Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejzajímavější hry, které byly odloženy na rok 2015

aktualizováno 
Letošek lze bez nadsázky nazvat rokem odkladů. Není přitom překvapivé, že na vydávání populárních her tradičně bohatý podzim byl odklady postižen nejvíce.

Battlefield Hardline | foto: Ondřej Zach

Odklady

Posuny v datech vydání nebývají nic hrozného, většinou naopak signalizují snahu vývojářského studia hru co možná nejvíce vyladit. Připomeňme, že minulý rok vyšly takové herní skvosty, jakými jsou The Last of Us, GTA 5, nebo Bioshock: Infinite. Všechny přitom měly vyjít původně dříve. Vzpomeňme naopak na problémy spojené s hrami, kde bylo při co možná nejbližším datu vydání evidentně tlačeno na pilu, jako tomu bylo u katastrofálního startu čtvrtého Battlefieldu, viditelně osekaného Dragon Age 2 či na bugy a některé horkou jehlou spíchnuté části Assassin’s Creed 3.

Bude zajímavé mimochodem sledovat, jak dopadnou letošní AC hry, u nichž jsou obavy o uspěchaný start rovněž na místě – ne nadarmo bylo vydání AC: Unity posunuto o hubených 14 dnů. Četnost letošních odkladů lze přičíst na vrub mimo jiné optimalizováním her pro stále čerstvé konzole Xbox One a Playstation 4 a koneckonců i skutečnosti, že po letošních Vánocích počet jejich majitelů výrazně vzroste. Rok 2015 bude evidentně velice nabitý a především v únoru nás čekají hotové žně. Posuďte sami.

Batman: Arkham Knight

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4
vydání: 2. června 2015

Hra má být posledním batmanovským titulem od vývojářů z Rocksteady Studios, kteří stojící za dvojicí her Batman: Arkham Asylum a Batman: Arkham City, jež lze podle mnohých zařadit k nejlepším akčním hrám vůbec.

Netopýří muž ve svém nejnovějším dobrodružství změří síly s řadou starých známých (Scarecrow, Harley Quinn, Two Face, Penguin a další). Jeho hlavním protivníkem však má být Arkham Knight, nepřítel zcela nový a vytvořený pro ústřední příběh hry. Ta kromě dějové linky a grafiky zaujme dosud největším městem v sérii o rozloze pětinásobně větší, než tomu bylo v případě Arkham City.

Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knight

Po něm se hráč bude konečně pohybovat i v Batmobilu disponujícím úctyhodným zbraňovým arzenálem. Fantastický soubojový systém série dozná dalších vylepšení, zmiňme třeba možnost rychlého vyřízení překvapených protivníků.

Prostředí bude interaktivnější než dosud, a hráč jej tak bude moci využívat k efektivní likvidaci lumpů. Pro hry ze série Arkham byl v případě minulých dílů charakteristický chytrý design úrovní fungující ruku v ruce s pestrou škálou batmanovských zbraní. Velmi záležet si tvůrci dali také na zajímavých soubojích s bossy. Zkrátka a dobře, stereotyp nikdy nehrozil, na druhou stranu vymyslet a vhodně aplikovat do hry všechny nápady jistě zabere spoustu času.

K tomu je třeba připočíst i avizované interaktivnější prostředí a výrazný skok v grafickém zpracování. Je těžké představit si, že Rocksteady svoje rozloučení s Batmanem nezvládnou na výbornou. Někteří by sice upřednostnili v roli Batmana spíše "eziovského" Rogera Craiga Smithe z Arkham Origins než veterána a letitého batmanovského dabéra Kevina Conroye. Rozpaky přitom působí stále trvající absence obyčejných lidí v ulicích města.

Battlefield: Hardline

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3
vydání: začátek 2015

Tento odklad čekal málokdo. Vydavatel (Electronic Arts) se ze svých chyb spojených s uspěchaným čtvrtým dílem série Battlefield evidentně snaží poučit.

Battlefield: Hardline od vývojářů z Viscereal Games (série Dead Space) čelí od svého oznámení přinejmenším protichůdným reakcím ze strany hráčské komunity. Na jednu stranu je sympatická snaha o osvěžení série zcela novým zasazením do konfliktu policie s kriminálníky. Na stranu druhou BF: Hardline proklatě připomíná loňskou čtyřku.

