Onimusha 3: Demon Siege byla důstojným zakončením akčně-adventurní série, která patřila k vrcholům svého žánru. Capcomáčtí borci se nakonec rozhodli, že v nejlepším skončí a ohlásili, že třetí díl je poslední. Jenže jakkoliv zásadový člověk jste, peníze vás přesvědčí, že i ze zdánlivě pevn0ho rozhodnutí, je občas možné ustoupit. A Onimusha 3 se prodávala více než dobře. Třešinkou na dortu pak byly pochvalné recenze napříč světem. Nemohlo to skončit jinak, než rozhodnutím, které slibovalo, že davy nenasytných fanoušků uspokojí další pokračování.
Jenže, aby se neřeklo, že se tvůrci vezou jen na známém jméně a samotný herní systém nechávají stárnout jako děti své rodiče v domově důchodců, obměnili několik zásadních aspektů. Jak asi čekáte, dozvíte se je později, takže nebuďte líní a čtěte dál. Jedno vám ale prozradím hned, Onimusha: Dawn of Dreams zůstává žánrem věrná svým předchůdcům, takže pokud čekáte, že budete trávit hodiny zabíjením démonických nepřátel a zbytek herního času řešením adventurních úkolů, máte správný odhad.
Bojový systém je hodně komplexní, nabízí poměrně velké množství možností.
Naopak příběh navazuje na minulé hry jen minimálně. Odehrává se sice ve feudálním Japonsku, ale žádný hrdina z předchozích dílů tu nehraje důležitou roli. Děj je zasazen do doby přibližně 15 let od událostí, které se odehrály v Demon Siege (samozřejmě od těch, které proběhly v zemi vycházejícího slunce, pokud si pamatuje, část hry jste také strávili v současné Paříži). Oda Nobunaga nebyl žádný béčkový záporák a věděl, že jednou přijde sexy bojovnice nebo bojovník, kteří mu katanou naruší jeho plány tykající se nadvlády nad světem. A proto si začal vychovávat svého nástupce, lorda Hideyoshiho, který si se svým bývalým pánem vůbec nezadá. Je mocný, je slizký, je silný a proradný. S pomocí temné síly Genmy a magických stromů (které vznikly přeměnou nevinných lidí) nechce nic jiného, než si podmanit celou Zemi. Jenže opět se, což není překvapení, vynořil někdo, kdo se mu to hodlá ztížit, nejlépe překazit. Je to blond válečník jménem Soki, jeho syn.Nebude ovšem sám. V původních titulech jste si také občas vyzkoušeli kůži někoho jiného, ale tentokráte se na mise vydají dva bojovníci. Soki plus jedna další osoba. Partnera si můžete u Savepointu vyměnit podle potřeby. Každá z nabízených postav zvládá něco jiného, co druhá nedokáže. Toho budete muset v některých místech využít. Často budete potřebovat jejich unikátní talenty (vystřelovací lano, schopnost prolézt do úzkých prostor, talent mluvit s mrtvými nebo obrovskou sílu). Žádný z charakterů ale nebyl ochuzen, takže je plnohodnotně hratelný, vylepšují se jeho schopnosti, má svou vlastní zásobu zbraní a unikátní styl boje. Soki, sice projde některými střety s bossy sám, ale obvykle se do bitvy vrhá duo, mezi kterým můžete libovolně přepínat. Navíc, svému doprovodu můžete také doporučit, co má dělat a on bez odmlouvání poslechne. Pomocí směrového kříže lze určit, zda se má vrhnout do boje, stát po vašem boku, provést svou specialitku nebo se stáhnout do ústraní a nabírat síly. To je vynikající pro těžší souboje, kdy si můžete střídat hrdiny. Jeden válčí, druhý čeká v rohu a léčí se. A to je asi nejlepší možnost, protože pokud necháte působit počítačem řízenou postavu jako první voj, tak je často za pár vteřin mrtvá. Pokud se to stane, tak jí buďto můžete probudit pomocí léčivého nápoje nebo počkat, než se vzkřísí sama. Jen malá rada, vylepšujte schopnosti každé postavy, na konci se vám to bude hodit.
