Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři ceněných her málem zkrachovali. Zachránilo je komunitní financování

  14:28aktualizováno  14:28
Projekt v rámci komunitního financování byl otázkou pomyslného života a smrti. Studio Obsidian Entertainment na serveru Kickstarter žádalo 1,1 milionu dolarů, tedy přes 25 milionů korun.

Na poměry komunitního financování to není zcela skromná částka. Obsidian Entertainment však tvoří ošlehaní vývojáři s portfoliem her jako Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas či South Park: Stick of Truth.

Věhlasné jméno ve spojení s zajímavým herním konceptem tak na Kickstarteru zajistilo 3,98 milionu dolarů, tedy téměř 100 milionů korun. Hra původně nazvaná Project Eternity nakonec studio pomohla zachránit, a vývojáři se nyní s titulem Armored Warfare pokoušejí svézt také na úspěchu World of Tanks.

Project Eternity (nyní Pillars of Eternity) pak sliboval hru na hrdiny ze staré školy ve stylu titulů jako je Baldur’s Gate. Vývojáři kromě propracovaného příběhu, obtížných morálních voleb a značné hráčské svobody přislíbili zachovat i izometrický pohled.

Fotogalerie

Hra tak brnká na strunu nostalgie a podle prvních reakcí by výsledek mohl být zdařilý. Přesto však studiu chyběl jen krůček k zániku. Pokud by totiž Kickstarter pro Project Eternity v roce 2012 nevyšel, zkrachovalo by.

„Věděli jsme o datu, do kterého jsme museli získat finance, jinak budeme v pytli,“ říká hlavní producent společnosti Adam Brennecke. Firma totiž pracovala na několika titulech, které vydavatelé zrušili, a docházely jí proto finance.

„U velkorozpočtových her náraz znamená obří náraz,“ říká ředitel vývoje Pillars of Eternity Josh Sawyer. „A pro společnost naší velikosti znamená zrušení hry ohromnou ztrátu.“ Ukončený projekt se proto s úpravami opět snažili nabídnout vydavatelům, jejich snažení však nebylo úspěšné.

„Viděli jsme, jak desítky lidí sklízejí stoly a odcházejí. Spousta z nich tu pracovala roky,“ vzpomíná Sawyer. Zbývající zaměstnanci Obsidian Entertainment tak zažili období, kdy chodili do studia, aniž by měli na čem pracovat.

„Těžce jsme se spálili a bylo kvůli tomu obtížné věřit v naše příští kroky.“ Po vlně úspěšně komunitou zafinancovaných projektů se však studio také rozhodlo zkusit štěstí na Kickstarteru. Adam Brenncke a Josh Sawyer tak dva měsíce prozkoumávali koncepty, na základě kterých vznikl nápad pro Project Etenity. A ten vývojáře zachránil.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.