Obi-Wanova kouzla se světelným mečem

  • 7
První informace o hře Star Wars Episode 1: Obi-Wan jsme vám přinesli už před více než půl rokem, a protože se za tu dobu objevila spousta nových zpráv, nastal čas na další článek - například o ovládání světelného meče nebo o multiplayerových módech.
Star Wars Episode 1: Obi-Wan

První informace o hře Star Wars Episode 1: Obi-Wan jsme vám přinesli už před více než půl rokem, a protože se za tu dobu objevila spousta nových zpráv, nastal čas na další článek. Pokud jste si nepřečetli ten první, můžete to udělat teď a tady, protože to, co se v něm píše, už tady z větší části opakovat nebudu. Jediné, co byste před začátkem čtení tohohle článku měli vědět opravdu nutně, je to, že hlavní postavou hry je mladý Obi-Wan Kenobi a že žánrově spadá Obi-Wan do kategorie akčních her (budiž mu vzdán hold za to, že se nesnaží natáhnout na sebe mimikry akční adventure).

Podívejme se tedy na to, co se o hře vynořilo nového. Jedním z prvků, o kterých se toho donedávna ještě moc nevědělo, je pohybová výbava hlavní postavy. Protože Obi-Wan je primárně third-person akcí, budete moci pohodlně sledovat, jaké výpady a úskoky vaše postava právě provádí. Díky motion capturingu a expertům na bojová umění by taky mělo být na co koukat. Specialitou hry bude ovládání myší - Obi-Wan bude zvládat osm typů pohybů a každý z nich se vyvolává jiným tahem Star Wars Episode 1: Obi-Wanmyši. Pro výpad mečem zleva tak budete muset například zmáčknout levé tlačítko, pohnout myší dopředu a pak doleva a pak teprve tlačítko pustit. Některé pohyby budou útočné, jiné zase obranné - mácháním světelným mečem bude taky pravděpodobně možné odrážet střely, které k vám poletí. Glyph systém, který tento způsob ovládání meče zajišťuje, by tak měl napomoct, aby se hráč cítil s mečem víc spjatý a jeho prožitky v roli učedníka řádu Jedi byly víc opravdové.

Další z věcí, na kterou jsou autoři očividně pyšní, je realistická fyzika objektů a prostředí ve hře. Ovládnutím síly například budete moct vrhat po protivnících různé předměty, které se budou realisticky odrážet či rozbíjet (a pokaždé trochu jiným způsobem). Co se týče druhů prostředí, zdá se, že hra vás zavede do všech, které byly k vidění ve filmu, kromě jediného - podvodní říše. Navrch pak přidá ještě některé další lokality, které ve filmu nebyly. Ze známých postav uvidíte třeba Qui-Gon Jinna, Jar-Jar Binkse, královnu Amidalu, její dvorní dámu Padme a pochopitelně vrchního padoucha Dartha Maula. S nimi i s dalšími NPC bude možné hovořit; další interakce adventurního či RPGčkového typu už se omezuje jen na Star Wars Episode 1: Obi-Wansbírání předmětů. Ve hře nebude možnost něco nakupovat nebo prodávat.

Za zmínku stojí i způsob implementace síly do hry - ta se bude vyvolávat jediným tlačítkem, které bude hráč mačkat společně s nějakou jinou akcí, například klávesa pro skok stisknutá společně s klávesou pro vyvolání síly vytvoří "silový" skok. Seznam silových dovedností ještě není úplný, ale mělo by jich být kolem patnácti včetně například knokautování nepřátel na dálku, bumerangovitého vrhání meče, zrychlení všech vašich pohybů nebo léčení. Vyjasnily se i kontury multiplayerové hry - hrát budete moct za kteroukoliv z následujících postav: Obi-Wan, Qui-Gon, droid, voják z planety Naboo nebo Sith Lord. Zvláštním módem bude hra nazvaná Protect the Queen, v němž se hráči rozdělí na dvě skupiny a budou se snažit buďto královnu někam bezpečně eskortovat nebo převozu naopak zabránit. Na Obi-Wanovi se pracuje už někdy od listopadu 98 a finální verze bychom se mohli dočkat někdy v prvním čtvrtletí roku 2001.