Oblivion Lost - Outbreak nové generace

Nedávno ve světě vyšla taktická akční hra Codename: Outbreak a již sklízí první úspěchy. Její tvůrci z GSC Game World ale nezahálejí a pracují na další podobné hře, v níž se bude opět snoubit rychlý a výkonný engine s propracovanou AI a dalšími prvky, které dělají z průměrné hry hru nadprůměrnou.

Oblivion Lost Společnost GSC Game World určitě znáte. Její jméno vám sice možná moc neřekne, ale při vyřčení jmen Cossacks: European Wars nebo Codename: Outbreak by vám mělo začít svítat. Tato ukrajinská společnost vznikla již v roce 1995, ale vývojem her se začala zabývat teprve nedávno. Vzala to však za správný konec, takže oba výše uvedené tituly patří mezi špičky svých žánrů. Vzhledem k tomu, že taktická akční hra Codename: Outbreak byla nedávno dokončena a datadisk The Art of War ke strategii Cossacks: European War by měl vyjít již počátkem ledna 2002, začaly se v herních kruzích objevovat spekulace o tom, čím se budou vývojáři zabývat dál. Nyní to již víme - společnost GSC Game World totiž odhalila první informace o svém připravovaném titulu s pracovním názvem Oblivion Lost, o němž se šušká již od září tohoto roku.

Pod poněkud tajemným názvem se skrývá taktická akční hra, která je jakýmsi logickým nástupcem titulu Codename: Outbreak. Podíváte se tedy opět do nepříliš vzdálené budoucnosti, ale tentokrát se nebudete pohybovat po matičce Zemi. Jste totiž členem týmu, který za pomoci objevené portálové brány prozkoumává cizí planety. Jak asi tušíte, nepůjde všechno tak hladce, jak byste si představovali, a dojde k ozbrojenému střetu. A nepůjde vždy Oblivion Lost o boj muže proti muži - ke slovu se dostanou také různá vojenská vozidla, bitevní helikoptéry, lodě a další... Vzhledem k ranému stádiu vývoje tvůrci nezveřejnili o příběhu a herním systému žádné další informace, ale již z výše uvedených řádků si můžeme udělat alespoň jakýs takýs obrázek.

Překvapivé množství podrobností je ale známo o použitém enginu X-Ray. Ten si pracovníci GSC Game World vyvíjejí tradičně sami a hodlají jej po dokončení hry licencovat jiným společnostem. Aby bylo toto možné, musí mít engine pochopitelně co nabídnout - a pokud jsou zveřejněné informace pravdivé, tak také má. Pravděpodobně největším jeho lákadlem je schopnost „bezešvého“ zobrazování jak interiérů, tak rozsáhlých venkovních lokacích, a to při zobrazení až 100 000 polygonů za snímek při 60 fps na průměrně vybaveném PC. Uznejme, že to zní velice dobře. Pohrdnout nelze ani pokročilým skeletálním systémem, dynamickým osvětlením a stínováním, precizním vykreslováním i drobných předmětů, pokročilou detekcí kolizí, jež umožňuje zobrazit realistický pohyb i většího počtu objektů po nerovném terénu, nebo kvalitním fyzikálním modelem, který se vztahuje i na částicové efekty.

Oblivion Lost Detailně propracovaná by měla být i AI počítačem řízených jednotek. To ale není žádnou novinkou, protože na tomto prvku si zdejší pracovníci dávali hodně záležet ve všech titulech. Co nám tedy nabídne X-Ray a potažmo též hra Oblivion Lost? Především ještě větší realističnost, než jaké jsme byli svědky v Codename: Outbreak. Vaši protivníci (či spojenci) mají nejen zrak, ale i sluch a hlavně myšlení. To znamená, že reagují na veškeré podněty kolem sebe a zaregistrují-li něco podezřelého, zachovají se podle toho. Do AI jsou též implementovány základní strategie boje o přežití, jako je např. využívání terénu při postupu (jen blázen půjde na průzkum po horizontu), ostřelování či týmová spolupráce.

Zatím to zní všechno zajímavě, že? Aby ne, společnost GSC Game World si pomalu ale jistě vybudovává renomé firmy, která opravdu ví, co hráčům nabídnout. I z tohoto důvodu je tedy všem jasné, že Oblivion Lost bude obsahovat i řádnou podporu pro multiplayer a všechny jeho v současnosti oblíbené módy. Je tedy trošku škoda, že se tohoto titulu dočkáme pravděpodobně až v roce 2003. Je ale pravdou, že je lepší si počkat nějaký ten měsíc navíc, než mít hru plnou chyb a nedodělků. Snad nás tedy Oblivion Lost nezklame.


Témata: Země (planeta)