Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři ceněných her málem zkrachovali. Zachránilo je komunitní financování

  14:28aktualizováno  14:28
Projekt v rámci komunitního financování byl otázkou pomyslného života a smrti. Studio Obsidian Entertainment na serveru Kickstarter žádalo 1,1 milionu dolarů, tedy přes 25 milionů korun.

Na poměry komunitního financování to není zcela skromná částka. Obsidian Entertainment však tvoří ošlehaní vývojáři s portfoliem her jako Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas či South Park: Stick of Truth.

Věhlasné jméno ve spojení s zajímavým herním konceptem tak na Kickstarteru zajistilo 3,98 milionu dolarů, tedy téměř 100 milionů korun. Hra původně nazvaná Project Eternity nakonec studio pomohla zachránit, a vývojáři se nyní s titulem Armored Warfare pokoušejí svézt také na úspěchu World of Tanks.

Project Eternity (nyní Pillars of Eternity) pak sliboval hru na hrdiny ze staré školy ve stylu titulů jako je Baldur’s Gate. Vývojáři kromě propracovaného příběhu, obtížných morálních voleb a značné hráčské svobody přislíbili zachovat i izometrický pohled.

Fotogalerie

Hra tak brnká na strunu nostalgie a podle prvních reakcí by výsledek mohl být zdařilý. Přesto však studiu chyběl jen krůček k zániku. Pokud by totiž Kickstarter pro Project Eternity v roce 2012 nevyšel, zkrachovalo by.

„Věděli jsme o datu, do kterého jsme museli získat finance, jinak budeme v pytli,“ říká hlavní producent společnosti Adam Brennecke. Firma totiž pracovala na několika titulech, které vydavatelé zrušili, a docházely jí proto finance.

„U velkorozpočtových her náraz znamená obří náraz,“ říká ředitel vývoje Pillars of Eternity Josh Sawyer. „A pro společnost naší velikosti znamená zrušení hry ohromnou ztrátu.“ Ukončený projekt se proto s úpravami opět snažili nabídnout vydavatelům, jejich snažení však nebylo úspěšné.

„Viděli jsme, jak desítky lidí sklízejí stoly a odcházejí. Spousta z nich tu pracovala roky,“ vzpomíná Sawyer. Zbývající zaměstnanci Obsidian Entertainment tak zažili období, kdy chodili do studia, aniž by měli na čem pracovat.

„Těžce jsme se spálili a bylo kvůli tomu obtížné věřit v naše příští kroky.“ Po vlně úspěšně komunitou zafinancovaných projektů se však studio také rozhodlo zkusit štěstí na Kickstarteru. Adam Brenncke a Josh Sawyer tak dva měsíce prozkoumávali koncepty, na základě kterých vznikl nápad pro Project Etenity. A ten vývojáře zachránil.

Autor:




Nejčtenější

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Rocket League
Sony blokuje možnost společného multiplayeru napříč platformami

Hráči na PlayStationu se jako jediní nemůžou zúčastnit společného hraní napříč platformami u her jako Minecraft nebo Rocket League. Sony se bojí o jejich...  celý článek

Faceplam - Patrick Stewart
Pět největších zklamání z herního svátku E3 2017

Herní svátek E3 2017 je za námi, a tak si nejprve rozeberme to, co nás zklamalo. V sobotu se naopak podíváme na největší překvapení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.