World of Warcraft

World of Warcraft

Online hraní: V Číně už jenom na občanku

  • 19
Čínské úřady chtějí sledovat, jak často lidé hrají, a bránit závislosti. Úředně. A k tomu další novinky z virtuálních světů

V Číně je hraní online her populární, jako zábava i jako zdroj obživy. Stejně tak je ale online hraní trnem v oku úřadům, kterým vadí množství času, který jinak poslušní občané tráví ve vysněných světech. Kvůli velkému počtu na internetu závislých lidí v Číně vznikla celá řada léčeben. A čínské úřady pokračují ve svém tažení za „normální“ životní styl. Čínská vláda se rozhodla sledovat osobní data všech lidí, kteří v Číně hrají online hry. K vytvoření herního účtu bude nově nutné použít reálné jméno a hlavně číslo občanského průkazu. Bez těchto údajů si nikdo legálně nezahraje.

World of WarcraftNutnost použít při registraci reálné jméno nijak neovlivní například možnost výběru jména postavy ve hře, ale vláda bude sledovat údaje o aktivitě hráčů. Oficiálním cílem je prevence potenciální závislosti, systém má navíc informace o počtu hodin strávených online zpřístupnit i rodičům mladistvých Číňanů. Neoficiálně mohou čínské úřady sledovat potenciální odpůrce jediného správného politického zřízení při jejich internetové komunikaci. Ke spuštění systému, jehož návrh vznikl již v roce 2006, dojde ještě letos. Podobný přístup Čína prosazuje i u dalších online aktivit, jako je tvorba blogů nebo sdílení souborů – bez registrace spojené se skutečnou identitou uživatele si Číňané brzy na internetu ani nepřečtou oficiální stránky komunistické strany.

Zavedení systému je mimo jiné reakcí na průšvih čtyř čínských online firem. Ty byly donuceny ukončit svou činnost poté, co úřady zjistily, že hráčům nabízejí software neodpovídající čínským protizávislostním normám.  Těch pár mrtvých v internetových kavárnách přitom s ohledem na celkový počet Číňanů nic neznamená, ve statistice se úplně ztratí. Ano, to bylo ošklivé a cynické.

EVE Online – EVE se pomalu loučí s klasickým herním klientem, jehož největší devizou je schopnost běžet pomalu i na Pocket PC. Tedy pokud byste do něj narvali pravěkou GeForce 2. Namísto balíčku classic představí CCP novou variantu premium Lite, která bude používat stejné zdroje jako Premium klient, ale v nižší kvalitě, s nižšími nároky na výkon počítače. Minimální nároky na počítač přesto o něco stoupnou. EVE půjde spustit jen na PC s grafickou kartou podporující ShaderModel 2.0, a to s platností od 10. března, tedy k datu plánovaného spuštění datadisku Apocrypha.

EVE Online: Quantum RiseDalší etapu otevře rozšíření koncem roku 2009, kdy dojde ke zrušení podpory ShaderModelu 2.0 a hra začne vyžadovat minimálně GeForce 6000 nebo ATi x1300. Změna, i když vypadá dramaticky, se podle údajů o HW vybavení zákazníků CCP dotkne asi 5 procent hráčů, kteří budou muset investovat do nové grafické karty. A co k tomu CCP vede? Snaha snížit náklady na vývoj, který nyní probíhá ve dvou různých větvích pro dva různé herní klienty. A ne, na finanční krizi to Islanďané nesvádějí.

Guild Wars – I když se, doufejme, blíží vydání Guild Wars 2, původní GW s trojicí rozšíření to zdaleka nebalí. NCSoft ujišťuje hráče, že bude původní hru podporovat i po vydání GW2 a nyní představil i výhled do roku 2009. První pilíř trvalé udržitelnosti GW budou pravidelné měsíční aktualizace, které přinesou nové odměny pro vítěze turnajů nebo změny map pro automatizované turnaje. Součástí měsíčních verzí mohou být také drobné změny v dovednostech postav, úpravy umělé inteligence nebo opravy chyb. Chybět ale budou měsíční statistiky využívání konkrétních dovedností, protože tato funkce není podle NCSoftu dostatečně populární, aby odůvodnila náklady na jejich tvorbu.

