Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očekávání pro Battlefield 3 mohou být příliš vysoká. Špatný ale není

aktualizováno 
Battlefield 3 má bombastický marketing. Buduje tak před vydáním možná až nerealistická očekávání. První dojmy ze hry v 64 hráčích na německém herním veletrhu Gamescom byly menším rozčarováním. Hra je sice zábavná, hratelností se však velmi podobá loňskému titulu Battlefield: Bad Company 2.

Battlefield 3 na akci Gamescom v německém Kolíně

Vývojáři pro hratelnou ukázku zvolili velkou mapu Caspian Border, které dominují stromy, pahorky a louky. Velikost mapy odpovídá maximálnímu počtu hráčů, jenž se zastavil na číslovce 64. Pokud tedy hráč v úvodu zápasu nevyužije některého z vozidel, stráví zhruba dvě minuty během přes pláně. Dopravu a masakr na bojišti však mohou urychlit například stíhačka, helikoptéra, tank či jeep.

Kromě vozidel může zdlouhavou dopravu vyřešit také obsazení některého z kontrolních bodů. Zápas se totiž odehrával v módu zvaném Conquest, kde hráči mají za úkol obsazovat rozličné body, které je pak možné volit jako výchozí pozici pro vzkříšení postavy.

Už to tu bylo

Bojiště působí velmi realisticky. Vojákům nad hlavou létají stíhačky, tanky drtí porost a v okolí je slyšet frekventovanou střelbu či výbuchy. Ačkoliv je Caspian Border jistě skvělou úrovní pro server plný zkušených hráčů, působila volba mapy pro předváděcí akci nešťastně. Pokud úroveň neznáte, je velmi lehké se ztratit, a strávit tak značnou část hry o samotě.

Battlefield 3

Battlefield 3 navíc nesmírně evokuje svého loňského bratříčka, tedy Bad Company 2. To rozhodně není na škodu, druhý díl Bad Company byl vynikající hrou, které nešlo příliš vytknout. Od plnohodnotného pokračování série však očekáváme více než jen grafickou aktualizaci, navýšení maximálního počtu hráčů a herní změny kosmetického rázu.

Na výběr jsou opět čtyři povolání, která mají na bojišti odlišné úlohy. Útočné se hodí na boj v předních liniích a může také zastat funkci doktora. Inženýři pomáhají při likvidaci obrněných cílů a opravují techniku ve vlastních řadách.

Podpůrné povolání pak nabízí kulomety, jež jsou obzvláště vhodné na krycí palbu, která může nepříteli rozostřit obrazovku a snížit přesnost jeho střelby. Stačí jen střílet na místo v jeho těsné blízkosti. Čtveřici završuje průzkumník, který supluje úlohu odstřelovače a dokáže spoluhráčům odhalit pozici nepřítele.

Battlefield 3 na akci Gamescom v německém Kolíně

Forma nad obsah

Oproti Bad Company 2 z třetího Battlefieldu zmizela kamera, zobrazující pozici vašeho vraha. To ze hry v kombinaci s realistickým pojetím grafiky činí ráj vyčkávajících hráčů neboli camperů. Je totiž velmi lehké zalehnout na výhodné pozici a nedostatek zaměřovacího umu dohánět pasivní hrou, při které často nejste téměř vidět. To pochopitelně udává tempo hry, které bude v pozici pěchoty spíše pomalejší.

Vizuální zpracování sice vypadá velmi obstojně, propagačním videím se však nepřiblížilo. Je tedy otázkou, zdali nebylo v silách organizátorů zajistit 64 počítačů s nadlidským hardwarem či vývojáři jednoduše nahrávají trailery na výrazně větší rozlišení obrazovky a výsledné video pro efekt zmenší. Pokud by byla pravdivá druhá varianta, grafiky na úrovni trailerů nebude možné docílit s žádným počítačem.

Battlefield 3

Výslednému dojmu ze hry nepomohl ani fakt, že tamní počítače nezvládaly zobrazovat stabilních 60 snímků za vteřinu a odezva chvílemi nebyla ideální. Titul však i navzdory těmto námitkám vypadá dobře a stejně se i hraje. Ostatně i pocit ze zápasů bude jiný, až se na podobné mapě utká 64 hráčů, kteří znají každé její zákoutí a plně chápou dynamiku hry.

Přesto se nemohu ubránit dojmu, že jsem titul hrál již před rokem. Jen v jiné grafice a s jiným názvem. Battlefield 3 bude jednoznačně hit, který si získá srdce mnoha hráčů. Není také vyloučené, že jeho novinky zazáří až po intenzivnějším hraní a že ukázka na Gamescomu nebyla dostatečně dlouhá. Prozatím však snižujeme svá očekávání, která nově předpokládají výbornou hru, ale jsou skeptická vůči ultimátnímu hodnocení.

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.