Onimusha 3 - jatka na PC
„Rok 2004. Barvité a vzkvétající město Paříž je náhle napadeno démony. Ulice se přeměnily v řeky krve a obyvatelé jsou zabíjeni, bezmocní proti bezcitným příchozím. Avšak, jeden muž se proti peklu na zemi brání. Jmenuje se Jacques Blanc.“
Ti z Vás, kteří nezavřeli okna prohlížečů, vězte, že je tu nové bojové RPG od Ubisoftu. Tedy, alespoň na PC, poněvadž na konzolích hra vyšla již dávno, ostatně nahlédnout můžete do naší recenze. Ve spolupráci se studii společnosti Capcom k nám dorazila Onimusha 3 a fakt, že onomu hrdinovi propůjčil tvář známý francouzský herec Jean Reno (Leon, Purpurové řeky, Wasabi), slibuje pořádný herní zážitek.
Příběh hry má kořeny ve středověkém Japonsku roku 1582. Tehdy se válečník Samanosuke Akechi utkává s vládcem démonů, Nobunagou Odou. „Myslelo se, že jej definitvně zničil, ale Nobunaga se vrátil ze záhrobí, přesně tak, jak bylo dávno předpovězeno. Nyní se jejich bitva rozšířila v čase.“ Ano, tušíte správně - do roku 2004, do doby, kdy žije Jacques Blanc. On a Samanosuke, dva hlavní hrdinové hry, se prohodí v čase i místě. Středověký japonský válečník se ocitne v Paříži jednadvacátého století a Jacques putuje do krutých bojů Japonska před pěti sty lety.
O první dojem se postaralo již menu hry, na němž je silně patrný přenos z konzole. Udělal jsem si tedy názor na grafiku ještě před začátkem. Oproti očekávání ale grafika špatná není, ačkoliv zoubek času se na ní již podepsal.
"Příběh hry má kořeny ve středověkém Japonsku roku 1582. Tehdy se válečník Samanosuke Akechi utkává s vládcem démonů, Nobunagou Odou."
Intro zdaleka nepřekvapuje jen svoji grafikou, ale zejména obsahem a formou. Z úvodního popisu pekla je sice patrné, že nepůjde o dětskou uspávačku, ale to, co mě čekalo v úvodní animaci, ve mně zanechalo prazvláštní pocity. Po zřejmě záměrně klidném začátku, kdy je zobrazována atmosféra dnešní Paříže, je detailně vyobrazen zmíněný útok démonů. A když detailně, tak detailně. V plné grafice a pěkně zblízka jsou lidé na ulicích vražděni všemi způsoby, propichováni, sekáni apod. Již jen na základě tohoto videa bych hru okolkoval přísněji, než jen 16+, jež se skví na obalu. Nastavení ale naštěstí umožňuje v dostatečné míře násilí korigovat. Intro se mimochodem nedá přeskočit a při každé nové hře se na něj chtě nechtě musíte podívat znovu.
Nejsem ani v nejmenším zastáncem zbytečných násilností ve hrách, páčkové automaty s Mortal Combatem jsem vždy obcházel velikým obloukem. Když jsem sledoval intro Onimushi, děsil jsem se, jak bude vypadat hra a když mě první mise vyhodila uprostřed středověké japonské bitvy, stálo mě hodně přemáhání zapojit se. Velmi brzy jsem ale ve hře našel zalíbení a po krátké chvíli jsem měl problém se odtrhnout.
O grafice byla řeč již v úvodu. Je velmi mírně nadprůměrná a příjemná očím. Kamera už je na tom o něco hůř a občas neposlechne, ale na ovládání se dá vcelku rychle a pohodlně zvyknout. Některé objetky jsou interaktivní, buď s nimi můžete provádět nějaké akce nebo je zkrátka jen rozbíjet. Takových je ale minimum.
Laťka obtížnosti není nasazena vysoko. S postupem ve hře sice o něco stoupá i nárok na hráče, ale nijak se potit nebudete a většina částí je dohratelná bez potíží. Pokud ale náhodou necháte spadnout laťku vitality až k nule, začínáte od nejbližšího místa uložení a to nemusí být vždy hned za rohem. Záměrně jsem použil výraz „částí“, hra se totiž nečlení do úrovní, ale do na sebe navazujících a volně se proplétajících „kousků“. Střídavě se tak budete přemisťovat mezi staletími a postavami, před každou sekcí shlédnete zajímavou animaci, která uvozuje danou situaci. Ačkoliv se zde proplétá více herních rovin, jejich propojení je velmi přehledné. V Onimushe se vžijete do rolí snad všech postav. Samanosuke, Jacques, jeho přítelkyně atd. Každý z nich má jiné možnosti, zbraně a výbavu.
