World of WarCraft apríl

World of WarCraft apríl

Online hry na bohy: World of WarCraft nastavil pravidla

  • 13
Přísný metr a důraz na schopnosti hráče nefunguje, lidé chtějí nesmrtelnost, hrdinské skutky, mocné zbraně a nemocné protivníky.

Age of ConanAktuální dopis, který hráčům Age of Conan adresoval nový ředitel hry Craig Morrison potvrdil to, co o online hrách dokáže říct každý psycholog. Lidé hry na hrdiny hrají proto, že se chtějí jako hrdinové cítit a nechtějí pro to moc udělat.

Mezi hlavní požadavky hráčů jakékoliv online hry patří kouzelné vybavení nejlépe s označením „cokoliv zkázy“ nebo „něco drakobijce“ s co nejdivočejším vzhledem a kladnými body za světélkování a každých deset procent zvětšení oproti realistické a ergonomicky správné variantě.

Další požadavek spočívá v touze odlišit se od ostatních, ale bez rizika, že tím hráč jakkoliv ohrozí životaschopnost své postavičky. Proto takový důraz na dostupnost všech možných variant zbraní a dovedností v podstatě se stejnými vlastnostmi. Nikoliv tedy princip kámen – nůžky – papír, ale spíše přístup modrý kámen - červený kámen – zelený kámen. Důraz na vyvážení postav a jejich schopnost úspěšně zabít vše, co se hýbá bez ohledu na prvotní poslání konkrétního typu postavy je patrný zejména na serverech, které umožňují souboje mezi hráči navzájem.

Z předchozích dvou požadavků pak částečně vyplývá třetí – online hra na hrdiny by měla nedostatečné rozdíly v hratelnosti jednotlivých postav kompenzovat vizuální rozmanitostí oděvů, zbrojí a zbraní, i když ve výsledku nosí příslušníci toho kterého povolání stejně jednotnou uniformu „nejlepšího dostupného“ vybavení. Krásně je to vidět ve World of Warcraft. A i když jsou na WoW mnozí lidé už alergičtí, těžko mu můžeme upírat extrémní vliv na celý svět online hraní, včetně přístupu k výbavě postav a její důležitosti v boji.

Age of Conan tyto základní požadavky průměrného hráče v mnoha ohledech nesplňoval. Od počátku sázel na zmenšení vlivu virtuálního vybavení postavy na její bojové umění, prim tak, zejména v bojích hráčů proti jiným hráčům, měly hrát schopnosti hráče vhodně reagovat a využít všechny dostupné dovednosti, kouzla a speciální útoky a hlavně – spolupracovat ve skupině. Prostě podobně, jako to funguje v klasických 3D střílečkách, kde mají všichni stejné zbraně a záleží jen na hráčích, jak dobře se umí pohybovat a jak přesně zvládnou myší zamířit.

Age of ConanV AoC tenhle přístup úplně nefungoval a tak se hráči mohou těšit na změny. Tou největší je přehodnocení užitečnosti výbavy postav. Zbraně a zbroje se nově budou na schopnosti zabít a nenechat se zabít podílet až 50 %, doposud to bylo něco kolem čtvrtiny.

Kromě této změny se v nejbližší době hráči AoC dočkají nové oblasti Ymir’s Pass, která by měla brzy zamířit na veřejný testovací server (a pár týdnů tam zůstane), a hlavně druhé části PvP systému, která zavede postihy za nefér zabíjení slabších protivníků. Vrahům kromě jiného hrozí, že budou mít pod trestem smrti zakázán vstup do měst. Zajímavé, ale stále ještě ne úplně hotové. Mimo města pak mají existovat tábory vyvrženců, ve kterých zločinci najdou útěchu a možnost získat zásoby, jen si za ně připlatí.

Jasným důkazem poklesu počtu aktivních hráčů i přes změnu vedení hry je potom rozhodnutí sloučit některé servery, detaily ale zatím nejsou známé, jisté je, že se to bude týkat Evropy i Spojených Států.