Battlefield Hardline

Battlefield Hardline

Situace je chvílemi tak bizarní, že se i v preview a komentářích ke hře se vyslovují stejní lidé v jedné větě že "tohle je přece jedno a to samé," jen aby následně hru kritizovali za "přílišné oddálení se tématu a BF stylu." To přitom platí jak o kampani pro jednoho hráče, tak pro síťová klání.

Podání příběhu přitom působí zajímavě: tvůrci jej hodlají odvyprávět stylem televizních seriálů s napínavým okamžiky na konci každé úrovně. Hlavní postava má konečně vlastní osobnost a hlas a v předvedené ukázce byla cítit velmi výrazná inspirace třetím dílem Far Cry. Ta spočívala v tom, že si hráč po obhlédnutí otevřenějšího prostředí mohl vybrat, jaký postup pro infiltraci základny zvolit.

Hra by měla kombinovat takovéto scénáře s lineárnějšími sekvencemi, což zní zajímavě. Jako policista navíc budete dostávat odměny za dopadené kriminálníky. Ty bude možné znehybnit taserem či vyzvat je k odložení zbraní a následně spoutat. Hra více hráčů nabídne mimo jiné mód Rescue, který záchranou rukojmích a absencí oživení v rámci jednoho kola upomene na klasický Counter Strike.

Battlefield Hardline

Battlefield Hardline

Těšit se můžeme i na zběsilé honičky v autech a přepadávání bank, obě činnosti figurují ve hře více hráčů jako samostatné režimy. Je pravda, že to stále připomíná spíše expanzi ve stylu těch, jaké dělají pro své hry Rockstar Games (GTA 4, Red Dead Redemption), z Hardline se však může vyklubat divoká karta slavné série. Posunutí vydání bude pro hru jednoznačným plusem. Snad se díky němu dočkáme skutečně nelineární a zajímavě pojaté příběhové části i hry více hráčů, jež pošlape bez problémů hned po vydání hry.

Dying Light

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3
vydání: 30. ledna 2015

Dying Light od nenápadného polského studia Techland (Dead Island) je dalším výrazným počinem. Po kratším seznámení s hrou zbystří pozornost dokonce i nejeden zarytý odpůrce věčně se opakujících her se zombie tematikou. Dying Light totiž není jen titulem s velmi pěknou grafikou a nepřebernou zásobou nechutně realistických, uslintaných zombií. Překvapí totiž především hratelností, která se nejvíce podobá parkourové běhačce Mirror’s Edge.

Dying Light

Dying Light

Díky sugestivně působícím animacím si hráč nepřipadá, jako by ovládal kameru na kolečkách, nýbrž skutečnou mrštnou postavu. Dying Light je zasazená do otevřeného světa, v němž kromě řady příběhových misí můžete často sejít z cesty a plnit nepovinné úkoly. Jejich splnění či nesplnění přitom ovlivní další vývoj událostí.

Snad nejzajímavějším prvkem je denní/noční dynamika. Zombíci se totiž v noci stávají mnohem nebezpečnějšími protivníky a hráč musí zvolit velice opatrný postup, neboť po svém objevení mu nezbude, než se dát na zběsilý útěk temnými uličkami. Na papíře to nezní tak zajímavě, avšak v pohybu jde o velmi osvěžující zážitek.

Krása Dying Light nespočívá jen v intuitivním parkouru, grafice a pestré škále vylepšitelných zbraní. Pochvalu zaslouží také skvěle provedené město s řadou cestiček, pastí a zničitelných či jinak interaktivních objektů. Na předvedených ukázkách zombíky zamořené město fungovalo téměř jako hry používající naskriptované (předem předpřipravené) situace. Taková však Dying Light není. Pokud má takto šlapat celý otevřený svět a nikoliv jen demo, jistě mají vývojáři plné ruce práce. Do hry navíc bude implementován i režim kooperace až pro čtyři hráče.