Ve hře se setkáte s několika pěknými prvky. Asi nejzajímavějším je takzvaná absorpce duší. Z každého nepřítele, kterého zabijete, vyletí duše, kterou můžete nasát. Ve hře jsou duše čtyř barev a typů. Červené duše vylepšují zbraně a brnění, žluté přidávají vitalitu (život), modré doplňují tzv. Ogre power (Obří sílu) a fialové, jichž potřebujete nasbírat pět pro přechod do Onimusha módu (na nějaký čas jste prakticky nezranitelní a máte ohromnou sílu). Další zajímavostí jsou Magická zrcadla. S jejich pomocí můžete jednak ukládat hru (zrcadlo je bohužel jediný způsob jak tak učinit) a zároveň se dostat do tréninkového módu. Pěkným nápadem je také funkce Time Warp, kde si můžete poslat Ako, malou létající postavičku, do budoucnosti a naopak, čili se přepínat mezi liniemi příběhu ve středověku a současnosti.
"Když jsem sledoval intro Onimushi, děsil jsem se jak bude vypadat hra..."
Naopak mi ve hře schází speciální akce zbraní. Samanosuke je například vybaven i mečem, což přímo svádí ke spoustě zvláštních pohybů, jeho možnosti pohybu jsou ale velmi omezené a ani ostatní postavy na tom nejsou o nic lépe. S každou zbraní můžete v závislosti na postavě dělat asi tři základní útoky, ale to je vše. Ze hry se tak časem stává klikačka bez nutnosti zapojovat sebeméně myšlení a co víc, bez radosti. Samozřejmě postavy nemívají jen jednu zbraň a tak můžete alespoň střídat typy útoků. Boje jsou přehledné, jen se nikde nedozvíte kolik zdraví zbývá Vašemu nepříteli, což může být obzvláště u tvrdších oblud někdy dost deptající. Ačkoli pohybů je málo, zbraní je ve hře požehnaně.
|
Je třeba pochválit mistra zvukaře, který vhodně vybral doprovod k animacím i samotné hře. Rytmické, rychlé skladby velkou měrou přispívají vtahující atmosféře.
Výtka patří menu. Již jsem naznačoval, že se jeví jako přenesené z konzole. To podporuje i fakt, že jej ovládáte pouze myší. Značně se tak znepřehledňuje a zdržuje jeho ovládání. Týká se to nejen hlavního menu hry a nastavení na začátku, ale i nabídky během hry.
HUD je umístěn v levém horním rohu obrazovky a ukazuje všechny potřebné informace včetně počtu pohlcených duší, typu zbraně apod. Jeho užívání je sice intuitivní, ale k vysvětlení některých speciálních funkcí budete zřejmě potřebovat manuál.
V nastavení si můžete zvolit jednak míru násilnosti (mezi low a high), zvolit barvu krve (červená nebo zelená) nebo popřípadě její zobrazení úplně vypnout. Nejedná se však o žádnou formu rodičovské pojistky chráněné heslem, nýbrž o kolonky hned vedle nastavení rozlišení a kvality detailů. Ani pro nezkušeného hráče tak není problém udělat si ze hry opět jatka.
|
V technické podpoře mě zaujalo číslo na „Cheat line“. Je to linka, ne které se dozvíte nejrůznější rady a samozřejmě i kódy pro urychlení nebo usnadnění vašeho postupu hrou. Podle mého názoru ale bude rychlejší, jednodušší a (minimálně pro nás Evropany) levnější najít si tyto údaje na internetu.
Verdikt:
I přes všechno násilí dokáže hra zabavit na spoustu „krátkých letních večerů“ a odreagovat od všedních starostí většinu věkových skupin. Zejména za vtahující atmosféru dostává 70%.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 151 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRACOVNÍK ESTETICKÝCH OPRAV VOZIDEL - BRNO (A12351)
AURES Holdings a.s.
Liberecký kraj