Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prezident Obama: Hry mohou vyučování přiblížit mladým lidem

  12:50aktualizováno  12:50
Lidé by obsah měli nejen konzumovat, ale i vytvářet, tvrdí americký prezident Barack Obama. Význam internetu a her v moderní kultuře považuje za pádné důvody pro výuku programování. Studenti by měli chápat, jak vytvářet programy, menší aplikace i hry.

Americký prezident Barack Obama, ilustrační fotografie | foto: Reuters

Obama proto chce podpořit zavedení programovacích kurzů do amerického školního systému. "Snažím se ujistit, že spolupracujeme se školami napříč celou zemí, aby školní zážitky byly pro mladé lidi relevantní. Někteří z nich neabsolvují čtyři roky na vysoké škole či další studium," řekl Obama ve videu pro Google+.

"Chci se ujistit, že víme, jak věci vytvářet, nikoliv je jen konzumovat," tvrdí americký prezident. V potaz je prý třeba brát rozšířenost počítačů i internetu, jejich význam v ekonomii a popularitu mezi dětmi.

Jako zářný příklad Obama uvádí zakladatele Facebooku, kterým je Mark Zuckerberg. Ten se totiž k programování dostal skrze zálibu v počítačových hrách a ve výsledku to pro něj znamenalo úspěch.

Obama zájem o hry vnímá jako způsob, jak současné studenty sblížit s řadou vědeckých disciplín. Například s matematikou. A chce do středních škol proto zavést kurzy spojené s tvorbou her.

Autor:




Nejčtenější

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Další z rubriky

World of WarCraft: Mists of Pandaria
World of WarCraft ztratil 1,3 milionu předplatitelů, nejvíce v Číně

Populární on-line hra na hrdiny World of WarCraft zaznamenala za čtvrt roku propad 1,3 milionu předplatitelů. Aktivní předplatné má nyní 8,3 milionu hráčů.   celý článek

On-line karetní hra Coraabia
Česká on-line karetní hra Coraabia přechází do otevřeného betatestu

Vývojářský tým projektu Coraabia žije především z nadšení. Hra totiž vzniká téměř bez finančních prostředků, přesto však usiluje o profesionální zpracování a...  celý článek

Na webu internetového obchodu Amazon.de lze objevit PC verzi titulu Grand Theft
Prodejci do seznamu her zařadili PC verzi Grand Theft Auto V

Prodejci v Německu a Rakousku do seznamu her zařadili PC verzi hry Grand Theft Auto V. Objevit ji lze například v německé verzi obchodu Amazon i na serveru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.