Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare

Online Světy: Call of Duty a GTA jako MMORPG

  • 11
Ověření oři jsou v hledáčku budovatelů online světů, sněhuláci ovládají podzemí, LOTR nabízí hudbu zdarma a tak vůbec

Vymysli, prodej, recykluj, prodej, recykluj, prodej, recykluj, prodej... Tak nějak to v herním průmyslu vypadá. Opětovné mlácení slámy stále bohaté na zrní je zažité, a tak se není co divit, že se sedláci od počítačů snaží vyzobat i zrnka zapadaná do mezer mezi prkny mlatu. V našem slangu to znamená, že se v poslední době začalo uvažovat o MMORPG zpracování dvou známých a úspěšných herních sérií – Call of Duty a Grand Theft Auto.

Protože se držíme pravidel řazení písmenek v abecedě, začneme s Call of Duty. Tuto herní sérii stihla proměna z historické střílečky na střílečku ze současnosti a nyní fanoušky možná čeká změna žánru. Naznačil to šéf vydavatelské společnosti Activision při rozhovoru s finančními analytiky a investory (a tam se moc lhát nesmí). Bobby Kotick ve snaze vzbudit důvěru investorů hovořil o asijských trzích a popularitě MMORPG ve východních zemích, které se navíc řadí k oblastem s největším potenciálem růstu. A když už u toho byl, nasadil investorům i hráčům brouka do hlavy zmínkou o přetavení Call of Duty do podoby masivně multiplayerového prostředí.

Samozřejmě, tato zmínka má daleko k zahájení vývoje, oznámení vývoje nebo nedej bože uvedení takové hry na trh. Ale na druhou stranu se stačí podívat na úspěch World of Warcraft, ale i online verze FIFA v Koreji. No a taková série BattleField si také nevede špatně. Bohužel pro fanoušky MMORPG však nelze předpokládat, že by někdy došlo k vývoji plnohodnotné CoD MMORPG v klasickém slova smyslu. Už s ohledem na primární trh – Koreu a další asijské státy – půjde spíše o klon Battlefieldu s omezenou možností komunikace mezi hráči a vývoj postav, možná si ale pánové z vedení Activisionu zajdou pro radu do Blizzardu, když už ho koupili, a výsledek nás příjemně překvapí. Ale to vážně jen možná.

Druhý pán na holení už vypadá zajímavěji. Grand Theft Auto si už vyzkoušel, jaké to je pracovat s rozsáhlým, otevřeným a živoucím světem. V sérii nechybí ani drobné RPG prvky a hlavně kvanta úkolů, které hráč může a nemusí plnit, což je na první pohled ideální kombinace pro zmmorpgizování. K e skutečné GTA MMORPG je ale nejspíš stejně daleko jako ke stejné variantě Call of Duty. Spekulace totiž také rozpoutala pouhá poznámka šéfa, tentokrát vývojového studia, a to Rockstaru. Sam Houser v rozhovoru pro americký časopis EGM označil MMO verzi GTA jako snadno realizovatelnou. Ale nikdo neví, jak to s Rockstarem a GTA dopadne, když na převzetí majitele Rockstaru tvrdě pracují Electronic Arts.

Sněhuláci ovládají podzemí
Bezplatná online hra Dungeon Runners si na Bonuswebu vysloužila už několik pochval, za které vděčí zejména tomu, že se dá docela dobře hrát i bez placení jakýchkoliv poplatků, a že se u ní můžete vyřádit celé hodiny, ale i pár desítek minut vám nabídne jakési uspokojení. A i když jsou Probíhači kobek dostupní víceméně zdarma, NCSoft nyní uvolnil bezplatné rozšíření obsahu, které přidává jeden nový dungeon, nové předměty, zlepšení systému waypointů a hlavně – sněhuláky.

Nový systém podzemních kobek nese název Balzack’s Burrow a je určen hráčům, kteří se DR už nějakou dobu věnují – obsah je zaměřen na postavy na úrovni 55 a výše. V podzemí nechybí nové potvory, nové odměny a třešničkou na dortu je souboj se závěrečným monstrem. Vítězství bude od hráčů vyžadovat kromě naprosté brutality i trochu přemýšlení.

Mezi fanoušky pochopitelně vzbudil největší nadšení Chill Bill – sněhulák, který bojuje na straně hráče – k jeho získání stačí postava na třicáté úrovni. Sněhulák má opravdu něco do sebe – třeba speciální útok, při kterém mydlí nepřátele hlavou oddělenou od trupu. Pokud dojde k úhoně, mohou ho hráči uzdravit sesláním ledových projektilů, což vlastně dává smysl.  Další sněhulák, Shilvery, je obětí oteplování kobek. Ani přes postupné tání není příliš zatrpklý, a tak za doprovodu několika depresivních hlášek hráčům nabídne speciální questík se zajímavou odměnou. Celkem rozšíření přináší 51 nových úkolů, dvě sady zbrojí pro válečníky, nové kouzelné předměty a nakonec dokonce obouruční pušku. Už chybí jen Kolo štěstí a Béda Trávníček.

LOTR nabízí hudbu zdarma
Značná část hráčů hudbu ve hrách vypíná, aby poslouchala na pozadí běžící skladby z vlastní, zcela jistě legální sbírky MP3 souborů, ale existuje i sorta lidí, která na herní hudbě ulítává. No a pro takové čtenáře máme dobrou zprávu: Turbine, vydavatel MMORPG Lord of the Rings Online zpřístupnil kompletní soundtrack ke svému dílu bezplatně ke stažení. Soubory najdete na webových stránkách hry.

Je jich celkem 21, takže i nespavci budou mít dostatek materiálu na místo ukolébavek. Jen prosím nečekejte žádné hity. On se moc nedal poslouchat ani soundtrack k filmovému Pánu prstenů, ale to je jiná věc. Pokud se vám orchestrálky bez většího nápadu a náboje líbí, nechte se v klidu unášet fantazií.

Lineage II s dalším evropským serverem
Zvýšení popularity online řežby Lineage II z dílny NCSoftu spojené s uvedením datadisku Kamael v Evropě přineslo fanouškům dárek v podobě chystaného spuštění nového serveru pro evropské hráče.  Nový serverový cluster ponese poetický název Luna a poněkud ulehčí dvěma současným evropským serverům, které trpí přelidněností a s ní souvisejícími technickými problémy. I starším hráčům potom nový server nabídne možnost potýkat se s herním světem hezky od začátku, bez podpory kamarádů s postavami na vyšších úrovních. Zájemci o vyšpulené prdelky temných elfek , ještě panenských, se dočkají koncem dubna.