Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oni - japonští démoni v akci

  12:00aktualizováno  6. ledna 2001 7:37
Spojení klasické akční a bojové hry není zrovna něco, co bychom viděli každý den. Proto jsme se zájmem čekali na hratelné demo nejnovějšího produktu společnosti Bungie Software, který by měl do tohoto žánru spadat. Chcete vědět, jak výsledný mix vypadá?

OniRozdíl mezi bojovými a akčními hrami zná nejspíš každý z vás. Akční hry se vyznačují širokou škálou všech možných (a často i nemožných) zbraní, detailní grafikou a rozsáhlými lokacemi, jež jsou plné různých úzkých chodeb, temných zákoutí a haldou více či méně inteligentních nepřátel. Oproti tomu hry bojové postrádají až na výjimky veškeré zbraně, odehrávají se na malých, přesně vymezených prostorech, a nepřátel je neporovnatelně méně, o to je však těžší je zneškodnit. Rozdíl je i v hlavní myšlence. Zatímco u klasických akčních her je vaším úkolem dostat se na nějaké předem určené místo a své protivníky zabíjíte z toho důvodu, že se vám snaží ve vašem počínání zabránit, v bojových hrách je samotná smrt (či jiný způsob zneškodnění) nepřátel jediným cílem.

Přesto se najdou tituly, ve kterých se oba prvky snoubí. Mezi takové patří i hra Oni, kterou pro vás ve spolupráci s distributory ze společnosti Gathering of Developers připravují pracovníci Bungie Software. Zveřejněné informace, screenshoty a trailery dokázaly zaujmout i naprostého laika, takže jsme s radostí přivítali vydání hratelného dema a chutě se pustili do recenzování. Jací jsou japonští "démoni" (tak totiž podle Onizasvěcenců zní překlad názvu této hry)?

Hned na začátku si všimnete dvou věcí. První je, že se grafici nechali silně inspirovat slavným kreslířským proudem známým jako manga, a ta druhá je, že detailnost vizuálního ztvárnění nebyla na prvním místě priorit vývojářů. Ne, že by byla grafika odbytá, ale i mnohé starší tituly se mohou pyšnit enginy, jež umožňují nabídnout hráčům líbivější a detailnější prostředí. Avšak hned v první misi pochopíte, že se nejedná o žádné opomenutí, ale prostě o skutečnost, že, stručně řečeno, pozadí nebylo pro tvůrce na pořadu dne.

Stejně tak ani příběh či různorodost a design misí neaspirují na cenu za největší originalitu. O pravdivosti tohoto tvrzení u prvně jmenovaného prvku se můžete přesvědčit v tomto článku, u toho druhého se budete muset spolehnout na mou příslovečnou pravdomluvnost (vy, kdo mě znáte, zdržte se, prosím, komentáře :o) ). Přesto má hra Oni stále jedno eso v rukávu, a tím je obrovská hratelnost. Jak jí tvůrci docílili? Oním výše proklamovaným spojením akčních a bojových her. Povězme si tedy o tom něco více.

OniJak nejspíš tušíte, ono spojení se odehrává na poli soubojů s nepřáteli. Zde je krásně patrné, že pracovníci společnosti Bungie chtěli zachovat co nejvíce z obou žánrů, a k mému překvapení se jim to podařilo. Setkáte se zde tedy s poměrně slušným množstvím všech možných zbraní - od klasické pistole přes elektrický ochromovač až po jakousi pušku, která v jeden okamžik vystřelí větší množství miniaturních, automaticky naváděných raketek. V mnohých titulech by toto vedlo k obrovskému masakru, zde však ne. Tomu tvůrci zabránili tak, že zbraně jako takové nejsou až tak ničivé, a že drasticky omezili dostupnost munice. Tu nenajdete jen tak někde za rohem, jak se tam povaluje a čeká, až ji někdo zvedne. Ne, buď ji musíte obdržet od některého z nevinných přihlížejících (ale kdo asi nosí po kapsách plazmatické zásobníky, že), nebo od některého z vašich protivníků. Ten vám ji však rozhodně nebude chtít dát jen tak, musíte jej předtím zabít. Nezřídka se přitom stane, že vy vystřílíte všechny své náboje a zjistíte, že protivník o všechnu svou munici již také přišel.

A právě v tuto chvíli přistupuje k řečnickému pultu kvalitně zpracovaný systém boje beze zbraně. Ten je dokonce na takové úrovni, že po chvíli tréninku vám nebude dělat problémy Onipostavit se s holýma rukama i soupeřům, kteří jsou po zuby ozbrojeni. Nepočítejte s tím, že jsou pro vás přichystány dva tři údery, se kterými si budete muset vystačit. Ne, je jich slušné množství - útoky pěstí, loktem, kopy do všech stran a podobně. Postupem času navíc můžete používat různá komba či speciální ničivé údery, které jsou... prostě neodolatelné. Zkrátka nepřišla ani tolik oblíbená akrobacie - salta, hvězdy, kotouly, skluzy, podmety a další. Člověk se až musí divit, že mu na ovládání stačí myš a pár tlačítek na klávesnici.

Stručně řečeno - Oni je sice hra, na kterou si musíte přeci jen trošku zvyknout, ale jakmile jí přijdete na chuť, určitě si vás nějakou dobu u sebe podrží. A abyste mohli tento můj názor také zkonfrontovat se svým vlastním, nabízíme vám možnost stáhnout si hratelné demo na tento titul přímo od nás, z našeho serveru. Uvidíme, jak zapůsobí na vás, já jsem rozhodně zvědavý na plnou verzi, která by měla vyjít koncem ledna či počátkem února příštího roku.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje, populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.