Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oculus usiluje o výhradní práva na hry, popírá tak svá dřívější slova

  17:29aktualizováno  17:29
Virtuální realita se teprve pokouší o první nesmělé kroky a dělení dostupného softwaru mezi jednotlivé typy zařízení může situaci zkomplikovat. Na povrch vypluly informace o tom, že se výrobce přilby Oculus Rift pokouší získat alespoň dočasnou exkluzivitu na tituly od externích studií.

Ovládání Oculus Touch | foto: Oculus VR

Společnost Oculus VR prý nabízela velmi hodně peněz za výhradní právo vydat projekt Serious Sam VR: The Last Hope. Promluvili o tom dva z vývojářů, jejich informace se však částečně rozcházejí. První totiž zmiňoval absolutní exkluzivitu a druhý upřesnil, že měla být pouze časově omezená. Dodatečná reakce však může být snahou o zachování dobrých vztahů.

V souvislosti s praktikami spojenými s Oculusem Rift se totiž rozpoutala diskuse na serveru Reddit. Jeden z uživatelů upozornil, že řada her pro tuto platformu vzniká s absolutní, či alespoň dočasnou exkluzivitou. Příkladem mohou být tituly Killing Floor: Incursion či Superhot VR.

Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope

Serious Sam VR: The Last Hope

Do debaty se zapojil i Mario Kotlar, který je jedním z vývojářů Serious Sam.

„Pokoušeli se koupit i Serious Sam VR. Nebylo to jednoduché, ale odmítli jsme sakra hodně peněz. Věříme totiž, že se opravdu dobré hry budou prodávat samy a časem budou tak či tak profitabilní. A také proto, že exkluzivitou pohrdáme úplně stejně jako vy,“ napsal Kotlar pod přezdívkou Eagleshadow.

Na to však později zareagoval technický ředitel společnosti Alen Ladavac, když napsal: „Mario, své sis užil, teď už vážně. Rád bych vyjasnil některé nepřesnosti ohledně vztahu s Oculusem. Firma nám nabídla finanční pomoc s vývojem Serious Sam VR: The Last Hope výměnou za vydání hry v Oculus Storu s časově omezenou exkluzivitou.“

„Vývoj jsme mohli urychlit a titul by časem vyšel pro všechny platformy pro virtuální realitu. Podmínky jsme zvážili a rozhodli se, že to pro náš tým vhodné není. Oculus nás však nikdy nepožádal o exkluzivitu, která by bránila vydání hry pro HTC Vive. A my se těšíme na podporu Riftu i Vive,“ vysvětlil Ladavac.

Oculus tak popírá svá vlastní slova. Ředitel firmy Palmer Luckey totiž loni pro server Gamasutra prohlásil: „Oculus Studios si nechtějí kupovat exkluzivitu, cílem je kompletní financování her pro Rift.“ V případě Serious Sam VR však společnost nabídla podporu výměnou za dočasnou exkluzivitu projektu, který by vznikal i bez ní.

Oculus tak může drobit trh ve snaze získat konkurenční výhodu.

Autor:


Témata: software, virtuální


Hlavní zprávy

Future Recruitment s.r.o.
Specialista firemních produktů

Future Recruitment s.r.o.
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.