Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prohlédněte si finální podobu Oculus Rift, ovladače jsou od Microsoftu

  12:25aktualizováno  12:25
Vývojáři zveřejnili konečnou podobu přilby Oculus Rift, která má být jedním z produktů startujících virtuální realitu. To se stane více jak dvacet let po úvodním boomu, během nějž se na trhu objevilo několik neúspěšných produktů.

Konkrétní informace o Oculus Rift tvůrci zveřejnili na tiskové konferenci, kde bylo možné spatřit například vzhled finální verze zařízení. K vidění byl také ovladač Oculus Touch a došlo k ohlášení spolupráce s Microsoftem. Prodejní cena stále známá není, spekuluje se však o 300 dolarech, což je v přepočtu zhruba 7 300 korun.

Pro zařízení vzniká hned trojice exkluzivních her. Šéf vývojářských studií pro společnost Oculus VR, kterým je Jason Rubin, prohlásil: „Na vytvoření ohromující sestavy her a zážitků pro virtuální realitu jsme spolupracovali s nejlepšími vývojáři a vydavateli.“

Fotogalerie

Milovníky vesmírných akcí tak může potěšit EVE: Valkyrie, příznivce her na hrdiny uspokojí Chronos a autoři série Resistance vyvíjejí nově odhalený titul Edge of Nowhere.

Ovladač Oculus Touch má být pohodlnějším způsobem, jak věci ve virtuálním světě ovládat. Jeho cílem není nahradit tradiční ovládání, má ho pouze doplnit. Počítá se ostatně s tím, že se Oculus Touch bude prodávaný samostatně.

Cílem při návrhu Touch bylo, aby hráč nad jeho využíváním nemusel příliš přemýšlet. Ovládání má být obdobně intuitivní jako manipulace rukou. Návrh prý počítá i s dlouhými herními seancemi. Touch je proto lehký a dobře využitelný i při hodinách hraní vkuse.

Výchozím ovladačem však bude ten pro konzoli Xbox One, který je také součástí balení s přilbou. Z Xboxu One navíc půjde „vysílat“ obraz z některých her na PC a ty hrát s Riftem na hlavě. O přímé podpoře při připojení přímo k Xboxu však výrobce nemluví.

Partnerství s Microsoftem přinese podporu zařízení v rámci operačního systému Windows 10. V tom tedy po zapojení bude potřeba jen minimálního nastavování a produkt bude funkční.

Autoři přilby spolupracují také s výrobci herních enginů. Vytváření titulů za pomoci technologie Unity a Unreal Engine by proto mělo být jednoduché.

V plánu je také obchod s aplikacemi nazvaný Oculus Share. Ten poslouží jako zdroj nových zážitků.

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Další z rubriky

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.