Guild WarsDruhým pilířem budou přídavky obsahu, které nebudou spojené s měsíčními aktualizacemi. Počítá se s nimi jednou za tři až čtyři měsíce, výměnou za delší čekání mají hráči dostat větší porci novinek. NCSoft zatím představil první plánovanou obsahovou aktualizaci, která má spatřit světlo světa v dubnu. Mimo jiné mají změny zahrnout zvětšení úložné kapacity v rámci jednoho herního účtu, úprava úložných prostor pro jednotlivé postavy a změny týkající se Hall of Monuments, ve které mohou hráči ostatním ukazovat svoje úspěchy v GW.

RF Online – Asijská MMOPRG v Evropě své hráče opustila poté, co vydavateli Codemasters 10. listopadu vypršela licence a korejská společnost CCR ji přes dlouhé vyjednávání neprodloužila. Nyní se hra vrací, a to v podobě globálního serveru pro hráče z USA, Evropy i dalších oblastí světa. Nové vtělení RF Online bude provozovat přímo majitel licence, tedy CCR a hra je i nadále k dispozici bez poplatků s placením za speciální předměty.

Aby CCR hráčům návrat RF Online osladili, nabízejí jim prozatím zrychlený vývoj postavy včetně odpovídajícího zhodnocení kořisti, aby výbava postav odpovídala jejich úrovni. Vybraní hráči na vybraném serveru také mohou začít hrát s postavami na nejvyšší úrovni. Stačí, když se zúčastní speciálního eventu a napíší svůj příběh, který prožili se svou původní postavou na serverech Codemasters. Sami pak mohou specifikovat, jaké povolání a rasy má jejich „obnovená“ postava být. Herní klient je bezplatně k dispozici na www.playrf.com. Pro hraní stačí Pentium 3 a 256 MB RAM, vývojáři ale doporučují P4, 1 GB RAM a alespoň GeForce 6000 nebo Radeon X700. Připravte se ale na stahování 2 GB dat.

Sony Online Entertainment -  Většina Online her od SOE se k nám teď dostane snadněji – prostřednictvím Steamu. Valve a SOE se dohodli na distribuci MMOPRG EverQuestu, EverQuestu II, Vanguardu a Pirates of the Burning Sea. Do 26. ledna navíc na Steamu stojí Buy EverQuest® II Rise of Kunark jen 8 Euro včetně 30 dní hracího času, stejnou cenou potěší Sony s Valve i zájemce o Vanguard. Otázkou je, nakolik Steam pomůže v získávání nových hráčů, i když se třeba do ČR nové datadisky EverQuestu nedovážejí, není problém koupit je elektronicky přímo od Sony.

Star Trek Online – MMORPG hra podle oblíbeného sci-fi seriálu je pořád ve stádiu star trekraného vývoje, a tak se ještě může stát cokoliv. I to, že sami hráči vytvoří celé části herního vesmíru. Šanci mají právě teď, do 29 ledna. Stačí, když hezkou angličtinou popíší to, co se skrývá na pohledné červené planetě, kterou Cryptic Studios představují obrázkem na této stránce.  Příspěvek do soutěže má mít maximálně 500 slov (cca 1 stránka A4), porota bude hodnotit originalitu, kreativitu, prezentaci a pravopis, v tomto pořadí. Vítěz nedostane žádné peníze, ale získá místo v betatestu, speciální titul na komunitním fóru a jeho příspěvek se objeví na oficiálních stránkách hry. Protože jde o cenu bez věcné hodnoty, není účast omezená regionem ani věkem. Hodně štěstí.