Evolve

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4
vydání: 10. února 2015

Za Evolve stojící tým Turtle Rock Studios (Left 4 Dead) odhalil svou novou hru teprve letos v únoru, tudíž odsun data vydání z letošního října na příští únor nebylo takovým šokem. Evolve cílí podobně jako předchozí hry tohoto vývojářského týmu na hru více hráčů, kdy čtveřice spolubojovníků zápolí s postupně stále silnějším monstrem ovládaným pátým hráčem.

Evolve

Evolve

Obrovský důraz má být kladen na vyváženost jednotlivých tříd (Trapper, Support, Medic, Assault), kdy ani jedna nemá být odsunuta do pozadí.

Skutečnou novinku však představuje hra za příšeru, která se na rozdíl od ostatních postav ovládá z pohledu kamery umístěné za hráčem-potvorou. Aby Evolve uspěla, musí především vývojáři dostát slibu, že žádná hra nebude stejná jako ta předchozí. Tomu je třeba přizpůsobit nejen drastické odlišnosti při hraní za jednotlivé třídy postav, ale především typy samotných monster v jejich postupných vývojových fázích.

Evolve

Evolve

Nadmíru těžký úkol pak bude třeba ještě dát do souladu s mapami, na nichž se budou boje odehrávat a které mají pro lidské postavy představovat nebezpečí samy o sobě. Úspěch Evolve tak bude záležet především na hloubce co do rozsahu zdánlivě skromnější hry a eliminaci nudy z jejího opakovaného hraní.

Mad Max

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3
vydání: 2015

Podobně jako mnohé další hry v tomto seznamu, byl i Mad Max od Avalanche Studios (série Just Cause) poprvé představen na herní akci E3 2013 v Los Angeles. A i Mad Max má být hrou zasazenou do otevřeného herního světa. Co ho má však odlišovat od konkurence, je kromě slavného jména především velký důraz kladený na souboje v autech.

Mad Max

Mad Max

Vylepšování Maxova vozidla má být jedním z centrálních pilířů hry a hráči se v něm má dostat nebývalé svobody. Avalanche Studios podobně jako tvůrci Batmana nezahrnují do svého titulu hru více hráčů v jakékoliv podobě, neboť se chtějí plně soustředit na ústřední příběh hry a vytvoření světa se záplavou vedlejších aktivit a úkolů.

Aby takováto hra obstála, musí být co do rozlohy a hloubky obrovská a stále hráče zásobovat novými a novými úkoly a aktivitami. Mad Max to nebude mít nikterak lehké, protože filmy nejsou i přes svůj kultovní status zrovna aktuálními trháky a konkurence na poli akčních her v otevřeném světě je obrovská.

Navíc ani graficky to podle ukázek nebude žádná sláva. Kromě vyladěné hratelnosti Maxe-pěšáka uchylujícího se často k soubojům nablízko, tak půjde především o zábavné podání automobilové akce. Hře by také kromě příběhu a zajímavé hlavní postavy mohla k úspěchu pomoci do hry citlivě převedená atmosféra prostředí šíleného postapokalyptického světa, která ovlivnila například úspěšné Borderlands.

Tom Clancy’s The Division

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4
vydání: 2015

Snad žádný z odkladů v tomto seznamu nebyl tak očekávatelný jako odložení The Division od Ubisoftu. Hra sice byla ohlášena již na začátku loňského léta, avšak již tehdy bylo jasné, že si na ni ještě dlouho počkáme. Nyní, více než rok poté, toho přitom o The Division víme stále velice málo.

The Division

The Division

Hra má být především multiplayerovou záležitostí, kde hráči bojují v ulicích zasněženého, pandemií stiženého New Yorku s počítačem řízenými protivníky i mezi sebou. Na rozdíl od akcí s výraznou kooperativní složkou jako Borderlands či Destiny (ty se však ovládají z pohledu z vlastních očí, což není případ The Division), se zdá být hra taktičtěji pojatou záležitostí.

Nedivili bychom se implementaci "survival" mechanik jako výroby zbraní a výbavy a vůbec důrazu na sběr různých předmětů denního použití. Z předvedených ukázek bylo také patrné, že i v případě této hry bude hráč získávat zkušenostní body, a svou postavu si tak přizpůsobovat podle libosti.

