Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři ceněných her málem zkrachovali. Zachránilo je komunitní financování

  14:28aktualizováno  14:28
Projekt v rámci komunitního financování byl otázkou pomyslného života a smrti. Studio Obsidian Entertainment na serveru Kickstarter žádalo 1,1 milionu dolarů, tedy přes 25 milionů korun.

Na poměry komunitního financování to není zcela skromná částka. Obsidian Entertainment však tvoří ošlehaní vývojáři s portfoliem her jako Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas či South Park: Stick of Truth.

Věhlasné jméno ve spojení s zajímavým herním konceptem tak na Kickstarteru zajistilo 3,98 milionu dolarů, tedy téměř 100 milionů korun. Hra původně nazvaná Project Eternity nakonec studio pomohla zachránit, a vývojáři se nyní s titulem Armored Warfare pokoušejí svézt také na úspěchu World of Tanks.

Project Eternity (nyní Pillars of Eternity) pak sliboval hru na hrdiny ze staré školy ve stylu titulů jako je Baldur’s Gate. Vývojáři kromě propracovaného příběhu, obtížných morálních voleb a značné hráčské svobody přislíbili zachovat i izometrický pohled.

Fotogalerie

Hra tak brnká na strunu nostalgie a podle prvních reakcí by výsledek mohl být zdařilý. Přesto však studiu chyběl jen krůček k zániku. Pokud by totiž Kickstarter pro Project Eternity v roce 2012 nevyšel, zkrachovalo by.

„Věděli jsme o datu, do kterého jsme museli získat finance, jinak budeme v pytli,“ říká hlavní producent společnosti Adam Brennecke. Firma totiž pracovala na několika titulech, které vydavatelé zrušili, a docházely jí proto finance.

„U velkorozpočtových her náraz znamená obří náraz,“ říká ředitel vývoje Pillars of Eternity Josh Sawyer. „A pro společnost naší velikosti znamená zrušení hry ohromnou ztrátu.“ Ukončený projekt se proto s úpravami opět snažili nabídnout vydavatelům, jejich snažení však nebylo úspěšné.

„Viděli jsme, jak desítky lidí sklízejí stoly a odcházejí. Spousta z nich tu pracovala roky,“ vzpomíná Sawyer. Zbývající zaměstnanci Obsidian Entertainment tak zažili období, kdy chodili do studia, aniž by měli na čem pracovat.

„Těžce jsme se spálili a bylo kvůli tomu obtížné věřit v naše příští kroky.“ Po vlně úspěšně komunitou zafinancovaných projektů se však studio také rozhodlo zkusit štěstí na Kickstarteru. Adam Brenncke a Josh Sawyer tak dva měsíce prozkoumávali koncepty, na základě kterých vznikl nápad pro Project Etenity. A ten vývojáře zachránil.

Autor:




Nejčtenější

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Další z rubriky

Představení konzole Switch
VIDEO: Představujeme experimentální konzoli Switch

Nová konzole Switch je od třetího března v prodeji, a jak už je u Nintenda zvykem, jde opět o netradiční kousek. Nejdůležitější prvky představujeme na videu.   celý článek

Zaklínač 3: Krev a víno
Vybíráme nejbláznivější recenze her: Nic pro dospělé, ti rádi zabíjejí

Při čtení uživatelských recenzí je jednou za čas možné narazit na perly, které vás posadí do židle. Ať už svým humorem nebo nezamýšlenými kvalitami. Vybíráme...  celý článek

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.