Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Objeví se Score ještě někdy na stáncích?

  12:01aktualizováno  11. února 2001 8:43
Minulý týden mělo vyjít Score, ale na stáncích se neobjevilo. Namísto toho byla na webu Bohemia Interactive zveřejněna zpráva o problémech vydavatelské společnosti a o pozastavení vydávání na neurčito. V kuloárech se začalo mluvit o krachu. Jaká je tedy současná situace? Zkrachuje Score, nebo ještě někdy vyjde?

Žil byl jeden paperbackový magazín o počítačových hrách, který byl svého času nejčtenějším a nejkvalitnějším svého druhu v České republice. Byl totiž jedním z prvních u nás, na jeho stránky psala a píše řada kvalitních autorů a jeho jméno bylo pro mnohé pojmem posvátným. Ano, tušíte správně, tento magazín se jmenuje Score a jeho čtenářská základna stále nepatří mezi nejchudší. I přes občasné zakopnutí, drobné pády či krkolomné kotrmelce si Score žilo na výsluní a fungovalo bez vážnějších problémů s několika málo skandálky až dodnes, v posledních dnech se však jeho vydavatelství trošičku otřáslo v základech, nové Score se neobjevilo na stáncích a před trafikami nastala mezi příznivci tohoto herního magazínu panika. Vezměme to ale popořadě.

V neděli osmého října krátce před desátou hodinou večerní se v mém emailu objevil dopis s titulkem "konec Score v Čechách" od Andreje Anastasova. Neváhal jsem ani vteřinku a co jsem se v něm nedočetl (doslovně citováno z dopisu se souhlasem autora): Věci okolo Score/Art Consulting/Elfmarka a mého otevřeného dopisu panu Hejtmánkovi, se konečně vyjasnily. I přesto, že někteří věhlasní členové herní komunity jako pan Pavlíček z JRC nebo třeba pomatenej Jindra Rohlík totálně odsoudili můj otevřenej dopis jako snůšku lží a nesmyslů, realita ukázala, že buď neměli nebo nechtěli mít dostatek pravdivých informací. Čas dal totiž za pravdu mě. Minulý týden se všechno seběhlo jakoby naráz a opět co možná nejvíce potichu: byl vyhozen Elfmark z Art Consulting a firma Art Consulting je na prodej z důvodů "blíže nespecifikovaných finančních potíží". Další lží? Vůbec ne, tentokrát je všechno přímo od zdroje: v pátek mi totiž volal jeden (ze dvou) majitelů Art Consulting, pan Nick Pendrell, jestli bych náhodou nevěděl o nějakém kupci Art Consulting, protože Elfmark firmu zdecimoval tak dokonale, že už se z toho nevzpamatuje. Okamžitě mi bylo jasné, že je to pokus zoufalého člověka o to, aby svou potápějící se loď rychle prodal. Svědčí o tom fakt, že v sobě vůbec našel tu drzost volat mě, tedy člověku, kterého sám před rokem z firmy vyhodil, dal za pravdu Elfmarkovi a pak na to dojel - boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Jakoby té naivity nebylo dost, volal ten samý den také Honzovi Eislerovi a ptal se ho na to samé a také mu smutně vylíčil, jak jim Elfmark zničil celou firmu. Honza mi pak volal a omlouval se, že mi nevěřil. Všechno, co sem píšu si tedy můžete ověřit i u Iceho, to jest u člověka, který nikdy neměl nic proti Elfmarkovi a tudíž nemá žádný motiv nějak ho potápět. Věc se má tak, že tady nejde o žádné potápění, ale o pouhou (pro mnohé nepříjemnou) pravdu - loď Art Consulting, kdysi mocná korveta v čele s všemocným ředitelem Elfmarkem, se potápí. Velký Olda Hejtmánek a jeho zmatený pohůnek Nick Pendrell rychle hledají kupce, který by byl natolik šílený, aby celou jejich vytunelovanou díru koupil a zachránil je tak od Velkého hladu. Elfmark si někde v teplíčku mne ručičky, jak všechny krásně okradl a kdysi neomylní majitelé si rvou vlasy, komu to před rokem dali za pravdu. Zachovali se jako krysy a pojdou jako krysy, tak to holt na světě naštěstí občas zafunguje.

To bylo 8. října a pak byl chvíli klid po pěšině, alespoň co se podobných výkřiků na veřejnost týče. Lidé ve Score a vůbec v celém Art Consultingu sice klidné spaní neměli, neboť Miroslav Elfmark se prý opravdu zachoval jako skutečný tunelář a společnost údajně připravil o hezkých pár stovek tisíc korun (zasvěcené zdroje hovoří o částce 1 milion korun včetně odstupného) a peníze nebyly. Poněkud chudší byl tudíž i Invexový stánek Score, což lidé nemající zdání o jeho plánované podobě nikterak nepostřehli, neboť zas tak špatně na tom Scorečáci nebyli. A když už to vypadalo, že se situace uklidní, přišel čtvrtek 26. říjen a na webu Bohemia Interactive (mimochodem konečně se na něj dá podívat, neboť byl změněn design) se objevila zprávička následujícího znění: Z důvodu problémů vydavatelské společnosti se vydání nových čísel časopisů SCORE a PSX MAGAZINU odkládá na neurčito.

Já osobně bych si této informace ani nevšiml, neboť noční můry z předchozího designu stránek našeho dominantního distributora počítačových her mi nedovolily vyťukat tuto adresu do webového browseru, řada všímavých čtenářů mě však zavčasu upozornila na zmíněnou informaci a na změnu designu. Navíc všichni, kteří mi na téma Score a jeho další vydávání psali, žádali, abychom na BonusWebu zveřejnili článek obsahující informace o současné situaci ve vydavatelství Art Consulting a hlavně o tom, vyjde-li ještě někdy jejich oblíbený herní magazín či nikoliv. A jejich nervozitě se nemůžeme divit, Score se totiž skutečně neobjevilo na stáncích v původně plánovaném a ohlášeném terminu.

Neváhal jsem tedy a spojil jsem se s Tomíkem Zvelebilem, šéfredaktorem Score, který mi poskytl následující informace. "Časopis Score rozhodně nekončí. Všichni ti, kteří podobné informace rozšiřují, by si je měli nejprve ověřit. Nové číslo Score se na stánky dostane v nejbližších dnech a jeho zpoždění způsobily technické problémy v tiskárně, které souvisejí s tím, že tiskárnu měníme, stejně jako měníme styl a vůbec celé Score, alespoň co se obsahové stránky týče. Obměny nedoznala redakce a ani šéfredaktor se nemění, v čele Score zůstávám i nadále já," sdělil mi Tomáš Zvelebil.

Vzhledem k tomu, že mluvil dosti neurčitě, zajímalo mě ještě, co znamená jeho termín "v nejbližších dnech" a také je-li- budoucnost Score růžová či vyplní-li se nejčernější předpoklady a Score zkrachuje. "Vydávání Score pozastaveno nebylo a pokud vím, ani další časopisy ze stáje Art Consultingu pozastaveny nebyly. Pokud jde o to, jestli Score zkrachuje či nikoliv, to je otázka spíše na naše majitele, já za sebe věřím, že Score přežije. A kdy přesně bychom měli vyjít? Pokud půjde všechno dobře, mělo by být Score na stáncích v průběhu tohoto týdne. Uděláme pro to všechno," uzavřel Tomík Zvelebil.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.