Ze zabitých oblud někdy vypadne i finanční částka, kterou můžete utratit ve svém úkrytu.
Během akce tedy nejsou společníci moc velkým přínosem, ale pro splnění některých úkolů jsou nepostradatelní. O jejich speciálních schopnostech už jsem něco napsal, ale také některé logické hádanky žádají jejich pomoc. Zatímco v Onimushe 3 byla adventurní část založena především na různých předmětech a jejich použití ve dvou obdobích lidské historie, tentokráte se spíše sází na přímou kooperaci. Například jeden hrdina musí stisknout tlačítko, které otevře kryt chránící orb. Do toho musí střelit druhá postava, která čeká na předem určeném místě. Důležité body se automaticky zvýrazní, pokud se k nim dostatečně přiblížíte, takže většinou není problém s následujícím postupem dál. A pokud by náhodou byl, tak po stisknutí tlačítka se objeví nápověda, která naznačí, kdo je pro daný úkol vhodný. Pokud si chcete protrénovat mozkové závity ještě více, tak někdy narazíte na truhly, které nabídnou puzzle, po jehož vyřešení získáte nějaký pěkný (a funkční) předmět (pro zajímavost, pokladnici můžete i rozbít, ale získaný artefakt musíte nechat identifikovat za tučný peníz).Ty se dělí do několika skupin. Zbraně, které můžete nadále vylepšovat, stejně jako brnění. Vlastnosti vám zlepší prsteny, náhrdelníky a podobné klenoty. Nakonec jsou tu ještě elixíry dodávající životní, magickou nebo Oni energii. Funkce životní je jasná, pokud vám klesne na nulu, pak zemřete a začínáte znovu buďto v aktuální lokaci (hra vás vzkřísí většinou velmi blízko místa, kde jste situaci nezvládli) nebo můžete začít od posledního Savepointu. Magická energie slouží ke speciálnímu úderu, který je logicky silnější než klasický. A jestliže použijete tento a správně si načasujete několikanásobné stisknutí standardního úderu, pak zasáhnete více nepřátel najednou a účinek je nejen stylový, ale i devastující. Přístup k Oni energii získáte až v pozdějších fázích hry. Každá z postav měla to štěstí, že jí prostupuje Oni, což jí umožní proměnit se v nadlidskou bytost, která je silnější, rychlejší a umí ještě pár zajímavých kousků. Všechny tři ukazatele naplňujete s pomocí duší, které extrahujete ze zabitých démonických bytostí.
Bojový systém je hodně komplexní, nabízí poměrně velké množství možností. Důležité jsou jak útoky, tak správně načasované blokování nebo nakládání s energiemi. Přestože je akce dynamická, vyžaduje dostatek taktických schopností. Hlavně během bojů s bossy je důležité odpozorovat jejich slabá místa a zaměřit se na ně. Podstatné je i dávat si pozor, jak rozdělit body, které získáte během postupu na vyšší levely. Jak bylo řečeno, zbraně a ochranné pomůcky můžete vylepšovat také, a to s pomocí červených duší. S těmi šetřete, pozorně si promyslete, do jakého předmětu budete investovat.
|
Už jsme si zvykli, že série Onimusha nabízí špičkové audiovizuální zpracování. Tentokráte to platí spíše pro druhou část termínu„audiovizuální“. Hudba je velmi dobrá, dabing je někdy docela průměrný, za to graficky hra opět oslní. Scény, kdy se proháníte sakurovým hájem a všude padají okvětní lístky, na to se nezapomíná. Stejně tak intro a další animace jsou dech beroucí.
|
Onimusha: Dawn of Dreams | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|