Tituly podobného kalibru od Ubisoftu bývají velmi rozsáhlé. Na internetové hraní cílící The Division navíc běží na zcela novém enginu Snowdrop. Nezbývá tedy než doufat, že se dočkáme alespoň příští rok. Zatím si můžete přečíst dojmy z hraní.

The Order: 1886

platformy: PlayStation 4
vydání: 20. února 2015

The Order: 1886 to nemá rozhodně jednoduché. Prakticky od samého ohlášení na loňské E3 hra vzbudila vysoká očekávání, především díky kombinaci bombastické grafiky a zajímavého prostředí viktoriánsko-steampunkového Londýna.

The Order: 1886

The Order: 1886

Automaticky se předpokládalo, že vývojářský tým Ready at Dawn (PSP odnože série God of War) má za úkol dodat na Playstation 4 další hit stejného kalibru, jakými jsou série Uncharted nebo právě God of War. Tak to však nakonec nemusí být.

The Order: 1886 sice nabízí plynulé přechody mezi filmečky a hráčem ovládanou akcí, ta však zatím působí až příliš povědomě, když věrně kopíruje styl stříleček se systémem krytí za překážkami. Povzdechnutí vzbudí i tzv. quick-time eventy (momenty, kdy hráč musí v určitém momentě stisknout správné tlačítko, jinak je zle), ačkoliv se Ready at Dawn dušují, že ve hře nebudou podobné sekvence na obtíž.

The Order: 1886

The Order: 1886

Problém může představovat i zatím evidentně nejsilnější stránka hry, a totiž její grafika. Po předváděných ukázkách jsou na místě obavy, zda se vůbec podaří udržet stabilní počet třiceti snímků za sekundu. Aby The Order: 1886 uspěl, musí kromě nádherné grafiky nabídnout i dostatečně chytlavou a zábavnou hratelnost. To se stále může povést. 

The Witcher 3: Wild Hunt

platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4
vydání: 24. února 2015

Zaklínač 3: Divoký hon není jen jednou z nejvíce očekávaných her posledních let. Při pohledu na ambice, schopnosti a možnosti týmu CD Projekt RED se můžeme zcela vážně ptát, zda se na nás v únoru 2015 nevyvalí nejlepší hra na hrdiny všech dob.

Zaklínač 3

Zaklínač 3

Na podobném hodnocení se sice hráči zcela jistě nikdy neshodnou, avšak třetí Zaklínač je nesmírně ambiciózním počinem. Zaujmou ohromný otevřený herní svět, jenž rozlohou předčí i konkurenční Skyrim, zajímavé, nezapomenutelné postavy, monstra ovlivněná především slovanskou mytologií, množství voleb, šedá morálka, nelineární příběh a vedlejší úkoly, které nebudou pouze balastem kolem hlavního příběhu.

Budete stopovat monstra, připravovat se na boj nastudováním jejich chování a slabostí a pitím vhodných elixírů. Dostaví se i obzvláště krvavé souboje mečem a kouzly najednou. K tomu uslyšíme hlas Charlese Dance (Tywin Lannister ze Hry o trůny) pro jednu z hlavních postav, imperátora Emhyra var Emreise. Některé hráče sice může zamrzet ve hře na hrdiny netypická nutnost hrát za určitou konkrétní postavu, to však samozřejmě vyplývá z herního námětu.

S tím souvisí i předpokládaný omezenější arzenál, méně kouzel a důraz na boj s mečem. A tak jedinou vážnější obavou zůstávají v podobných hrách často přítomné bugy a kolísavý počet snímků za sekundu, který před vydáním příslušných patchů nadlouho prakticky zmrzačil PlayStation 3 verzi Skyrimu.

Na kterou odloženou hru se nejvíce těšíte?

celkem hlasů: 2380

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 5. října 2014. Anketa je uzavřena.

The Witcher 3: Wild Hunt 1456
Tom Clancy’s The Division 363
Batman: Arkham Knight 134
Dying Light 130
The Order: 1886 104
Battlefield: Hardline 83
Mad Max 65
Evolve 45






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.