Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Virtuální realita bude dražší, než se čekalo. Zaváděcí cena je téměř 19 tisíc

  14:00aktualizováno  14:00
Původně se hovořilo o pořizovací ceně přilb pro virtuální realitu zhruba okolo devíti až desíti tisíc, výsledná částka je však dvojnásobná. Vyplývá to z informací, které zveřejnila společnost vyrábějící helmu Oculus Rift.

Ta v USA vyjde na 599 dolarů a prvním zákazníkům se do rukou dostane 28. března. V Evropě však zaplatíme 699 eur, tedy okolo 18 870 korun. A Česko navíc není na seznamu dvaceti zemí, kam výrobce zařízení posílá. Cena také nezahrnuje poštovné, které s ohledem na obsah balení nebude zanedbatelné.

Oculus Rift se bude prodávat s kufrem určeným k přenosu zařízení. Ten obsahuje i speciální senzor, ovladač pro Xbox One a ovládání Oculus Remote. Do helmy jsou kromě toho zabudovaná sluchátka včetně mikrofonu.

Ačkoliv je pořizovací cena Oculusu Rift oproti původním předpokladům vyšší, podle šéfa autorské společnosti se přesto zařízení prodává lépe než předpokládali.

Kompletní balení Oculusu Rift

Kompletní balení Oculusu Rift

Ovládání Oculus Touch

Ovládání Oculus Touch

„(První várku) jsme prodali mnohem rychleji, než jsme čekali. Nemohu hovořit o konkrétních číslech, ale za deset minut zmizelo množství, jehož prodej jsem odhadoval na několik hodin. I to byl jeden z důvodů, proč náš web začínal zlobit,“ řekl šéf projektu Palmer Luckey pro server Polygon.

Palmer Luckey se jako ředitel Oculus VR omluvil za fakt, že firma veřejnost na finální cenu nepřipravila lépe. Po akvizici Facebookem totiž citelně narostly její finanční možnosti a místo orientace na cenu se přiklonila k orientaci na kvalitu.

Luckey v souvislosti s tím tvrdí, že zařízení v současné době prodávají za částku, na které firma nic nevydělá. Cílem je především zavedení mezi zákazníky.

EVE: Valkyrie je vesmírná akce vznikající exkluzivně pro virtuální realitu

EVE: Valkyrie je vesmírná akce vznikající exkluzivně pro virtuální realitu

Díky penězům od Facebooku společnost mohla aktivně experimentovat a vytvořila dražší prototypy, po kterých již nebylo cesty zpět. „Bylo těžké se podívat na dřívější verze a říct si, že to zákazníky uspokojí a všichni zařízení budou chtít,“ tvrdí Luckey.

Důvody pro nižší očekávanou cenu existovaly dva. Jedním byla cena vývojářské verze Oculus Rift DK 2, kterou bylo možné zakoupit za 350 dolarů (zhruba 8 750 korun). Druhým pak prohlášení samotného Luckeyho, jenž ve frustraci z mylných informací v médiích řekl, že se cena bude pohybovat právě okolo 350 dolarů.

Firma totiž původně zmínila, že virtuální realita včetně dostatečně výkonného PC vyjde zhruba na 1 500 dolarů. Některá média následně o částce chybně informovala jako o ceně samotného zařízení. Luckeyho to prý vedlo k onomu unáhlenému prohlášení, a to přestože již věděl, že se částka bude pohybovat spíše okolo 600 dolarů.

Ovládání Oculus Touch
Komerční verze přilby Oculus Rift
Komerční verze přilby Oculus Rift

Zařízení navíc nemá skromné nároky na výkon počítače. Potřebovat budete grafickou Nvidia GTX 970 či AMD R9 290, nebo lepší. Neobejdete se také bez procesoru s výkonem srovnatelným s Intelem i5-4590, 8 GB operační paměti, třemi USB 3 porty a operačním systémem Windows 7 či novějším.

Bude proto zajímavé sledovat tempo, jakým se virtuální realita bude mezi zákazníky šířit. S dvojnásobnou zaváděcí cenou a neskromnými nároky na výkon počítače se totiž posune mimo obzory velké části společnosti.

Osobně jsem nákup helmy zvažoval za původní částku. S cenovkou téměř dvacet tisíc korun a požadavkem na vylepšení počítače si raději ještě pár let počkám. Pokud technologie uspěje, bude totiž cena s největší pravděpodobností klesat.

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je příjemná vzpomínka na devadesátá léta

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.