Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oculus usiluje o výhradní práva na hry, popírá tak svá dřívější slova

  17:29aktualizováno  17:29
Virtuální realita se teprve pokouší o první nesmělé kroky a dělení dostupného softwaru mezi jednotlivé typy zařízení může situaci zkomplikovat. Na povrch vypluly informace o tom, že se výrobce přilby Oculus Rift pokouší získat alespoň dočasnou exkluzivitu na tituly od externích studií.

Ovládání Oculus Touch | foto: Oculus VR

Společnost Oculus VR prý nabízela velmi hodně peněz za výhradní právo vydat projekt Serious Sam VR: The Last Hope. Promluvili o tom dva z vývojářů, jejich informace se však částečně rozcházejí. První totiž zmiňoval absolutní exkluzivitu a druhý upřesnil, že měla být pouze časově omezená. Dodatečná reakce však může být snahou o zachování dobrých vztahů.

V souvislosti s praktikami spojenými s Oculusem Rift se totiž rozpoutala diskuse na serveru Reddit. Jeden z uživatelů upozornil, že řada her pro tuto platformu vzniká s absolutní, či alespoň dočasnou exkluzivitou. Příkladem mohou být tituly Killing Floor: Incursion či Superhot VR.

Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope
Serious Sam VR: The Last Hope

Serious Sam VR: The Last Hope

Do debaty se zapojil i Mario Kotlar, který je jedním z vývojářů Serious Sam.

„Pokoušeli se koupit i Serious Sam VR. Nebylo to jednoduché, ale odmítli jsme sakra hodně peněz. Věříme totiž, že se opravdu dobré hry budou prodávat samy a časem budou tak či tak profitabilní. A také proto, že exkluzivitou pohrdáme úplně stejně jako vy,“ napsal Kotlar pod přezdívkou Eagleshadow.

Na to však později zareagoval technický ředitel společnosti Alen Ladavac, když napsal: „Mario, své sis užil, teď už vážně. Rád bych vyjasnil některé nepřesnosti ohledně vztahu s Oculusem. Firma nám nabídla finanční pomoc s vývojem Serious Sam VR: The Last Hope výměnou za vydání hry v Oculus Storu s časově omezenou exkluzivitou.“

„Vývoj jsme mohli urychlit a titul by časem vyšel pro všechny platformy pro virtuální realitu. Podmínky jsme zvážili a rozhodli se, že to pro náš tým vhodné není. Oculus nás však nikdy nepožádal o exkluzivitu, která by bránila vydání hry pro HTC Vive. A my se těšíme na podporu Riftu i Vive,“ vysvětlil Ladavac.

Oculus tak popírá svá vlastní slova. Ředitel firmy Palmer Luckey totiž loni pro server Gamasutra prohlásil: „Oculus Studios si nechtějí kupovat exkluzivitu, cílem je kompletní financování her pro Rift.“ V případě Serious Sam VR však společnost nabídla podporu výměnou za dočasnou exkluzivitu projektu, který by vznikal i bez ní.

Oculus tak může drobit trh ve snaze získat konkurenční výhodu.

Autor:


Témata: software, virtuální


Nejčtenější

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Half-Life 2
Třicet her, na které nejraději vzpomínám. Díl třetí

Některé seznamy se sestavují obtížně. Třeba ten, v němž svou herní historii musíte shrnout do třiceti položek. Má herní historie je specifická tím, že táta...  celý článek

Syberia 3
VIDEO: V příběhovém traileru Syberie 3 potká Kate starého přítele

Od vydání očekávané adventury Syberia 3 nás dělí méně než měsíc a ačkoliv trojka má být podle autorů úplně jiná, na konci nového traileru se hlavní hrdinka...  celý článek

Další z rubriky

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Syberia 3
VIDEO: V příběhovém traileru Syberie 3 potká Kate starého přítele

Od vydání očekávané adventury Syberia 3 nás dělí méně než měsíc a ačkoliv trojka má být podle autorů úplně jiná, na konci nového traileru se hlavní hrdinka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.