Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Facebook dál utrácí, za 2 miliardy dolarů si koupil virtuální realitu

  8:05aktualizováno  10:20
Systém virtuální reality Oculus Rift, jejíž vznik umožnilo komunitní financování, povýšil na novou úroveň. Tvůrci spojili síly se sociální sítí Facebook, kterou bude akvizice stát dvě miliardy dolarů.

Seniorka zkouší virtuální realitu.

"S potěšením vám oznamujeme, že jsme spojili síly s Facebookem, abychom vytvořili platformu pro nejlepší virtuální realitu na světě," oznámili autoři virtuálního systému Oculus Rift.

Oculus Rift - vývojářská sada verze 2

Oculus Rift - vývojářská sada verze 2

Představitelé Facebooku věří, že virtuální realita je cesta, kterou se bude vývoj ubírat. "Přenosná zařízení jsou platformou dneška, my se však připravujeme na platformy budoucnosti," řekl Mark Zuckerberg, zakladatel a provozní ředitel Facebooku. 

Spolupráce začala už před několika měsíci, kdy Mark Zuckerberg navštívil se svým týmem tvůrce virtuální reality. Na schůzce zjistili, že sdílejí společnou vizi. Společně chtějí vytvořit novou platformu, která propojí miliardy lidí tak, jako dosud nic předtím.

Oculus Rift

Oculus Rift

"Pro nás je nejdůležitější, že Facebook rozumí potenciálu virtuální reality," říká Oculus tým, který se původně soustředil především na hráče počítačových her. Věří, že s penězi od Facebooku mohou změnit svět, vyřešit technologické nedostatky a vytvořit více obsahu.

Facebook chce pomoci, aby Oculus Rift uspěl na poli počítačových her. "To je ovšem jen začátek," říká Zuckerberg. Jako příklad dalšího využití uvádí třídu, v níž studenti a učitelé z celého světa komunikují tváří v tvář. "A stačí si jen doma nasadit brýle."

Zuckerberg věří, že systém rozšířené reality (skutečný svět rozšířený o dodatečné informace, například prostřednictvím speciálních brýlí) se stane běžnou záležitostí. Poukazuje, že internet či chytré mobilní telefony také kdysi spadaly do kategorie sci-fi.

Jak to všechno začalo a co na to konkurence

Vznik virtuální reality Oculus Rift umožnilo komunitní financování prostřednictvím serveru Kickstarter. Autoři potřebovali 250 tisíc dolarů, tedy zhruba 5 milionů korun. Za měsíc od zahájení financování 1. srpna 2012 vybrali téměř desetinásobek.

Projekt Morpheus - systém virtuální reality od Sony

Projekt Morpheus - systém virtuální reality od Sony

Na systému virtuální reality ovšem pracuje i společnost Sony. Ta v březnu odhalila prototyp systému Morpheus, který má být určen výhradně pro herní konzoli PlayStation 4  Jisté je pouze to, že pokud se dostane do prodeje, nebude to letos.

Naproti tomu Oculus Rift počítá s komerčním nasazením na přelomu let 2014 a 2015. Prodávat se bude zhruba za 7 000 korun. V současné době je mezi vývojáři více než 75 tisíc vývojových kitů.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.