Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oculus usiluje o výhradní práva na hry, popírá tak svá dřívější slova

  17:29aktualizováno  17:29
Virtuální realita se teprve pokouší o první nesmělé kroky a dělení dostupného softwaru mezi jednotlivé typy zařízení může situaci zkomplikovat. Na povrch vypluly informace o tom, že se výrobce přilby Oculus Rift pokouší získat alespoň dočasnou exkluzivitu na tituly od externích studií.

Ovládání Oculus Touch | foto: Oculus VR

Společnost Oculus VR prý nabízela velmi hodně peněz za výhradní právo vydat projekt Serious Sam VR: The Last Hope. Promluvili o tom dva z vývojářů, jejich informace se však částečně rozcházejí. První totiž zmiňoval absolutní exkluzivitu a druhý upřesnil, že měla být pouze časově omezená. Dodatečná reakce však může být snahou o zachování dobrých vztahů.

V souvislosti s praktikami spojenými s Oculusem Rift se totiž rozpoutala diskuse na serveru Reddit. Jeden z uživatelů upozornil, že řada her pro tuto platformu vzniká s absolutní, či alespoň dočasnou exkluzivitou. Příkladem mohou být tituly Killing Floor: Incursion či Superhot VR.

Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope

Serious Sam VR: The Last Hope

Do debaty se zapojil i Mario Kotlar, který je jedním z vývojářů Serious Sam.

„Pokoušeli se koupit i Serious Sam VR. Nebylo to jednoduché, ale odmítli jsme sakra hodně peněz. Věříme totiž, že se opravdu dobré hry budou prodávat samy a časem budou tak či tak profitabilní. A také proto, že exkluzivitou pohrdáme úplně stejně jako vy,“ napsal Kotlar pod přezdívkou Eagleshadow.

Na to však později zareagoval technický ředitel společnosti Alen Ladavac, když napsal: „Mario, své sis užil, teď už vážně. Rád bych vyjasnil některé nepřesnosti ohledně vztahu s Oculusem. Firma nám nabídla finanční pomoc s vývojem Serious Sam VR: The Last Hope výměnou za vydání hry v Oculus Storu s časově omezenou exkluzivitou.“

„Vývoj jsme mohli urychlit a titul by časem vyšel pro všechny platformy pro virtuální realitu. Podmínky jsme zvážili a rozhodli se, že to pro náš tým vhodné není. Oculus nás však nikdy nepožádal o exkluzivitu, která by bránila vydání hry pro HTC Vive. A my se těšíme na podporu Riftu i Vive,“ vysvětlil Ladavac.

Oculus tak popírá svá vlastní slova. Ředitel firmy Palmer Luckey totiž loni pro server Gamasutra prohlásil: „Oculus Studios si nechtějí kupovat exkluzivitu, cílem je kompletní financování her pro Rift.“ V případě Serious Sam VR však společnost nabídla podporu výměnou za dočasnou exkluzivitu projektu, který by vznikal i bez ní.

Oculus tak může drobit trh ve snaze získat konkurenční výhodu.

Autor:


Témata: software, virtuální




Nejčtenější

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Batman: Arkham VR (PS4)
RECENZE: Batman VR je zatím nelepší hra pro virtuální realitu

Splněný sen všech fanoušků komiksů je tady a s ním i ta nejzábavnější hodinka.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.