadaly velice zajímavě, mají se hráči-estéti opravdu na co těšit.

Potěšující je také ono oznámení, že do hry budou implementovány další doplňkové funkce. Podle našich informací by se mělo jednat především o vylepšení stávajícího ovládacího rozhraní, které by se jinak mohlo někomu zdát poměrně složité. Jistá netradičnost interfacu však bude nezbytná, protože O.R.B. nebude ztvárněn jako většina jiných realtimových strategií. Bude kompletně trojrozměrný s plně dynamickým prostředím, a to v plném významu těchto slov. Řečeno prostým jazykem, pohybovat se budete nejen do stran a vpřed či vzad, ale také nahoru a dolů (pokud ve volném vesmíru vůbec je nějaké "nahoře" a "dole"). K tomu si připočtěte, že rozestavení objektů (asteroidů, planet apod.) není fixní, ale vše je v neustálém pohybu. Intuitivnost ovládání je v takovémto případě naprosto nezbytná, protože jinak by po titulu sáhli pouze skalní příznivci žánru, které neodradí složité rozhraní a stovka věcí, na které je zapotřebí se neustále soustředit. Není tedy žádný div, že právě tímto směrem O.R.B. napínají tvůrci maximum svých sil. Uznávají přitom, že každému z nás může vyhovovat jiný způsob ovládání, a tak nám i zde chtějí ponechat co největší svobodu výběru.

Od ostatních RTS by se měl O.R.B. lišit (kromě již zmíněného ztvárnění) také tím, že se snaží odpoutat od zaběhaného schématu, kdy si v klidném místě poblíž zdrojů surovin vybudujete základnu, postavíte si silnou flotilu a tou následně rozdrtíte svého protivníka. Zde takovou možnost mít nebudete. Částečně z důvodu, že všechny objekty jsou v pohybu a není tedy možné být neustále "blízko surovin", částečně pak i proto, že zdroje budete muset pracně hledat a bránit je ve chvílích, kdy z nich budete těžit. Nezávisí tedy na tom, jak rychle dokážete vybudovat silnou flotilu, ale na tom, zda dokážete využít momentálního rozestavení asteroidů, planetek a ostatních objektů ve svůj prospěch. Tím je zaručeno, že hra vás nepřestane bavit ani ve chvíli, kdy budete mít úspěšně splněny všechny mise, a budete ji tedy moci hrát znovu od začátku.

Samozřejmě, že to nejsou všechna lákadla, která na nás tvůrci tohoto titulu mají. Bohužel, zatím je podle jejich názoru příliš brzy uveřejňovat něco o dalších prvcích, jakým je například ztvárnění kampaní (ty by měly být velice originální), detailech o ovládání či grafice, rozloze jednotlivých lokací a podobně. Na to si holt budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím doufejme, že nedojde k žádným dalším větším zdržením a že bude O.R.B. opravdu tak zajímavý, jak se zatím zdá být.

Autor:
Témata: Asteroid, Planetka
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...