Warhammer Online – K Age of Conan má poměrně blízko Warhammer Online: Age of Reckoning. Obě hry totiž vyvolaly mediální šílenství, o obou hrách se mluvilo jako o silné konkurenci pro World of Warcraft a obě hry se chlubily rekordním počtem předobjednaných kopií. WAR nakonec Age of Conan mírně překonává. Electronic Arts jako vydavatel WAR nejprve poslali do obchodů o půl milionu více krabic než Funcom, a nyní, po sedmi dnech od oficiálního spuštění překonal Age of Conan i v počtu zaregistrovaných hráčů. Zatímco Age of Conan dosáhl po 10 dnech na 400 000 registrací, WAR má na kontě po sedmi dnech půl milion hráčů a už druhý týden se drží na čele prodejnosti PC her v USA i západní Evropě.

Podobností si všímají i analytici, kteří se tak trochu začínají bát, aby WAR nedopadl podobně, jako Conan. Mohou být ale o něco klidnější, na straně WARu je minimálně velká podobnost s Warcraftem, který se ostatně světem Warhammeru inspiroval. A to nemluvíme o hardwarové náročnosti, která z Age of Conan také nějaké hráče vyhnala. Na druhou stranu s nějakým poklesem počtu platících hráčů počítat můžeme, alespoň krátkodobě, to až Blizzard vydá datadisk Wrath of the Lich King, který se určitě stane nejprodávanější MMORPG přídavkem všech dob.

Playstation Portable – Divíte se? My tak trochu taky, ale prezident Sony Online Entertainment ví, o čem mluví. PSP je totiž skutečně zajímavý kandidát pro vydání byť primitivní MMORPG. WiFi připojení, pěkný displej, dostatečný výkon pro 2D i jednoduchou 3D grafiku a hlavně 34 milionů zařízení, které už běhají po světě. To všechno jsou důvody proč Smedley vidí PSP jako platformu pro online hraní.
Jako příklad praktického využití PSP uvedl připravovanou dětskou online (skoro)hru Free Realms – její hráči by prostřednictvím své PSP mohli třeba z autobusové zastávky cvičit svoje herní zviřátko. Až pokud se osvědčí podobné blbůstky, bude prý možné investovat do vývoje opravdové kapesní MMORPG. Je ale velmi pravděpodobné, že se takové možnosti jednou všichni dožijeme.

Pirates of the Burning Sea - méně známou pirátskou MMORPG si zájemci o život korzárů a bukanýrů mohou konečně vyzkoušet bez odvedení potupných poplatků. Bezplatnou čtrnáctidenní propustku je možné získat na webových stránkách hry pouhým vyplněním platné e-mailové adresy. Samotná hra pak nabízí čtyři strany, které proti sobě bojují o osmdesát karibských ostrovů – Angličany, Francouze, Španěly a piráty.

Piráti i vojáci si budou moci vyzkoušet celkem 158 historických lodí, které lze ozdobit personalizovanou vlajkou. Pirátští adepti i jejich potírači před sebou mají něco kolem tisícovky úkolů, hromady pokladů a možná se najdou i nějaké ty přístavní krčmy plné prodejných ženštin a levného rumu. Johoho.

EverQuest 2 – Vzhledem k připravovanému vydání dalšího rozšíření a obecnému trendu usnadňování online her se Sony rozhodlo snížit objem zkušenosti potřebné pro absolvování úrovní 20 až 70. Tuto změnu v přídavku číslo 49 doprovází také úprava kořisti – častěji by měly padat kvalitnější kousky, aby se hráči mohli pohodlně vybavit odpovídajícími kouzly a zbraněmi. Další změny v této velké aktualizaci zahrnují cechovní síně, které budou kolektivním protipólem hráčských pokojíků. Majitelé dvoujádrových procesorů potom ocení nově zavedenou podporu této moderní funkce, která může přispět k výraznému zvýšení rychlosti hry. A nakonec- po instalaci aktualizace 49 bude možné měnit velikost nábytku.