Offroad - nejlepší buginy na ECTS

  • 15
Ze všech závodních her, které byly na ECTS představeny, pro nás vzešli tři vítězové. V kategorii silničních závodů se jim stal eRacer, u motorek dominoval Championship Motocross 2001 a u akčních závodů mě nejvíce zaujal Offroad prezentovaný firmou Rage.
Offroad

Život počítačového závodníka není žádný med. Každý měsíc vychází několik závodních her a je velmi těžké vybrat mezi nimi tu pravou. Výstava ECTS představovala skvělou možnost, jak porovnat jednotlivé tituly zabývající se motoristickým sportem. Všechny očekávané trháky bylo možné najít pod jednou střechou a jejich tvůrci se předháněli ve vysvětlování jednotlivých vymožeností svých titulů, odlišností od konkurence a hlavními důvody, proč právě ten jejich produkt bude patřit mezi nejlepší. Zdaleka ne každá hra vypadala a hrála se tak dobře, jak byla svými tvůrci prezentována. Přesněji řečeno, pochvalné řeči si zasloužily pouze tři z nich. V kategorii silničních závodů to u mě vyhrál Pcčkových eRacer, u motocyklů hrál prim Championship Motocross 2001 a mezi akčními závody si mě získal off-road od Rage. Jelikož o prvních dvou titulech jsme vás již informovali, přichází nyní chvíle čtyřkolových bugin prohánějících se po hrbolatých písečných okruzích.

Začneme proklamovanými sliby autorů. Offroad nabídne podle slov vývojářů realistické a velmi zábavné závody bugin odehrávající se v šesti zcela odlišných lokacích. Nelekejte se, počet lokací neurčuje počet tratí, šest by totiž bylo opravdu velmi málo. Zbývá tedy dodat, že se v každé lokaci budou nacházet čtyři rozdílné okruhy. Ne však hned od začátku hry. To bude dostupných okruhů podstatně méně. Jako v každé dobré a akčněji zaměřené hře se budou nové tratě objevovat teprve poté, co uspějete v úvodních závodech šampionátu. Jejich obtížnost bude Offroadpostupně stoupat, což mohu sám potvrdit, jelikož jsem si mohl vyzkoušet i tratě v plné hře zpočátku nedostupné. Od těch začátečních se liší především množstvím zatáček, menší šířkou tratě a bohatším výběrem překážek, které se vám staví do cesty - jako příklad mohu uvést mohutné rypadlo, které mi při nepřehledném výjezdu ze zatáčky snížilo rychlost ze šedesáti mil za hodinu na nulu během jediné vteřiny.

Zpátky ale k herním vymoženostem, mými zážitky z hraní Offroadu se budeme zabývat později. Dalším slibným znakem tohoto připravovaného titulu je rozhodně jeho grafické zpracování, které si se svými konkurenty v ničem nezadá. Je ale těžké posoudit, jaká konfigurace počítače bude ke kvalitě obrazu, ve které hra běžela, nutná, jelikož na moji otázku ohledně minimální a doporučené konfigurace odpověděl člen vývojového týmu z Rage dosti vyhýbavě. Na optimalizaci grafického enginu se prý ještě pracuje. Doufejme, že se práce podaří a Offroad půjde spustit i na počítačových sestavách v České republice běžně užívaných. Běžet by měl pod rozhraním DirectX 7.

Další důležitou část každé závodní hry tvoří výběr typů vozů, jejich vlastnosti a možnosti ovládání. V představované verzi byly k dispozici celkem čtyři buginy. Nelišily se pouze vzhledem, ale jak je u podobných her obvyklé i dalšími třemi ukazateli. OffroadKonkrétně maximální rychlostí, akcelerací a jednoduchostí ovládání. Tato první série vozů měla všechny vlastnosti na poměrně nízké úrovni a o to těžší bylo v závodech na pro mě neznámých tratích uspět.

Upřímně řečeno, napoprvé se mi vyhrát rozhodně nepodařilo. Po menším zaspání na startu, způsobeném seznamováním se s ovládáním, jsem začal ostatní buginy poměrně rychle dojíždět. Vůz šel ovládat snadno a do mnohých zatáček nebylo nutné ani přibržďovat. Záludnost se však u hry Offroad skrývá jinde. Ve chvíli, kdy jsem předjížděl do té doby předposledního jezdce, jsem o jeho buginu drobně zavadil. Můj vůz se otočil o stoosmdesát stupňů, narazil do stěny na okraji trati a já tak ztratil cenné vteřiny při rozjezdu a otáčení do správného směru. Reakce na střety s oponenty byly opravdu nepříjemné a nejhorší na nich bylo, že v devadesáti procentech jel zasažený protivník bez jediného problému dál. Nutno přiznat, že pokud se soupeři srazili mezi sebou, ke kolizím opravdu došlo a já je mohl v klidu předjet. V příštích pokusech jsem již předjížděl protivníky velmi opatrně a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Stejně tak věřím, že nebudeme dlouho čekat ani na vydání této skvělé prezentované hry. Jsem si jist, že se máme na co těšit.