Herní vývojáře čeká citelná změna. Unreal Engine 4 bude za předplatné

  • 4
Licencování přední technologie Unreal Engine 3 vyšlo na miliony dolarů. Pro většinu nezávislých tvůrců tak její využití nepřipadalo v potaz. K dispozici však byla alternativa v podobě nástrojů UDK, které bylo možné využívat za odvádění 25 % z výnosů nad milion korun.

Situace se však změní s obchodním modelem Unreal Engine 4. "Při zkoumání situace (herního) průmyslu nám došlo, že využíváme zastaralý model," řekl podle serveru Gamastura šéf technologického vývoje Tim Sweeney.

Společnost Epic Games v reakci na to nabídne Unreal Engine 4 za měsíční poplatek ve výši 19 dolarů a pět procent z výnosů. Náklady na využívání technologie tedy odpovídají zhruba 380 korunám. Engine v současné době podporuje tvorbu her pro platformy PC, Mac, iOS a Android.

"Pokud s takovým modelem náš produkt za nic nestojí, nikdo za něj nebude platit," tvrdí Sweeney. Společnost to prý vede k intenzivnější práci na zdokonalování technologie. "K rozhodnutí, zdali jsou to férové podmínky, nás žene světová ekonomika," dodává programátor.

Za předplatné je možné získat zdrojový kód v jazyce C++ a kompletní sadu vývojářských nástrojů, kterou využívá i Epic Games k tvorbě svých vlastních titulů.

"Pro Epic je to odvážný krok. Ale s ohledem na změny v herním průmyslu ho považujeme za adekvátní," říká Sweeney. Krok však povede k ukončení vývoje nástrojů UDK.

Stávající podmínky se nicméně nevztahují na vývoj her pro konzole. K těm se vážou jiné smlouvy, a dohody tak bude třeba uzavírat individuálně.